آسانسور کارگاهی, تعمیرات و نگهداری

تعمیر آسانسور کارگاهی

تعمیر آسانسور کارگاهی

تعمیر آسانسور کارگاهی

تعمیر آسانسور کارگاهی پس از نصب و راه اندازی آسانسورکارگاهی یکی از مهمترین موضوعات به شمار می اید . از آنجاییکه آسانسور کارگاهی در پروزه ها و برج های بسیار بلند نصب و راه اندازی می گردد و کار حمل مصالح و نفرات را انجام می دهد . به همین لحاظ موضوع تعمیر این دستگاه بسیار حساس و حیاتی خواهد بود . و کوچکترین اشتباه در تعمیر این دستگاه می تواند خسارات جانی و مالی فراوانی را وارد نماید. لذا بهره گیری از تعمیرکاران متخصص و مجرب اسانسور کارگاهی می تواند فشار و استرس روانی استفاده از این دستگاه را کاهش داده و همچنین باعث پایین آمدن هزینه های اضافی این دستگاه گردد .

تعمیرات آسانسور کارگاهی شامل چه بخشهایی است ؟

شامل دو بخش تعمیرات الکتریکال و مکانیکال است . تعمیرات الکتریکال شامل تعمیر قسمتهای برقی موتورها مانندسیم پیچی و رفع عیب برقی ، مگنتهای موتورها ، تابلو برق ، درایوها ترمزها، کنتاکتورها و رله ها می باشد . تعمیرات مکانیکال آسانسور کارگاهی نیز شامل تعمیر خرابی گیربکسها ، رولیکها ، تعمیرات پاراشوت و تعمیرات قسمتهای مکانیکی و همچنین نصب و راه اندازی و دمونتاز دستگاه آسانسور کارگاهی می باشد .

استفاده از تعمیر کاران مجرب و متخصص

ما در سایت کرین یاب بارها و بارها در خصوص تجربه و تخصص مطالبی را نوشته ایم . در صنعت دستگاههای فراوانی وجود دارد که اگر در قسمتی یا قسمتهایی دچار مشکلات فنی شوند . با حضور یک تعمیرکار و تعویض و یا تعمیر قسمتهای اسیب دیده مشکل را برطرف خواهد نمود و تنها خسارت وارد شده به سیستم می تواند تاخیر ایجاد شده در روند تولید یا کار و همچنین ممکن است در بعضی مواقع هزینه های مالی را نیز در بر داشته باشد . این در حالی است که اگر در بعضی دیگر از دستگاهها در صنعت از جمله اسانسور کارگاهی در حین انجام کار دچار مشکل فنی گردد این مشکل می تواند منجر به خسارات بسیار ناگوار از قبیل خسارات جانی برای انسانها گردد که متاسفانه در بسیاری از موارد هم شاهد این موضوع بوده ایم .

حوادث آسانسورهای کارگاهی چگونه رخ میدهد ...؟

اگر در صفحات حوادث روزنامه ها و جراید و همچنین شبکه های مجازی کمی دقت کرده باشید هر از گاهی شاهد سقوط مواردی از این دستگاه در تهران و یا اقصی نقاط ایران هستیم . که متاسفانه در تعداد زیادی از موارد مشاهده شده به علت عدم تخصص تعمیرکاران این دستگاهها و تیم های تعمیرات و نگهداری بوده است . واین حوادث نیز از نواقص ناچیزی شروع شده و به دلیل عدم رسیدگی و برطرف نشدن عیب، این عامل به یک بحران تبدیل و در نهایت باعث سقوط دستگاه و خسارات جبران ناپذیر گردیده است . تخصص ، تجربه و دقت نظر تعمیرکار آسانسور کارگاهی می تواند باعث ارامش و امنیت پروزه ها و کارگاهها شود . اگر در کارگاه یا پروژه خود آسانسور کارگاهی دارید و نگران بحث تعمیر آن هستید کارشناسان کرین یاب امادگی دارند تا در تعمیر این دستگاه شما را یاری دهند .

نکات مهم در تعمیر آسانسور کارگاهی

در تعمیر آسانسورهای کارگاهی باید به این نکات توجه ویژه نمود زیرا این نکات در صورت بی توجهی بحران ساز خواهند شد . توجه به اتصالات سکشنها و اتصالات کمربندها است که در صورت شل شدن و یا باز شدن می تواند باعث سقوط دستگاه گردند- توجه ویژه به میکروسویچ های حد بالا و پایین وتناز دستگاه که این میکروسویچ ها نیز می تواند خطر افرین باشد- شکستگی و پوسیدگی در سکشن های اسانسور کارگاهی نیز می تواند خطرناک باشد- توجه به سیتسم های ایمنی دستگاه از جمله پاراشوت دستگاه- توجه و دقت به گیربکس و موتورها و مگنت و ترمزها نیز بسیار حائز اهمیت می باشد- روغن کاری و گیریس کاری و روان کاری دستگاه نیز مهم می باشد .

سرویس های دوره ای در تعمیر آسانسورکارگاهی

یکی از روش های بسیار موثر در سالم نگهداشتن آسانسور کارگاهی انجام سرویس های دوره ای و اماده به کار نکه داشتن این دستگاه می باشد. سرویس ها و بازدید های دوره ای می تواند بر اساس نو یا استوک بودن دستگاه به صورت پریود روزانه ، هفتگی ،ماهیانه و سالیانه باشد . سرویس های روزانه می تواند شامل بازدید های روزانه از قسمتهای مختلف دستگاه باشد . سرویس های هفتگی می تواند شامل روانکاری و بازدید و چکاپ روغن ، واسکازین و غیره باشد. سرویس های ماهیانه میتواند شامل تعویض و یا فول کردن واسکازین گیربکسها ، گیریس کاری و روانکاری ، سفت کردن پیج و مهره های سکشن ها و دنده های شانه ای و  …..  . سرویس های سالیانه نیز می تواند منجر به اورهال کامل دستگاه گردد.

اورهال آسانسور کارگاهی

تعمیر آسانسور کارگاهی می تواند به دو صورت جزئی یا کلی صورت پذیرد . در اغلب موارد انجام تعمیر آسانسور کارگاهی به صورت جزئی خواهد بود . به طور مثال گاهی اسانسور در روند حرکتی خود به سمت پایین یا بالا دچار لرزش زیاد است تعمیر کار پس از بررسی متوجه تنظیم نبودن رولیک های دستگاه و یا عدم روانکاری به موقع می شود و با تعویض رولیک آسانسور کارگاهی مشکل را برطرف می نماید . اما گاهی اوقات آسانسور کارگاهی پس از یکسال یا چندین سال در یک کارگاه یا پروژه دچار فرسودگی در بسیاری از قطعات و قسمتهای خود می شود در این حالت با تعمیر و یا تعویض یک یا چند  قطعه دستگاه به حالت اولیه بر نمی گردد . لذا در این صورت لازم است تا این دستگاه در وضعیت اورهال کامل قرار بگیرد تا بتواند به صورت مجدد به چرخه فعالیت خود ادامه دهد . این اورهال شدن شامل سرویس و تعمیر اساسی موتورها ، گیربکسها ، تعویض رولیک ها ، سرو سامان دادن به تابلو برق و اینورتر ،سرویس مگنت و ترمزها ، تعویض پیچ ومهره های سکشن و شاید رنگ امیزی مجدد از جمله فعالیت هایی است که در اورهال اساسی آسانسور کارگاهی صورت می گیرد .

تعمیر آسانسور کارگاهی و نقش قطعات استاندارد

همانگونه که میدانید در تعمیر آسانسور کارگاهی ، بعضا با تعمیر و سرویس یک قطعه معیوب آسانسور کارگاهی می تواند مجددا به چرخه فعالیت خود برگردد . اما گاهی اوقات قطعات دیگر قابل استفاده نیستند و تعمیرکار مجبور است تا قطعه مذکور را تعویض نماید . به طور مثال رولیک های آسانسور کارگاهی به مرور زمان دچار کاهش قطر می شود و در دفعات اول و یا دوم  با تنظیم کردن رولیک ها می توان این مشکل را برطرف نمود اما بعد از چندین بار تنظیم کردن رولیکها و کاهش بیش از اندازه انها  ، قطعا باید آن رولیک تعویض گردد تا حرکت آسانسور دچار مشکل نگردد . در این گونه موارد توصیه می کنیم که حتما از قطعات با کیفیت،فایریک و استاندارد استفاده نمایید . وقتی صحبت از فابریک بودن قطعات اسانسور کارگاهی می کنیم به این معنی نیست که الزاما باید قطعات ساخت کشور سازنده این دستگاه باشد . بلکه منظور استفاده از قطعات استاندارد و باکیفیت است . ما در سالهای اخیر دربحث واردات این قطعات از کشورهای دیگر کمی دچار مشکل شده ایم ، به همین خاطر شاید نتوانیم از قطعات فابریک انها استفاده نماییم . اما در حال حاضر ساخت این قطعات بومی سازی گردیده و بسیاری از سازندگان داخلی این قطعات را با کیفیتی بسیار عالی در اختیار این صنعت قرارداده اند . که این امر باعث رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و همچنین پاسخ به نیاز دارندگان آسانسورهای کارگاهی شده است .

لزوم شناخت برندهای آسانسور کارگاهی در تعمیرات و نگهداری

همانگونه که میدانیم آسانسورهای کارگاهی با برندهای مختلفی در بازار صنعت وجود دارند . قطعا شناخت و آشنایی با این برندها می تواند کمک بسیار شایانی به تعمیرکاران این صنعت نماید . به عنوان مثال بعضی از برندهای سازنده آسانسورهای کارگاهی موتورهای بالابرنده از موتورهای 11kw استفاده شده است درصورتی که در بعضی دیگر از موتورهای 15kw استفاده گردیده است و به همین خاطر از گیربکس های متفاوتی نیز استفاده شده است . شناخت هرچه بیشتر این تفاوت ها می تواند در تعمیر این دستگاه ها بسیار موثر و راهگشا باشد .

عمده اشکالات آسانسورهای کارگاهی چیست ….؟

بسیاری از شرکت های معتبر ساختمانی یا صنعتی ویا بسیاری از تعمیرکاران باتجربه با استفاده از چک لیستهای ماهیانه و ثبت وقایع و حوادث در آسانسورهای کارگاهی به نکات کلیدی و مهمی رسیده اند و آن نکات مهم این است که نقاط ضعف آسانسورهای کارگاهی در کجاست و بیشترین خرابی های این دستگاهها از کدام ناحیه اتفاق می افتد . پس توصیه میگردد که شرکت هایی که از این دستگاهها به صورت عمده و زیاد استفاده می نمایند نسبت به تکمیل چک لیستهای تعمیراتی ماهیانه اقدام نمایند تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی این دستگاه ها نگردند . قطعا پیشگیری از خرابی می تواند به صورت چشمگیری از هزینه های تعمیرات راکاهش دهد.

کرین یاب با سالها تجربه و فعالیت در این عرصه می تواند قطعات اصلی و با کیفیت و فابریک آسانسور کارگاهی را با بهترین قیمت و در اسرع وقت در اختیار شما قرا دهد . همچنین در زمینه تعمیر انواع آسانسور کارگاهی از جمله تعمیرات و نگهداری اسانسور های کارگاهی زیر به صورت حرفه ای به شما اماده ارائه خدمات می باشد .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.