تعمیرات و نگهداری

تعمیر تاورکرین

تاور کرین MC310K16

تعمیر تاور کرین توسط افراد حرفه ای و کار آزموده

تعمیر تاور کرین جزئی جدایی ناپذیر در پروژه های بزرگ صنعتی و ساختمانی است که باید به آن توجه کافی شود. این وسیله ی غول پیکر باید در هر بازه ی زمانی مشخصی که توسط گروه نصب کننده مشخص می شود، مورد بازبینی و بازرسی قرار بگیرد تا در صورت نیاز بتوان در سریع ترین زمان ممکن، تعمیر تاورکرین را توسط افراد حرفه ای و مجرب انجام داد! در واقع برای استفاده اصولی از این دستگاه شما حتما نیاز به یک گروه تعمیر و نگهداری تاور کرین دارید که در این زمینه دارای تجربه، مهارت و تخصص کافی باشند.برای تاورکرین باید بدانید که وجود استاندارد و حداقل میزان کیفیت بسیار مهم است. اگر از یک شرکت معتبر اقدام به اجاره و یا خرید تاورکرین کرده باشید، باید در نظر بگیرید که معمولا می توانید با همان شرکت یک قرارداد تعمیر و نگهداری تاورکرین هم امضا کنید. اگر دوست دارید که دستگاه شما برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرید و هیچ مشکلی در این زمینه با آن نداشته باشید، حتما برای نگهداری اصولی و صحیح آن برنامه ریزی کنید.اگر شما یک دستگاه جرثقیل برجی اجاره کرده اید و یا می خواهید که این کار را انجام دهید، اما نگرانی هایی راجع به مسائل نگهداری و تعمیر آن دارید، توصیه می کنم که حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این زمینه سعی کرده ایم که اطلاعات کاملی برای شما فراهم کنیم و در رابطه با انتخاب تعمیر و نگهداری جرثقیل برجی به شما راهنمایی هایی کنیم.

سرویس و تعمیر تاور کرین در انواع مختلف

در واقع اگر این دستگاه را به صورت روزانه، ماهیانه و سالانه طبق دستورالعمل های استاندارد مورد بازرسی و بازبینی قرار داد، می توان از تعداد زیادی حادثه ناگوار و دلخراش که تلفات جانی و مادی به همراه خواهد داشت، جلوگیری کرد. در این زمینه معمولا از یک بازرس حرفه ای کمک گرفته می شود تا عملکرد دستگاه و میزان سلامت آن را چک کند. برای این کار معمولا بازرسان حرفه ای و کار کشته همراه خود یک لیست کامل از کارهایی که باید انجام دهند، به همراه دارند. در واقع بازرسان طبق این لیست، اقدام به بازبینی قطعات مختلف دستگاه می کنند. اگر در این زمینه به صورت صحیح عمل کرده باشند، قطعات میعوب و نیاز به تعمیر درون تاورکرین شناسایی می شوند و از حادثه های ناگوار آینده جلوگیری می شود . اگر می خواهید که شایع ترین دلایل و علت های وقوع اتفاقات ناگوار در پروژه های ساختمانی به علت مشکل در تاور کرین را بدانید، بهتر است به 3 علت زیر نگاهی بیندازید:

  • عدم توجه کافی به نکات ایمنی و دستورالعمل های استاندارد هنگام نصب و مونتاژ جرثقیل برجی
  • عدم داشتن مهارت، تخصص و تجربه کافی اپراتور تاور کرین
  • عدم تعمیر صحیح و اصولی دستگاه جرثقیل برجی در زمان لازم

دستورالعمل نگهداری و تعمیر تاور کرین

در واقع اولین دستورالعملی که برای نگهداری و تعمیر جرثقیل برجی توسط متخصصین انجام می گیرد، آزمایش ترک خوردگی و خرابی پیچ های دستگاه است. این آزمایش اگر به صورت صحیح انجام نگیرد، امنیت کار با دستگاه را در طول مدت زمان کاهش می دهد که نتیجه ی آن می تواند، خرابی سنگینی به بار آورد! در این آزمایش معمولا تست می شود که یکپارچگی پیچ های به هم خورده به چه صورت است. در واقع دستگاه سالم و ایمن دارای یکپارچگی در پیچ های خود است. معمولا اگر مشاهده شود که پیچ های حلقه آویز دارای مشکل هستند، اقدام به تعویض آن ها می کنند. در این زمینه دستورالعمل های استانداردی وجود دارد که تیم های حرفه ای خود را ملزم به رعایت آن می دانند تا مشکلی برای کارفرما در طول فرآیند کار با دستگاه بوجود نیاید.

در واقع تجربه نشان داده است که اگر در هنگام استفاده از تاور کرین به این مسئله توجه کافی نشود و در رابطه با عملکرد صحیح دستگاه برنامه ریزی نکرد، باید زود به زود اقدام به تعویض پیچ های تاور کرین کنید. این کار علاوه بر بالابردن هزینه تعمیرات، امنیت کار با دستگاه را تا حد زیادی کاهش می دهد. عمر موثر پیچ های تاور کرین اگر به صورت اصولی استفاده شوند به اندازه کافی است و در این زمینه نیاز به نگرانی وجود ندارد.

بهتر است که قبل از نصب تاور کرین حداقل 10 درصد از پیچ ها را با دستگاه مخصوصی که به همین منظور وجود دارد، امتحان کنید. نام دستگاه مخصوصی که با استفاده از آن می توانید، میزان سلامت دستگاه را بسنجید، NDT است. تیم حرفه ای و باتجربه کرین یاب در این زمینه با رعایت تمام اصول استاندارد، قادر به تعمیر این بخش از دستگاه جرثقیل برجی شما در سریع ترین زمان ممکن است.

تعمیر و نگهداری سایر اجزا و بخش های جرثقیل برجی

اگر به غیر از پیچ های جرثقیل برجی که در دستگاه نقش مهمی ایفا می کنند، می خواهید اقدام به تعمیر و نگهداری دیگر اجزای دستگاه کنید، باید در نظر بگیرید که این کار باید سازمان یافته و طبق یک چک لیست حرفه ای انجام بگیرد. متاسفانه در این زمینه شاهد بوده ایم که نگهداری دستگاه جرثقیل برجی گاه بدون برنامه ریزی و چارچوب توانسته است که چه خسارت های بزرگی به بار آورد. این روزها که تعداد تاور کرین های پیشرفته و مجهز در حال افزایش است، شاهد این هستیم که کیفیت در این زمینه حرف اول را می زند. اگر می خواهید که پروژه ساختمانی شما به علت خراب شدن تاور کرین و یا یکی از اجزای حیاتی آن دچار مشکل نشود، بهتر است در هنگام خرید و یا اجاره جرثقیل برجی به فکر یک قرارداد برای تعمیر و نگهداری آن به صورت استاندارد باشید. در این زمینه برای دریافت مشاوره رایگان از تیم حرفه ای ما کافی است که از طریق اطلاعات تماس موجود در صفحه تماس با ما، راه های ارتباطی را پیدا کنید.

22 نکته مهم در تعمیرات و نگهداری تاور کرین

در رابطه با تعمیر این دستگاه غول پیکر زیاد صحبت کردیم، حال نوبت به یک بخش مهم در این رابطه می رسد و آن چک لیست تعمیر و نگهداری است. در واقع کارشناس، بازرس یا فرد متخصص که می خواهد اقدام به بازبینی دستگاه و سرویس آن کند، لازم است که این چک لیست را همراه خود داشته باشد و پس از انجام هر بخش جلوی فعالیت یک نشانه برای انجام کار بگذارد. از مهم ترین بخش های چک لیست نگهداری  تاورکرین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • * وجود دسترسی استاندارد و صحیح برای ورود و خروج اپراتور به دستگاه
  • * وجود سیستم قفل خودکار برای جلوگیری از ورود غیرمجاز به جرثقیل برجی
  • * وجود نور ایمنی در پنجره کابین اپراتور (نور ایمنی برای مواقع خاص و در هنگام بروز حادثه کاربرد دارد!)
  • * وجود دستگاه آتش نشانی در داخل کابین اپراتور و بازرسی سالم بودن آن
  • * وجود دفترچه ثبت و گزارش در مورد عملکرد دستگاه در کابین اپراتور و بررسی گزارشات موجود
  • * بررسی میزان امنیت دستگاه جرثقیل برجی در برابر صاعقه
  • * بررسی سطح مایعات هیدرولیکی برای عملکرد صحیح دستگاه
  • * بررسی سلامت نمودار بار و سایر نماد های دستگاه برای چک کردن عملکرد صحیح بخش های دستگاه
  • * بررسی میزان سطح روغن استین برای کافی بودن
  • * بررسی وضعیت پیچ های نصب و مونتاژ تاور کرین
  • * بررسی نشتی یا سوراخی در سیستم هیدرولیک
  • * روغن کاری طناب های سیم اصلی و کمکی به صورت صحیح و اصولی
  • * بررسی میزان ایمنی قلاب جرثقیل برای جلوگیری از بروز حادثه در هنگام جابجایی بار
  • * وجود دکمه توقف اظطراری و سلامت آن در کابین اپراتور دستگاه
  • * عملکرد صحیح مکانیسم ترمز دستگاه
  • * وجود سوئیچ های کنترلی برای جلوگیری از لرزش صحیح دستگاه و بالارفتن بیش از حد
  • * وجود سوئیچ کنترل کننده برای عدم جابجایی بار بیش از اندازه
  • * وجود دستگاه و مکانیسم ضد برخورد و سلامت کارایی آن
  • * بررسی سلامت بادسنج و عملکرد صحیح آن
  • * بررسی تمامی قطعات و تاسیسات برقی جرثقیل برجی

تیم حرفه ای تعمیر و نگهداری تاور کرین را چگونه باید پیدا کرد؟

با خواندن این مقاله تا اینجا حتما شما هم در این زمینه اطلاعات کافی بدست آورده اید و متوجه شده اید که چه فاکتورهای مهمی برای این کار وجود دارد که در صورت توجه به آن ها ممکن است چه اتفاقات ناگواری رخ دهد! اگر به دنبال یک تیم حرفه ای در این زمینه می گردید، اما نمی دانید که چگونه آن را پیدا کنید، باید بدانید که ویژگی های زیر جزو مهم ترین فاکتورهای انتخاب یک تیم حرفه ای برای دستگاه جرثقیل برجی است که باید به آن توجه کنید:

داشتن مهارت، تجربه و تخصص در زمینه سرویس و نگهداری تاور کرین

اولین ویژگی که باید در مورد آن تحقیق کنید، این است که تیم تعمیر و نگهداری تاور کرین دارای چه میزان تخصص و مهارت در این زمینه است؟ در واقع هرچقدر که در این زمینه حساس تر عمل کنید، نتیجه ی بهتری دریافت می کنید. اگر دوست دارید که بدانید تیم انتخابی شما در این زمینه چقدر مهارت دارد، کافی است که با مشتریان قبلی آن ها تماس بگیرید . در واقع بررسی رزرومه و عملکرد گذشته یک تیم تعمیر و نگهداری جرثقیل برجی می تواند به شما در رابطه با میزان مهارت، تجربه و تتخصص آن ها اطلاعات کافی بدهد. در این زمینه تیم کرین یاب با داشتن یک رزرومه قوی و موفق در پروژه های ساختمانی مختلف می تواند به عنوان بهترین گزینه برای شما محسوب شود. شما می توانید از تیم حرفه ای کرین یاب برای تعمیر و نگهداری دستگاه خود، کمک بگیرید.

تعهد و مسئولیت پذیری تیم تعمیر و نگهداری

در این زمینه دقت داشته باشید که حادثه های از قبل پیش بینی نشده در هر پروژه ای وجود دارد. اگر می خواهید که این چنین حادثه هایی در روند و سرعت پیشرفت پروژه ساختمانی شما مشکلی ایجاد نکند، حتما با یک تیم متعهد و مسئولیت پذیر قراردارد امضا کنید. تیم مسئولیت پذیر می تواند به شما در سریع ترین زمان ممکن خدمت رسانی کند و مشکل شما را حل کند. در نقطه مقابل تیم های مسئولیت پذیر تیم های آماتور وجود دارند که معمولا یا به تعهدات خود به صورت کامل عمل نمی کنند و یا در این زمینه کوتاهی می کنند. تیم های غیر حرفه ای و آماتور با این روند کاری خود معمولا در سرعت یک پروژه اختلال ایجاد می کنند و مانع پیشرفت سریع کارهای شما می شوند. در این زمینه تیم کرین یاب  که یک تیم متعهد و مسئولیت پذیر است، قادر است که به تمامی تعهدهای خود در برابر کارفرما متعهد باشد و به او در این زمینه کمک کند.

مشاوره و راهنمایی کافی در زمینه انتخاب و نگهداری دستگاه

اگر تیم شما برای اولین بار است که می خواهد از یک جرثقیل برجی برای پیشبرد سریع پروژه ساختمانی یا صنعتی استفاده کند، باید در نظر بگیرید که لازم است حتما در این زمینه مشورت و راهنمایی کافی را دریافت کنید. اگر هنوز دستگاه خود را انتخاب نکرده اید و یا نمی دانید که چطور از تاور کرین انتخابی خود به صورت صحیح استفاده کنید، اهمیت مشاوره برای شما مشخص می شود. تیم های حرفه ای با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب قادر هستند که به شما مشاوره بدهند و در این زمینه شما را راهنمایی کنند. اگر تیم شما هم در این زمینه نیاز به کمک دارد، بهتر است که حتما با مهندسان کرین یاب تماس بگیرید. در جلسه های مشاوره بعد از ثبت سفارش شما، تمامی توضیحات لازم در این زمینه به شما داده می شود و دستورالعمل های استاندارد استفاده صحیح از دستگاه ارائه می شود.

قیمت مناسب برای تعمیر و نگهداری

اگر نگرانی و دغدغه مدیریت مالی را در پروژه ساختمانی خود دارید، باید در نظر بگیرید که تیم انتخابی شما با چه معیاری هزینه های خود را اعلام کرده است؟ آیا به صورت منصفانه هزینه ها تعیین شده است؟ آیا برای هزینه پرداخت شده توسط شما، تضمین کیفیت خدمات هم وجود دارد؟ این سوالات به شما کمک می کنند که در تعیین قیمت منصفانه تعمیر تاورکرین بتوانید به درستی عمل کنید. شرکت کرین یاب با هدف جلب رضایت شما عزیزان و کمک به پیشبرد بهتر پروژه های ساختمانی و صنعتی به شما کمک می کند که با مناسب ترین قیمت نگهداری و تعمیر تاور کرین از خدمات در این زمینه بهره بگیرید. اگر مایل هستید که هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه خود را به صورت تخمینی بدانید، کافی است که با ما تماس بگیرید. همچنین اگر در این زمینه سوال و یا تجربه ای دارید، می توانید در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این محتوا را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

یک نظر در “تعمیر تاورکرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.