تاور کرین, تعمیرات و نگهداری

ساخت سکشن تاور کرین

ساخت سکشن تاور کرین

ساخت سکشن تاور کرین

تاور کرین ها اين قابليت را بشر فراهم كرده اند كه ساختمان ها و برج هاي مرتفع تر را سریع تر از آنچه در رویاهایمان می بينيم، بسازيم.راه اندازی هر نوع کسب و کاری خطرات و هزینه های مربوط به خود را دارد.برخی از صاحبان مشاغل در صنایع خاص به ويژه ساخت و سازها با انواع مختلف ریسک ها و هزینه های مرتبط با آن روبه رو هستند.کسب‌وکارهای ساختمانی یکی از آن دست شغل هايي که هزینه قابل توجهی دارد.زيراكه شرکت هاي ساختمانی مجبور هستند،تجهیزات سنگین نسبتاً گران قیمتی را خریداری كنند.

یکی از اين تجهیزات سنگین تاوركرين ها هستند،كه براساس شرکت و اندازه پروژه های ساختماني قيمت متفاوتي دارد.تاور کرین یکی از بزرگترین جرثقیل هاي تعادلی که معمولاً به دلیل اندازه و استحکام بالا قابلیت های بالابری فوق العاده اي دارند.اما مهمترين عامل در انتخاب نوع جرثقیل های بزرگ و بلند در پروژه هاي ساخت  و ساز ساخت سکشن تاور کرین است.سكشن تاوركرين تعيين مي كند كه قرار است چه نوع وسایلی بلند شود؟ وسایل نقلیه؟ مواد خام؟ بخش های ساختمان؟ تجهیزات؟ و يا کانتینرهاي بندر؟از آنجايي كه خريد يا اجاره تاوركرين ها بسيار گران قيمت است قبل از انتخاب بايد حتما اين موارد در نظر گرفته شود.

افرادي كه يكبار نمونه اي از تاوركرين را از نزديك ديده باشند،برايشان حتما برايشان اين سوال پيش آمده است كه جرثقیل های برجی چگونه ساخته شده اند؟ ساخت سكشن تاوركرين چگونه است؟ چگونه باعث می شوند که تاوركرين برج هاي چند طبقه بسازد؟ همه اين موارد بستگي به سكشن تاوركرين دارد.به همين بهانه در اين مطلب می‌خواهیم به يكي از اساسی‌ترین قسمت هاي تاور كرين يعني ساخت سکشن تاور کرین بپردازيم.

چرا ساخت سكشن تاوركرين مهم است؟

تاوركرين ها يكی از تجهیزات بالابر است که در پروژه هاي ساختمانی استفاده می شود و به دلیل ساختار برج مانند خود مي تواند به اطراف بچرخد و مواد سنگين را جابه جا كنند،به همين دليل ​​به آن تاورکرین می گویند. تاورکرین ها ماشین های فوق العاده پیچیده و شگفت انگیزی هستند.جرثقیل های برجی از چندین قسمت مختلف ساخته شده اند که هر کدام برای عملکرد ماشين بسیار مهم است.صدها قطعه بر روی جرثقیل برجی وجود دارد،كه يكی از آنها سكشن تاوركرين است.

قطعات تاوركرين مانند پازل به صورت تکه تکه ساخته شده اند و اجزای مختلف آنها با استفاده از جرثقیل متحرک مونتاژ می شوند. ابتدا برج ساخته می شود و به دنبال آن میز چرخش و کابین قرار می گیرد، سپس بازوی و جلوبرنده متصل می شوند.در نهایت وزنه های تعادل و کابل ها برای تکمیل فرايند تاوركرين نصب می شوند.فرآیند نصب جرثقیل برجی بسته به مکان و اندازه می تواند ساعت ها و گاهی روزها طول بکشد و به همین دلیل، نيازمند يك برنامه ريزي مناسب است. جرثقیل های برجی به شما این امکان را می دهند که کارهای سختي از قبيل بلند کردن و نصب فولاد، ریختن بتن یا نصب پانل های پیش ساخته در محل،قرار دادن سیستم های الکتریکی و مکانیکی دائمی برای نصب و بسياري از موارد ديگر را انجام دهيد.آنها برای سایت‌های ساختمانی و در کل صنعت بسیار مهم هستند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند برج هاي چندصد طبقه در فضاهای شهری بسیار تنگ را با هزينه حداقلي بسازند. هنر مهندسی توضیح می دهد که چگونه تاوركرين ها قدرت افزايش ارتفاع تا چند صد متر را دارند.اين قابليت به عنوان ساخت سكشن تاوركرين شناخته می شود و نیاز به ساخت و اندازه گيری دقيق دارد.زيرا اگر به درستی انجام نشود،فوق العاده خطرناک و مرگبار است.

سكشن تاوركرين چيست؟

بسته به طراحی تاوركرين،اين ماشين الات مي توانند با به حداکثر رساندن ارتفاع خود پروژه های ساختمانی برج مانند بسازند.سكشن يا تنظيم ارتفاع تاوركرين بخش جدایی ناپذیر از انواع ماشین های بزرگ است که با بارهای بزرگ سروکار دارند.

سكشن يكي از اجزاء مهم تاور کرین است و بسته به اینکه تاور کرین شما برای چه چیزی استفاده می شود مدل یا طرح متفاوتی دارد.به عنوان نمونه اگر عملكرد تاوركرين براي حمل چیزهای سبك باشد یک مدل آن نسبتا سبک خواهد بود . اما اگر به جرثقیلی برای بلند کردن تجهیزاتی مانند ژنراتور یا مواد فولادی بزرگ نیاز دارید ، به طور قطع به تاوركرين سنگين وزن نياز داريد.

تاوركرين ها ماشين الات مهندسي شده اي هستند كه از قطعات مختلفي تشكيل شده اند.همه این قطعات با هم کار می کنند تا قدرت بالابری باورنکردنی جرثقيل را فراهم كنند.هنگامی كه از نزديک به يک تاوركرين نگاه کنید،می توانيد تمام قطعات آن را به راحتی شناسایی کنید.

تاوركرين ها هنگام بلند کردن یا پایین آوردن بارها، بايد در فاصله مناسب از نقطه محوری قرار گیرند و هنگام بلند کردن بار اگر به درستی ارتفاع يا سكشن آنها تنظيم نشده باشد،سقوط می کنند. در واقع،شایع ترین علت واژگونی تاوركرين ها همين خطای ریاضی است.در نتیجه، تعیین وزن و اندازه صحیح سكشن تاوركرين در مرحله طراحی بسیار مهم است.تنها راه برای اطمینان از عملکرد ایمن جرثقیل هنگام باربری درنظر گرفتن فرمول ریاضی زیر برای کاهش خطرات احتمالی و ایجاد یک تعادل کارآمد است: P = V x μ xg

P  وزن وزنه تعادل،V حجم آن وμ  چگالی ماده ای است که در ساخته وزنه استفاده شده است و g ثابت گرانشی است.

چگونه ساخت سكشن تاوركرين صورت می گيرد ؟

براي پاسخ دادن به اين سوال بياييد ابتدا به اصول اولیه تاوركرين ها نگاهي بيندازيم.در ساده ترین حالت، سكشن تاوركرين فاصله ای از کف تا زین قلاب آن است،زمانی که قلاب در بالاترین موقعیت خود براي حمل بار قرار دارد. ساخت سكشن تاوركرين یک اندازه گیری حیاتی در هر پروژه ساختماني است زیرا اطمینان می دهد که فضای کافی برای بلند کردن و تغییر موقعیت بار را فراهم مي كند. محاسبه اشتباه در اين امر برای پروژه هاي ساختماني فاجعه بار است.اولین قدم در ساخت سكشن تاوركرين تعيين اينكه جرثقيل چه چیزی را بلند می كند،بارها چگونه باید جابجا شوند و تا چه ارتفاعی قابل حمل هستند؟

در حقيقت ، سكشن تاوركرين به شما می گوید حداکثر ارتفاعی که قلاب می تواند بلند كند تا چه ميزان است.دانستن اين موضوع سبب می شود كه نوع مناسب تاوركرين برای پروژه های خود را انتخاب كنيد و در هزينه و زمان صرفه جويی كنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.