آسانسور کارگاهی, سرتیفیکیت

سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی

سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی

سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی

سرتیفیکیت از لحاظ معنایی به معنی گواهی و یا تاییدیه چیزی است .

از آنجاییکه که در ساختمانهای بلند ومرتفع ازآسانسورهای کارگاهی استفاده می شود قاعدتا باید این دستگاه ها دارای تاییدیه و سرتیفیکیت باشند تا بتوان از انها استفاده نمود .

در واقع قبل از استفاده از آسانسور کارگاهی یعنی بلافاصله بعد از نصب آسانسور کارگاهی باید نسبت به اخذ این گواهینامه یا سرتیفیکیت اقدام نمود . این گواهی و یا تاییدیه باید از سوی مراجع ذیصلاح از جمله شرکتهای بازرسی دارای مجوز ازمرکز ملی تایید صلاحیت ها و یا دارای مجوز از اداره کار اخذ گردد .

سرتیفیکت آسانسور کارگاهی

از دیگر ماشین آلات و تجهیزات کارگاهی که باید به آن دقت خاص و ویژه داشت، آسانسور کارگاهی است. آسانسور کارگاهی ماشینی است، که بسیاری از ما از کارکرد آن و نحوه کار کردن آن تا حدودی آگاهی داریم. در پروژه های بزرگ برای جا به جا کردن نیرو، افراد، مصالح، باربری  و غیره از آسانسور کارگاهی استفاده می شود. استفاده از آسانسور کارگاهی به همان اندازه که سبب راحتی و پیشرفت کار میشود، به همان میزان نیز خطر آفرین می تواند باشد.

چرا اخذ سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی الزامی است ؟

زیرا در صورت به وجود آمدن مشکل و ایرادی در آسانسور کارگاهی نه تنها صدمات و خسارات مادی جبران ناپذیری به وجود می آید، بلکه جان افراد مختلف نیز در معرض خطر قرار می گیرد. از این رو، ضروری است، که ایمنی و سلامتی آسانسور کارگاهی مورد نظارت باشد تا در صورت به وجود آمدن کوچک ترین مشکل به برطرف کردن آن اقدام گردد. تا به این صورت مانع از ایجاد خطرات جانی و مالی شود. برای بررسی و اطمینان از سلامتی و ایمنی آسانسور کارگاهی باید اقدام به اخذ و داشتن سرتیفیکت آسانسور کارگاهی نمود. سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی به این معنی است، که آسانسور کارگاهی همه شرایط و ایمنی لازم و کافی را دارد، می توان با خیال راحت و آسوده از آن استفاده نمود.

آیا آسانسور کارگاهی نو نیز سرتیفیکیت نیاز دارد ؟

این سوال بسیاری از کاربران این دستگاه یا مالکان پروژه های ساختمانی می باشد . وتصور انها این است که چون دستگاه اسانسور کارگاهی آنها نو می باشد دیگر نیازی به گرفتن گواهی سلامت یا سرتیفیکیت ندارند . این تصور کاملا تصور اشتباهی اتست و همه دستگاههای حمل ونقل به خصوص اسانسورهای کارگاهی که خطرات بیشتری انها را تهدید می کند نیاز به اخذ سرتیفیکیت دارند .

صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی

همان طور که گفته شد، سرتیفیکیت همان گواهی سلامت آسانسور کارگاهی می باشد . و داشتن سرتیفیکیت برای آسانسورکارگاهی به این معنی نیست، که آسانسور ایمنی بودن و همه نکات ایمنی در آن رعایت شده است و دیگر هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد . یعنی گرفتن سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی مسئولیت تیم های واحد تعمیرات ونگهداری را کاهش نمی دهد . بلکه انها موظف هستند تا با بازدید های دوره ای ومرتب همیشه دستگاه مذکور را در حالت اماده به کار حفظ نمایند .

مسئولیت صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی به عهده چه کسی می باشد ؟

مسئول صدور سرتیفیکیت  برای آسانسورهای کارگاهی شرکت های دارای مجوز از مرکز تایید صلاحیت ها و یا اداره کار می باشند ، که دارای مهارت و تخصص لازم در این زمینه هستند . کارشناسان این شرکتها  با بررسی ها و کنترل های منظم و دوره ای آسانسورهای کارگاهی ایمنی و درستی آن ها را مورد تایید قرار می دهند. بعد از این که افراد تعیین شده به بازرسی های لازم و مناسب برای آسانسورکارگاهی اقدام کردند و سلامت و ایمنی آن را تایید نمودند. در این صورت، برای مدت مشخص و معین اقدام به صدور گواهی سلامت این دستگاهها اقدام می کنند .

مزایای صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی

اخذ سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی میتواند مزایای زیادی را داشته باشد که به طور اجمال به تعدادی از آنها اشاره خواهد شد .

گاهی اوقات تیم های نصب و راه اندازی آسانسورهای کارگاهی ممکن است متوجه بعضی از اشکالات موجود در این دستگاه نشوند . در صورتی که ان نقص ، نقص بزرگی باشد و استفاده از این دستگاه باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری گردد .لذا بازرسی ها توسط کارشناسان صدور سرتیفیکیت می تواند این عیب ها را برطرف نماید .

در بعضی از مواقع نیز به دلیل لرزشها وتکان های این دستگاه ممکن است اتصالات سکشنها ویا مشکلاتی در کابل های برق ایجاد گردد که بعد از بازرسی ها قطعا این موارد دیده خواهد شد و اشکال کار برطرف خواهد شد .

اقدامات لازم جهت دریافت سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی

بازدید از پایه تثبیت آسانسور و اطمینان از صحت و سلامت آن و همچنین عدم شکستگی و ترک خوردگی یا پوسیدگی آن

بازدید از پیچ ها و نقطه اتصال پایه تثبیت به سکشن ها

بازدید و چک کردن سکشن های ارتفاعی و اتصالات آن و اطمینان از سفت و محکم بودن آنها

بازدید از دنده های شانه ای سکشن و اطمینان از شکستگی و یا خوردگی آنها

در سرتیفیکیت اسانسورهای کارگاهی اطمینان از تراز و شاقول بودن آسانسوربسیار مهم می باشد

برسینگ ها و خرپاهای سکشن بازدید شود

بازدید از اتصالات کمربند ها و کمربندها

بازدید از رولیک های کابین و اطمینان از صحت عملکرد آنها

بازدید و اطمینان از اتصالات موتور ها و گیربکس ها

اطمینان از کارکرد صحیح موتورها و گیربکس و ترمزها

گریسکاری چرخ دنده های گیربکس

بازدید از واسکازین گیربکس ها

بازدید و چک کردن نقطه اتصال کابین به پلت فرم موتورها

بازدید از کابل ارتفاعی آسانسور

چک کردن میکروسویچ درب ها و اطمینان از عملکرد صحیح انها

اطمینان از ابعاد استاندارد کابین

اطمینان از عملکرد قطعات برقی

اطمینان از عملکرد صحیح اینورتر و بریک یونیت ها

اطمینان از عملکرد صحیح قطع کن های حدبالا و حد پایین اسانسور

اطمینان از وجود استوپر مکانیکی در بالای سکشن ها

اطمینان از فاصله صحیح بین کمربندها

اطمینان و چک کردن لیور عملگر آسانسور

وجود کابل گیر و هادی کابل ارتفاعی

تست پاراشوت دستگاه با توجه به ظرفیت دستگاه

داشتن اپراتور درای تخصص و همچنین گواهینامه و سرتیفیکیت

وجود کپسول اتش نشانی در کابین

مراحل صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی

برای صدور سرتیفیکیت آسانسورکارگاهی باید مراحل مختلفی را طی کرد. از جمله این مراحل باید به موارد زیر اشاره کرد

مرحله اول صدور سرتیفیکیت آسانسور : درخواست مشتری

اولین مرحله برای صدور سرتیفیکیت آسانسورکارگاهی درخواست مشتری می باشد. در درجه مشتری با شماره های درج شده در سایت، تماس گرفته و درخواست انجام بازرسی های فنی لازم را می کند.

مرحله دوم صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی : انجام بازرسی و ارائه گزارش

بعد از این که مشتری تماس گرفت، افراد متخصص و مجرب تعیین شده بر اساس چک لیست های معتبر به بررسی دقیق قطعات آسانسورکارگاهی و عملکرد آن می پردازند. در صورتی که همه قطعات سالم و ایمنی باشند، آن را تایید می کند و گزارش خود را ارائه می دهند. گزارش ارائه شده، برای هر قطعه تفکیک شده می باشد و تایید و یا عدم تایین آن را نشان می دهد.

مرحله سوم صدور سرتیفیکیت آسانسور : انجام تست

در صورتی که در گزارش ارائه شده توسط بازرسین هیچگونه مشکل و یا عدم تطابقی مشاهده نگردید ، کارشناس مربوطه جهت انجام تستهای لازم از جمله تست لود ، تست پاراشوت ، وتست های میکروسویچ ها اقدامات لازم را انجام خواهند داد . در صورتی که کلیه این تستها نیز به درستی جواب بدهد نسبت به صدور گواهی سلامت اسانسور اقدام می گردد .

مرحله چهارم صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی : صدور سرتیفیکیت

در نهایت بعد از طی مراحل بالا، اگر هیچ گونه مشکلی در قطعات آسانسورکارگاهی وجود نداشته باشد و تست بار با موفقیت انجام شود، گواهی ایمنی آسانسورکارگاهی که همان سرتیفیکیت است، صادر می شود.

قیمت صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی

یکی از سوالات و پرسش های بسیاری از پیمانکاران و مالکان در زمان صدور سرتیفیکیت آسانسورکارگاهی دارند، قیمت صدور سرتیفیکیت می باشد. قیمت صدور سرتیفیکیت بر اساس فاکتورها و عوامل مختلف تعیین می گردد. اما به طور قطع می توان گفت که با توجه به شرایط فعلی بازار ونرخ تورم تجهیزات وخدمات به جرات می توان گفت که قیمت صدور گواهینامه بسیار ناچیز می باشد. و اگر بخواهیم هزینه صدور سرتیفیکیت را با موارد دیگر مقایسه کرد این قیمت بسیار کم وناچیز می باشد .

صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی در تهران

قطعا یکی از مشکلات کارفرمایان ومهندسان پروژه ها در تهران برای گرفتن سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی با توجه به تعدد و بی شمار بودن مراکزصدور گواهینامه یافتن بهترین آنهاست . اما با نگاهی به رزومه کاری واعتبار این مراکز میتوان به گزینه مناسبی دست یافت .

صدور سرتیفیکیت در این مرکز بر اساس قوانین و موازین استاندارد و تعیین شده و بر اساس چک لیست های بازرسی انجام می شود. برای صدور سرتیفیکیت در این مرکز، تنها کافیست با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید تا متخصصان ما در اسرع وقت اقدام به انجام بازرسی های لازم و ضروری کرده و در صورت تایید بودن آسانسورکارگاهی سرتیفیکیت آن را صادر کنند.

به طور کلی بازرسی از اسانسورهای کارگاهی جهت صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی به طور قطع باعث کاهش خطرات این دستگاه خواهد شد .

صدور سرتیفیکیت آسانسور کارگاهی توسط خدمات فنی کرین یاب

صدور سرتیفیکیت درخدمات فنی کرین یاب  بر اساس بازرسی های انجام شده و مطابق با آخرین استانداردها انجام می شود. برای این منظور می توانید درخواست بازرسی فنی داده تا در اسرع وقت کارشناسان ما به محل اعزام شود. در صورتی که در نتیجه بازرسی ها هیچ گونه عیب و مشکلی مشاهده نشود. در این صورت گواهی ایمنی آسانسورکارگاهی صادر می گردد. در غیر این صورت، صدو گواهی منوط به رفع ایراد و مشکلات موجود می باشد که بعد از رفع آن و تعمیر و راه اندازه مجدد و تست بار و تایید آن، صدور سرتیفیکیت انجام می گیرد. مدت زمان این گواهی ها شش ماهه و یا یکسال است که شامل همه تجهیزات مرتبط با آسانسور کارگاهی می شود و بایستی آسانسورکارگاهی این گواهی را دریافت نمایند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.