آسانسور کارگاهی

نصب آسانسور کارگاهی

نصب آسانسور کارگاهی

نصب آسانسور کارگاهی

معمولا هر پروژه یا هر کارگاهی برای تجهیز کردن خود نیاز به آسانسور کارگاهی و تاورکرین دارد. یکی از تجهیزات و یا دستگاههایی که در فرایند حمل بار و مصالح و همچنین نفرات به طبقات بالاتر می توانند کمک شایانی به پروژه ها و مدیران یک کارگاه داشته باشد آسانسور کارگاهی است . اما فرایند نصب آسانسورکارگاهی بلافاصله بعد از اجاره یا خرید آسانسور کارگاهی باید صورت پذیرد .

فرایند نصب هر آسانسورکارگاهی قاعدتا بر اساس سفارش و یا بر اساس کاتالوگ شرکتهای سازنده آسانسور کارگاهی باید صورت گیرد اما قبل از نصب آسانسورکارگاهی باید اطلاعات کاملی از مراحل نصب آسانسورکارگاهی و همچنین شناخت دقیقی از قطعات و قسمتهای مختلف این دستگاه  داشته باشیم .

همانگونه که بسیاری از شما می دانید آسانسور کارگاهی از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که به صورت اختصار به ان قسمتها اشاراتی خواهیم کرد . هر آسانسور کارگاهی یا بالابر کارگاه  از قسمتهای زیر تشکیل شده است .

پایه تثبیت ، سکشن ، کابین ، موتور و گیربکس ، پاراشوت ، تابلو برق ، و …

مقدمات نصب آسانسور کارگاهی :

برای نصب آسانسورکارگاهی مقدماتی نیاز است که باید ان مقدمات مهیا گردد سپس شروع به نصب آسانسورکارگاهی نماییم . در ابتدا در مکانی که قرار است آسانسور کارگاهی نصب گردد ( جانمایی ) باید یک سطح صافی ایجاد نماییم و یک فونداسیون به ضخامت حداقل 20 سانتی متر ارتفاع ایجاد نماییم و آن سطح را کاملا تراز و صاف ایجاد کنیم . از دیگر کارهای لازم قبل از نصب آسانسورکارگاهی این است که یک تابلو برق در نزدیکی مکان نصب آسانسورکارگاهی قرار دهیم و بر اساس تناز آسانسور کارگاهی و مقدار امپر مورد نیاز موتورها برق را در تابلو برق اماده نماییم .

مراحل نصب آسانسورکارگاهی :

 

1- مستقر نمودن پایه تثبیت آسانسور کارگاهی بر روی فونداسیون و سفت و محکم کردن پایه تثبیت توسط رول بولت ها داخل فونداسون

2-  نصب چند عدد سکشن بر روی پایه تثبیت و سفت کردن پیچ و مهره سکشن ها

3- نصب کابین آسانسور کارگاهی یا بالابر کارگاهی

4- نصب موتورها و گیربکسها در صورتی که روی کابین نصب نشده باشند

5- اضافه نمودن چند عدد دیگر سکشن بر روی سکشن های قبلی

6- بستن کمربند یا انکاراز کردن 10 عدد سکشن اولیه نصب شده

7- نصب اولین کابل گیر بر روی سکشن آسانسور کارگاهی

8- اضافه کردن تعداد 10 عدد سکشن دیگر

9- بستن کمریند دوم و همچنین کابل گیر دوم

10-نصب و راه اندازی تابلو برق و اماده سازی اسانسور جهت حرکت کردن

11- نصب بقیه سکشن ها و کمربندها تا ارتفاع مورد نیاز

12-بستن استوپر مکانیکی حد بالا

13- بستن و تنظیم کردن میکروسویچ ها

14- قرار دادن فنرهای زیر کابین آسانسور

15-بستن هندریل های بالای کابین

روش های مختلف نصب آسانسور کارگاهی

برای نصب اسانسورهای کارگاهی با روش های مختلفی می توان عملیات نصب را انجام داد . به عنوان مثال در برخی پروژه هایی که تاور کرین یا جرثقیل موجود است می توان با استفاده از انها نسبت به نصب اسانسور کارگاهی اقدام کرد . یعنی با استفاده از تاور کرین و یا جرثقیل ابتدا پایه تثبیت را نصب نمود و سپس بقیه اجزا را نصب کرد . در این روش زمان انجام نصب کوتاه و سریعتر انجام می شود .

اما گاها در پروژه ها امکان استفاده از جرثقیل وجود ندارد ونصاب این دستگاه پس از نصب پایه تثبیت وکابین می تواند با راه اندازی کردن برق دستگاه ، با استفاده از وینچ امداد دستگاه به روش خود مونتاز عمل کرده ودستگاه را مونتاز نماید . این روش بیشتر در جاهایی که امکان استفاده از جرثقیل و یا تاور کرین وجود ندارد صورت می پذیرد . قطعا زمان انجام فرآیند نصب طولانی تر خواهد بود .

الزامات بعد از نصب آسانسورکارگاهی :

پس از نصب آسانسورکارگاهی کلیه میکروسویچ ها را مجددا تست نمایید

یک مرتبه ترمزهای آسانسور کارگاهی را آزاد نمایید تا پاراشوت دستگاه در وضعیت پاراشوت قرارگیرد تا از عملکرد پاراشوت مطمئن شوید

بعد از عمل کردن پاراشوت مجددا پاراشوت را به حالت اولیه برگردانید وتنظیمات لازم را انجام دهید

از یک شرکت بازرسی در خواست بازدید و بازرسی نمایید تا در صورت عدم مشکلی فنی نسبت به اخذ گواهینامه سلامت اقدام گردد

اگر قصد دارید در کارگاه یا پروژه های خود آسانسور کارگاهی نصب نمایید کارشناسان کرین یاب آمادگی کامل دارند تا شما را در اقصی نقاط ایران برای نصب آسانسورکارگاهی یاری نمایند . کافیست با ما تماس بگیرید .

 

استفاده از مونتاژکاران و نصابان با تجربه در نصب آسانسور کارگاهی

آسانسور کارگاهی از جمله دستگاههایی است که اگر به صورت صحیح ، مونتاز نگردد به طور یقین در آینده به کرات دستگاه دچار اختلالاتی خواهد شد . لذا در زمان نصب این دستگاه توصیه می شود که حتما از مونتاز کاران با تجربه استفاده شود .

عدم شاقول و تراز بودن دستگاه اسانسور کارگاهی یکی از مواردی است که بعدا می تواند بسیار مشکل آفرین وهزینه ساز باشد . ومتاسفانه بسیاری از مونتازکاران این رشته به این موضوع اهمیت نمی دهند .

درموارد بسیاری مشاهده شده است که اسانسورهای کارگاهی به دفعات از کارگاهی دمونتاژ وبه کارگاه دیگری منتقل ونصب و بهره برداری شده است . اما از آنجاییکه اسانسور کارگاهی یک دستگاه بسیار حادثه سازی می باشد لذا توصیه اکید می شود که قبل از نصب مجدد این دستگاه حتما قسمتهای مختلف این دستگاه ، از جمله موتور وگیربکس ، پاراشوت ، ترمزها ومگنتها ، لنتها ، سکشنها بازدید و در صورت نیاز اورهال شوند . قطعا بهره گیری از تعمیرکاران با تجربه در این مهم به شما کمک خواهد نمود .

مهمترین نکات بعد از نصب آسانسورکارگاهی :

 

1-از مهمترین نکات بعد از نصب آسانسورکارگاهی تنظیم کردن و تست کردن میکرو سویچ حد بالا و پایین اسانسور کارگاهی است

2-تنظیم میکروسویچ تناژ آسانسور کارگاهی

3- مطمئن شدن از سفت شدن پیچ و مهره های سکشن های ارتفاعی

4- مطمئن شدن از جوش کمربندهای مهار کننده آسانسور کارگاهی

5-اطمینان از عملکرد صحیح پاراشوت

هزینه نصب آسانسور کارگاهی

هزینه و اجرت نصب آسانسور کارگاهی یکی از مواردی است که همواره مورد سئوال  کارفرمایان ومهندسان پروژه می باشد . لذا در اینجا ضروری می دانیم که در این خصوص توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم .

همانگونه که در قسمتهای قبل اشاراتی به روش های نصب اسانسور کارگاهی داشتیم . بخشی از هزینه نصب وراه اندازی بستگی به روش نصب دارد . به عنوان مثال اگر نصب توسط جرثقیل ویا تاور کرین صورت بگیرد قطعا هزینه واجرت نصب مناسبتر خواهد بود . اما اگر نصب به روش خودمونتاز صورت گیرد با توجه به سختی و زمانبر بودن پروسه نصب وخطرناک بودن یقینا اجرت نصب بیشتر خواهد بود .

ارتفاع نصب نیز یکی دیگر ازمواردی است که می تواند در قیمت اجرت وهزینه نصب تاثیر گذار باشد . مثلا اگر آسانسوری در ارتفاع 30 متری نصب شود یا در ارتفاع 70 متری این اختلاف ارتفاع در اجرت وهزینه نصب تاثیرگذار است .

جانمایی و سختی کار نیز از دیگر موارد قابل تامل در هزینه نصب خواهد بود .

تعمیرات ونگهداری بعد ازنصب آسانسور کارگاهی

یکی از موضوعات مهم بعد از نصب آسانسورهای کارگاهی ، خدمات تعمیرات ونگهداری است که حتما باید مدیران پروژه ها مد نظر داشته باشند . آسانسورهای کارگاهی به علت استهلاک بالایی که دارند نیاز است که به طور مداوم مورد بازبینی وسرویس قرا بگیرند .

از جمله مشکلاتی که بعد از نصب اسانسورهای کارگاهی ممکن است حادث شود . ایجاد سرو صدا در آسانسور ، قطع و وصل برقی ، ایجاد لرزش های شدید در اسانسور کارگاهی که همه این مشکلات نیاز به یک تعمیرات ونگهدار با تجربه را ضروری می کند .

اچار کشی مداوم اسانسور کارگاهی ، روانکاری ،گریسکاری رولیک ها و بلبرینگها ، سفت و محکم کردن اتصالات از جمله سکشن ها ، سفت ومحکم نمودن دنده شانه ای ، چک کردن ترمزها ومگنتها ، چک کردن پاراشوت دستگاه ازجمله مواردی هستند که باید به صورت هفتگی وماهیانه چک شوند وچک لیست تهیه شود . لذا به کلیه کارگاهها توصیه میگردد که در صورت داشتن آسانسور کارگاهی حتما نسبت به استخدام تیم تعمیرات ونگهداری اقدام نمایند و از خطرات احتمالی این دستگاه جلوگیری نمایند  .

نصب آسانسور کارگاهی کرین یاب

خدمات فنی ومهندسی کرین یاب با در اختیار داشتن تیم های مجرب در زمینه نصب وراه اندازی اسانسورهای کارگاهی وهمچنین تعمیرات ونگهداری آسانسورهای کارگاهی آمادگی کافی را دارد تا در این زمینه به شما عزیزان خدمات ارئه نماید . همچنین این مجموعه می تواند در زمینه نصب ویا دمونتاز آسانسورهای کارگاهی که در فضای بسیار نامناسب و سختی قرارگرفته اند شما را یاری کند .

بعضی از کارگاهها بعد از اتمام پروژه به دلیل در تنگنا قرارگرفتن اسانسور کارگاهی یا تاور کرین خود مجبورند برای دمونتاژ دستگاه خود هزینه های هنگفتی را متحمل شوند ، کرین یاب آمادگی دارد در این موارد خاص به مدیران ومهندسان پروژه مشاوره وکمک نماید .

بازدید های دوره ای بعد از نصب آسانسور کارگاهی

یکی از موارد بسیارمهم بعد از نصب آسانسورهای کارگاهی ، بازدید های دوره ای پس از نصب است ، که باید این بازدید ها به صورت هفتگی وماهیانه انجام شود . بازدید از اتصالات سکشن ها ودنده شانه ای ها ، بازدید از اتصالات کمربندها ، بازدید از میکروسویچ های حد بالا وپایین ، بازدید از ترمزها ولنتها ، چک و بازدید مگنت موتورها و بازدید از موتورها وگیربکس ها در آسانسورهای کارگاهی حائز اهمیت است .و نیاز است که به صورت مداوم مورد بازبینی قرار بگیرد . لذا از کلیه کارگاه داران درخواست می گردد جهت کاهش خطرات جانی ومالی موارد فوق را جدی تلقی نمایند و با اندکی هزینه جلوی هزینه های بسیار سنگین را بگیرند .

بازگشت به لیست

یک نظر در “نصب آسانسور کارگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.