تعمیرات و نگهداری

آسانسور کارگاهی اهرمکو

آسانسور کارگاهی اهرمکو

آسانسور کارگاهی اهرمکو

آسانسور ستون فقرات هر پروژه ساخت و سازي هستند. زيرا كه سهولت دسترسی و حمل و نقل را برای کارکنان و حمل تجهيزات تضمین می کنند. اگر به عنوان كار فرما به دنبال خريد و نصب آسانسور كارگاهي جدید در محل پروژه خود هستيد،نه تنها برنامه ریزی دقیق و کاربردی ضروري است بلکه ايمني بايد در نظر گرفته شود.

شركت اهرمكو بهترین شرکت در زمينه توليد و نصب آسانسوركارگاهي است. نصب خوب آسانسور از اهمیت بالايي برخوردار است. بنابراین همیشه بايد به یک شرکت با تجربه تكيه كنيد.اهرمكو  یک شرکت پیشرو در برنامه ریزی، طراحی، نصب و نگهداری آسانسور كارگاهي است كه به مشتریان در طیف گسترده ای از انتخاب و نصب آسانسور كارگاهي متناسب با نیاز و نوع پروژه هاي ساخت و ساز خدمات ارائه مي دهد.اگر قصد انتخاب و خريد آسانسور كارگاهي اهرمكو را داريد اين مقاله را حتما مطالعه كنيد.

نحوه كار آسانسور كارگاهي

آسانسوركارگاهي سکویی است با قابليت باز یا بسته شدن براي بلند کردن یا پایین آوردن افراد و مواد ساخت و ساز به طبقات بالا و پایین است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران پروژه هاي مختلف از نصب آسانسوركارگاهي اجتناب مي كردند زير هزينه نگهداري از آن گران بود.

آسانسورها از دهه 1800 تغییر چندانی نکرده اند و هنوز نيز هدف اصلی خود را جابه جايي با حداكثر ايمني است.سیستم های کنترل برای آسانسورهای مدرن به گونه ای تغییر یافته اند که سرعت و ایمنی را بهبود می بخشند. در بیشتر موارد، آسانسورها از وزنه تعادل و 40 درصد حداکثر بار برای تعادل استفاده مي كنند.حركت آسانسورها توسط موتور و کنترل آنها با کابل ها مي باشد. به منظور اطمینان از دوام و استحکام، آسانسور کابین از فولاد ساخته شده است.

کابین آسانسورهای مدرن نیز دارای فناوری خاصي مي باشند. برخی از آنها تلفن هایی دارند که به سرنشین اجازه می دهد در مواقع اضطراری کمک بخواهد و برخی دیگر دارای یک درب تله ای که در سقف قرار دارد و فرار را براي مواقع اضطراري در دسترس قرار مي دهد.در كل،آسانسورهاي كارگاهي با توجه به ظرفیت و وظایف حمل و نقلي كه دارند، در طرح ها و اندازه هاي مختلف ساخته شده اند.

نكات خريد اسانسور كارگاهي اهرمكو

  • هدف از آسانسور

اول از همه، باید هدف از خريد آسانسور را کاملاً مشخص کنید،اينكه چه نوع آسانسوري ميخواهيد و و كدام ويژگي هاي برايتان مهم است مثلا اميني يا ظرفيت و يا موارد ديگر.

  • ظرفیت بالابر

بررسي ظرفیت بار بالابر در خريد آسانسور كارگاهي بسيار مهم است. به عنوان نمونه اگر آسانسور را فقط برای اهداف شخصی انتخاب می کنید،انتخاب آسانسوري با ظرفيت كمتر توصيه مي شود اما برا يحما مواد و تجهيزات سنگين نياز به  ظرفيت بالا است.توصيه مي شود، حمل بار بیش از وزن توصیه شده آسانسور خطر تصادف و خطرات جانی را افزايش مي دهد.

  • اندازه و طراحی

آسانسورها در اندازه ها و طرح های مختلف در بازار موجود هستند. از آنجا انتخاب و خريد آسانسور كارگاهي يك انتخاب دراز مدت است،بايد طراحی و اندازه آن بايد مطابق با فضاي كاري شما باشد.

  • محیط آسانسور

محیطی که آسانسور باید نصب شود باید به درستی ارزیابی شود. شرکت اي آسانسور بهترین روشی را که نه تنها متناسب با آسانسور بلکه مطابق با نياز شما باشد،ارائه مي دهد. محيط آسانسور، بايد تحت عواملی مانند وزنی که آسانسور باید تحمل کند و ارتفاع آن تعيين شود.

  • ویژگی های ایمنی

یکی دیگر از مواردی که نمی توانید آن را در انتخاب و خريد آسانسور حساب نكنيد، ایمنی است. قبل از خرید آسانسور بايد حداکثر استانداردهای ایمنی مطابق با هنجارهای فعلی را رعایت كنيد و بررسی کنید که آیا دارای ویژگی های ایمنی خاصی مانند تماس های اضطراری و غیره است یا خیر. شاید یکی از مهم ترین عناصری که در هنگام آسانسور كارگاهي باید در نظر گرفت ایمنی است. در درجه اول بايد حداکثر ظرفیت و ثانيا سیستم هشدار کارآمد در صورت خراب شدن آسانسور فعال باشد.همچنين تعمیر و نگهداری معمول، معاینات دقیق و کامل آسانسور به طور منظم توسط یک فرد ذیصلاح انجام شود.

  • نگهداری مناسب

خريد آسانسوركارگاهي یک سرمایه گذاری مادام العمر است،هر چقدر كه از روي يك برند خوب سرمايه گذاري كنيد باز نيز با گذشت زمان به تعمیر و نگهداری و خدمات نیاز دارد. بنابراین، بايد اطمینان حاصل کنید شرکتی که از آن آسانسور را خريده ايد، خدمات تعمير و نگهداري ارائه دهد.

  • ارزش برند

آسانسور كارگاهي  یک سرمایه گذاری بلندمدت است و از این رو باید پول خود را روی یک برند مطمئن سرمايه گذاري كنيد، آسانسورهاي كارگاهي ضامن جان و تجهيزات كل پروژه هستند،بنابراين بايد به درستي و از یک سازنده معتبر و مجاز با ضمانت های مطمئن خریداری شود.

  • شرایط و ضوابط

شرایط و ضوابط به عنوان یک قرارداد قانونی الزام آور است و قراردادی که قوانین و دستورالعمل‌هایی را تعیین می‌کند كه بايد برای خرید و دسترسی به ضمانت، نگهداری و همچنین امنیت طولانی‌مدت آسانسور موافقت کنید.همچنين توصيه ميشود،ضروری که در انتخاب مکان آسانسور دقت داشته باشيد، زیرا این امر تأثیر نهایی بر هزینه و بهره وری كار خواهد گذاشت.

اهمیت ایمنی بالابر در کاربردهای صنعتی

عملیات آسانسورهاي كارگاهي جزء لاینفک در چندین صنعت از جمله ساخت و ساز، توزیع، انبارداری و غیره است. بسیار مهم است که این صنایع رویه‌های ایمنی بالابر را اجرا کنند، زیرا ايمني  منجر به صدمات شدیدی مي شود كه تهديد كننده زندگي است. علاوه بر این، فقدان چنین رویه هایی نیز خطر کلی موجود در محل کار را افزایش می دهد. به همين دليل بايد نكات ايمني زير در آسانسورها كارگاهي رعايت شود:

  • انطباق

دلیل اصلی تضمین امنیت بالابرها اينكه باید با استانداردهای OSHA و سایر قوانین محل کار حاكم بر كسب و كار شما مطابقت داشته باشد. بلند کردن یک عملیات عمده در کاربردهای تجاری است و ایمنی لازم برای کارکنان بسيار مهم است. بنابراين آسانور باید با دستورالعمل های مربوطه برای اطمینان از ایمنی کارگران در فضای صنعتی مطابق داشته باشد.

  • بیمه

بیمه يكي از روش‌های مناسب ایمنی آسانسورهاي كارگاهي است تا اطمینان حاصل شود که ریسک اعمال شده تا حد امکان کاهش يابد. بيمه ايمني لازم را براي راه اندازی شبکه ها، نصب خطوط ایمنی و ایجاد سیاست هایی برای کارگرانی كه از بالابرها فراهم مي كند. شرکت‌های بیمه همچنین می‌توانند نقشه‌بردار خود را بفرستند که می‌تواند خطرات موجود در یک محیط صنعتی، مانند خطر بلند کردن هواپیما در شرایط عادی کار را ارزیابی کند.

  • بهبود محیط زیست

وجود فرآیندهای ایمنی بهتر باعث ایجاد یک محیط کاری بهبود یافته می شود. در اين محيط  کارگران می توانند کارایی خود را بهبود بخشند و بهترین خدمات ممکن را ارائه می دهند. تجهيزات بالابر اغلب ریسک را با تنظیم پارامترهای ایمنی معتبر و عوامل كلي خطر کلی را کنترل می کنند. استخدام یک شرکت ارزیابی و مدیریت ریسک به شما کمک می کند تا تغییرات سازمانی مورد نیاز را برای بهبود ایمنی بالابر اعمال کنید.

  • ایمنی تجهیزات

تجهیزات مورد استفاده اسانسورهاي كارگاهي باید از رویه های ایمنی استاندارد نیز برخوردار باشند. ایمنی هر آسانسور باید با استفاده از شیوه های ایده آل انجام شود. استخدام یک شرکت مدیریت ریسک به شما این امکان را می دهد که ترتیبات ایمنی بالابر برای هر قطعه از تجهیزات بالابر ايجاد شود و ایمنی کلی در محل کار رعايت شود.از مراحل مهم ایمنی شامل نصب کفی است که چسبندگی بهتری را ارائه می دهد. دما و تهویه نيز باید به درستی براي ايجاد محيط كاري مناسب رعايت شود.

اشنايي با آسانسور کارگاهی اهرمکو

شرکت تولیدی وصنعتی اهرمکو تولیدکننده آسانسور و بالابر کارگاهی با ظرفیت1000kg  یا 12نفر و موتورگیربکس ترمزدار دوبل و ظرفیت 1500 kg  یا 18 نفر و سه موتورگیربکس در زمينه توليد و ساخت آسانسورهاي كارگاهي پيش قدم شده است.با توجه به اهميت آسانسور کارگاهی در پيشرفت پروژه هاي عمراني و سدسازي،شركت اهرمکو از سال 1362  در اين زمينه فعاليت هاي ارزنده اي كرده است.نكته حائز اهميت در مورد اين برند 36 ماه گارانتی تمامی قطعات (مجهز با اینورتر ABB)بالاترین سطح کیفیت حتی نسبت به برند های اروپایی ارائه مي دهد.

برترین برند اینورتر ( فرکانس کنترل) ساخت کشور کره در آسانسورهاي اهرمكو مجهز شده است.قابلیت استفاده اینورتر این امکان را به كارفرما می دهد که اگر به هر دلیل سیستم آسانسور از کار افتاد ، كارفرما می تواند به سادگی آسانسور را در حالت بدون اینورتر قرار دهد و به کار خود ادامه دهد.همچنين آسانسور کارگاهی اهرمكو دارای گواهی کیفیت مواد از دانشگاه صنعتی شریف و آزمایشگاه رازی و مراجع ذیصلاح دیگر كشورمي باشد.چيزي كه اهرمكو را واقعا متمايز كرده است وجود ترمزهای پیشرفته الکترومغناطیسی و حفاظ محل استقرار آسانسور کارگاهی طبق استاندارد بین المللی و آلیماک سوئد  مي باشد.

ویژگیهای بارز آسانسور کارگاهی اهرمکو

  • محفاظ پیرامون محوطه استقرار و درب ایمنی
  • لیمیت سوئیچهای ایمنی دوبل
  • سیستم پیشگیری از سقوط
  • سیستم محرکه نوار دنده ای
  • قطعات برقی پیشرفته
  • کنتاکتورها و قطعات برقی پیشرفته Telemecanique
  • پاراشوت ، سیستم پیشگیری از سقوط
  • سیستم محرکه نوار دنده ای
  • کنتاکتورهاو قطعات برقی پیشرفته
  • تكنولوژي پيشرفته

 

انواع آسانسور کارگاهی اهرمكو

  • ظرفیت مسافر: 12 نفر
  • توان باربرداری عملی: 1200 kg
  • سرعت 40 m\s
  • برق مصرفی: 36 A
  • ابعاد:150x310x300
  • آسانسور کارگاهی 2 تن
  • ظرفیت مسافر: 22 نفر
  • توان باربرداری عملی :2000 kg
  • سرعت 40 m\s
  • برق مصرفی: 52 A
  • ابعاد:150x310x300
  • ظرفیت مسافر: 28 نفر
  • توان باربرداری عملی:2500 kg
  • سرعت 40 m\s
  • برق مصرفی: 66 A
  • ابعاد:165x330x310

 

سرمايه گذاري بر آسانسور کارگاهی اهرمکو

شركت اهرمكو با شعار سريعترين آسانسور كارگاهي جهان با توان بار برداری 2 تن و قابليت انعطاف در شروع و ایستادن،بارهايي با ظرفيت 2000 kg با برق مصرفي 35% کمتر از کلیه مدلها و برندهاي آسانسور كارگاهي در كشور توانسته بر رقباي خود پيشي بگيرد و اسم و رسم معتبري پيدا كند.

آسانسورهاي كارگاهي يك سرمایه گذاری گران قیمت مي باشد، هنگام تصمیم گیری براي انتخاب آسانسور كارگاهي بايد عوامل مختلفي را در نظر گرفت. اولین کاری که باید انجام گيرد ارزیابی ساختمان و سپس نوع آسانسور مناسب است. یکی از برند های سازنده آسانسور کارگاهی آلیماک سوئد می باشد که در کشور ما دارای سابقه ای طولانی است .شرکت اهرمکو با مهندسی معکوس از شركت آلیماک ،تنها دارنده خط تولید انبوه بالابر کارگاهی با  تجربه بیش از 500 پروژه موفق  همراه با 3 سال گارانتی سراسری مي باشد .

آسانسور كارگاهي اهرمكو با بیش از ۵۰ سال دانش فنی و تجربه در زمينه ماشين آلات صنعتي با ايمني بالا در زمينه حمل بار در زمينه هاي مصالح پروژه هاي مختلف ساختماني ، پروژهای سد سازی و نیروگاهها فعاليت مي كند.آسانسور کارگاهی اهرمکو امکان برقراري ارتباط  و كنترل دستگاه از طريق گوشی همراه و  اپلیکیشن در زمينه  تکنولوژی‌ حرف اول را مي زند، خوبي اين ويژگي اينكه اين امکان برای کاربران در موقع لزوم  و همینطور تکنسینها فراهم شده تا از طریق گوشی همراه و اپ مخصوص مي توانند به مواردي از قبیل زمان بندی افزایش سرعت شروع حرکت و همینطور ایستادن و بسیاری دیگر از موارد آسانسور دسترسي پيدا كنند.

چرا آسانسور کارگاهی اهرمكو بايد انتخاب كنيم؟

فناوري اکسچنجر تنها در برندهاي معتبر اروپايي مانند اليماك و برندهاي چيني به كار مي رفته است.اين فناوري بيشتر به اين دليل كه وقتی اینورتر آسانسور مشكلي پيدا كرد و نياز بع تعنير و تعويض پيدا كرد،ساعتها و روزها طول مي كشد تا مجدد تعويض شود و عملیات ساخت و ساز ععلاوه بر اينكه معطل مي ماند ضرر و زيان زيادي به پروژه وارد مي كند.

به اپراتور این امکان را می دهد که هنگام خرابی و یا فالتهای مختلف اینورتر در هر لحظه آسانسور کارگاهی بتواند به کار خود ادامه دهد تا كار پروژه در اسرع وقت تمام شود و كارفرما معطل خرابي آسانسور نماند.آسانسور کارگاهی اهرمکو نيز با بهره گیری از فناوری اکسچنجر در آسانسور کارگاهی، در حال حاضر با رقباي پيشرفته قابل رقابت است.

در سال ۱۳۷۲ این برند موفق به کسب گواهی کیفیت در ساخت از شرکت بازرسی استاندارد ایران شده است و توانسته انقلابی در حوزه آسانسورهای کارگاهی با کیفیت ایجاد کند. آسانسور های کارگاهی برند اهرم کو در چند سال اخير توانسته  پروژه هاي زيادي را در زمينه ساخت و ساز به ثمر برساند. علاوه بر آن، اين برند خوش نام توانسته در زمينه بين المللي كار خود را گسترش دهد و هم اكنون ،سازندگان بسیاری در سراسر دنیا اهرمكو را براي پروژه هاي ساخت و ساز خود انتخاب مي كنند .

این شرکت با بهره گيري از نوآوری در این زمینه و پياده سازي ویژگی های منحصر به فرد در آسانسورهاي خود توانسته نظر اعتماد ايرانيان بسياري را جلب كند  و آنها را از برندهاي اروپايي بي نياز می کند .

 

بازگشت به لیست

یک نظر در “آسانسور کارگاهی اهرمکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.