آسانسور کارگاهی

اجاره آسانسور کارگاهی

اجاره آسانسور کارگاهی

اجاره آسانسور کارگاهی

با پیشرفت هر چه بیشتر فرایند ساخت و ساز و پیشرفت تکنولوزی و بلند مرتبه سازی ، نیاز به آسانسور کارگاهی نیز بیشتر احساس مسی شود امروزه با توجه به ساختن برج های تا حدود 100 متر ویا حتی بالاتر ، دیگر بالا بردن مصالح وحمل مهندسان ،کارشناسان وتکنیسین ها از طبقات پایین به بالا قطعا نیاز به آسانسور کارگاهی دارد . در این میان نیاز به خرید یا اجاره آسانسور کارگاهی یکی از موضوعات مهم در ساخت و ساز و برج سازی محسوب می گردد .

بسیاری از کارگاهها و پروژه ها در هنگام تجهیز کارگاه و جهت حمل مصالح و کارکنان خود نیاز به خرید اسانسور کارگاهی دارند  . بخش دیگری از کارفرمایان و مدیران نیز ممکن است به دلیل کمبود نقدینگی و یا سیاست های پولی نتوانند اسانسور خریداری نمایند و قصد اجاره کردن اسانسور کارگاهی داشته باشند .

چرا باید از آسانسور کارگاهی استفاده کرد ؟

همانگونه که اشاره کردیم ، دیگر امروزه با توجه به ارتفاع بسیار زیاد ساختمانها ، جابجا کردنمصالح ونفرات با امکانات ووسایل قدیمی از قبیل بالابرهای قدیمی ویا حمل از طریق پله کار بسیار سخت ونفس گیر و در عین حال خطرناک محسوب می گردد . یک برج ساختمانی با ارتفاع 100 متر را در نظر بگیرید که مهندسان و کارگران آن پروزه به دلیل نداشتن اسانسور کارگاهی مجبورند در طول یک شیفت کاری چندین مرتبه از این ساختمان بالا و پایین بروند . مطمئنا دیگر انرزی لازم برای کارهای دیگر نخواهند داشت . استفاده از آسانسورهای کارگاهی سرعت انجام کار را بسیار سریع ، خطرات را کاهش، قیمت تمام شده ساخت و ساز را پایین می آورد و ایمنی کار را به طور قابل قبولی بالا می برد . پس استفاده از اسانسورهای کارگاهی اجتناب ناپذیربه نظر می رسد .

از آسانسورهای کارگاهی درصنایع بسیاری از جمله صنایع پتروشیمی ، نفت وگار ، ساختمان سازی ، نیروگاه ، پل سازی و بسیاری صنایع دیگر می توان استفاده کرد .

چرا آسانسور کارگاهی اجاره کنیم ؟

در صنعت ساختمان سازی و یا صنایع دیگر منابع مالی تعیین کننده خرید و یا اجاره دستگاهها و یا تجهیزات هستند . به طور مثال برخی از کارفرمایان ویا سازندگان به دلایل ساز وکارهای مالی ونبود نقدینگی یا طول دوره انجام پروژه ، تشخیص می دهند که به جای خرید اسانسور کارگاهی ، فرایند اجاره اسانسور کارگاهی را در دستور کار خود قرار دهند . اجاره اسانسور کارگاهی با توجه به موارد فوق میتواند علاوه بر برخوداری پروژه از این دستگاه پر سود ، هزینه انها را هم پایین بیاورد .

اجاره آسانسور کارگاهی برای چه کسانی توصیه می شود؟

– پروژه های کوچک مقیاس ویا پروژه های با طول عمر کوتاه از جمله پروزه هایی هستند که با اجاره کردن آسانسورکارگاهی زمان انجام کار را سریع تر ومقرون به صرفه تر می نماید . در ضمن اینکه با اجاره کردن این دستگاه از پرداخت پول های کلان جلوگیری می کند .

– پروژه هایی که مشکل نقدینگی دارند . به این پروزه ها نیز توصیه میگردد که با اجاره کردن آسانسور کارگاهی نسبت به انجام دادن کار خود سرعت ببخشند .

– کارفرمایانی که به صورت تخصصی در بخش ساخت و ساز و یا بلند مرتبه سازی تخصص ندارند و برای یکمرتبه ساخت و ساز انجام می دهند  ولی نیاز به اسانسور کارگاهی دارند واحساس می کنند که اگر نسبت بهخرید این دستگاه اقدام نمایند ممکن است در زمان فروش این دستگاه دچار مشکل گردند . اجاره برای این گروه نیز بهترین پیشنهاد می باشد .

در هنگام اجاره آسانسور کارگاهی به چه نکاتی توجه نماییم ؟

وقتی بنا داریم که یک اسانسور کارگاهی اجاره نماییم حتما باید به یک سری نکات توجه نماییم

موضوع بحث ایمنی دستگاه است . از آنجاییکه اسانسور کارگاهی یک دستگاه پر استهلاک وخطرناک است لذا توجه داشتن به موضوعات ایمنی دستگاه باید خیلی جدی گرفته شود .ودر این خصوص از کارشناسان با تجربه وکاربلد استفاده گردد . توجه به پاراشوت مکانیکی دستگاه ، توجه به سالم بودن میکروسویچ های حد بالا وپایین ، توجه به میکروسویچ کلید قطع کن اصلی برق ، توجه به سلامت وعدم فرسودگی سکشن ها و دنده شانه ای ها ، دارا بودن استوپرهای مکانیکی حد بالا ، چک کردن سلامت مگنتها وترمز های موتور از موارد مهم ایمنی اسانسور کارگاهی به حساب می اید .

استفاده از برندهای استاندارد ومعتبر : در اجاره اسانسور کارگاهی حتما دقت کنید که از برندهای معتبر واستاندارد موجود در بازار استفاده نمایید

تشخیص تناژ صحیح موردنیاز : ازدیگرمواردی که در اجاره آسانسور کارگاهی باید به آن توجه نمود تناژ مورد نیاز پروژه است. مثلا اگر در پروژه ای با یکدستگاه اسانسور 1 تن نیاز برآورده می شود . از دستگاه 2 تن استفاده نشود .

مراحل اجاره آسانسور کارگاهی

فرایند اجاره آسانسور کارگاهی اصلا فرایند پیچیده وسختی ندارد . کافیست با کارشناسان کرین یاب تماس بگیرید واطلاعات لازم را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید . کارشناسان ما دراسرع وقت از پروژه و یا کارگاه شما بازدید می کنند . بهترین موقعیت برای نصب ، بهترین تناژ را با توجه به پروژه شما پیشنهاد می دهند . میزان برق مصرفی ، شکل قرار گرفتن دستگاه ، نحوه باز شدن درب ها ، نوع فنداسیون ، چگونگی نصب کمربندها ، نحوه دمونتاز دستگاه پس از اتمام کار موارد مهمی هستند که قبل از نصب ، مشاوران ما می توانند به شما ارائه نماید تا شما با دید بازتری نسبت به انجام این فرایند اقدام نمایید . پس از طی شدن بازدید از پروزه ، کارشناسان ما مناسب ترین تناژ مورد نیاز شما از بهترین برند های موجود در بازار به شما ارائه خواهد شد  در صورت توافق قرارداد لازم بر اساس مدت زمان مورد نیاز پروژه تنظیم و در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

چه عواملی در قیمت اجاره آسانسور کارگاهی موثر است ؟

قطعا عوامل تاثیر کذار در قیمت اجاره اسانسور های کارگاهی زیاد هستند ونمی شود یک نسخه واحدی برای اجاره اسانسور کارگاهی مشخص کرد. زیرا آسانسور های کارگاهی در مدل و برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که هر برند به واسطه نقاط قوت و ضعف و سایر موارد تأثیرگذار در هزینه آن قیمت متفاوتی دارند. مشخصات آسانسورهای کارگاهی و قابلیت های آن نیز در هزینه تاثیرگذار هستند . همچنین شرکت های مختلف می توانند در قیمت اجاره آسانسورهای کارگاهی تاثیر گذار باشند. زیرا، آن ها وارد کننده این دستگاه ها هستند و عواملی را باید پرداخت کنند که موجب تفاوت در هزینه ها می شود.

یکی ازمهمترین عوامل تعیین کننده مبلغ اجاره ، قیمت تمام شده این دستگاه است . زیرا مبلغ اجاره اسانسور کارگاهی تابعی از قیمت کلی دستگاه می باشد .

نو و یا استوک بودن دستگاه نیز یکی دیگر از عوامل تعیین کننده اجاره است . به عنوان نمونه یک دستگاه نو که میلغ ان حدود یک میلیارد تومان ارزش دارد قطعا مبلغ اجاره اش از یکدستگاه دست دوم 500 میلیونی بیشتر خواهد بود .

هزینه های حمل ونقل ، شرایط نصب وپیاده کردن اسانسور نیز اگر در شرایط بدی قرارداشته باشد می تواند یکی از شاخصه های تعیین کننده مبلغ اجاره بها باشد .

برندهای اسانسور کارگاهی موجود در بازار برای اجاره کدامند ؟

آسانسور های کارگاهی، در برندهای مختلفی ارائه می گردند که هر کدام دارای مزایا و شاید معایبی نیز باشند . شما می توانید با انتخاب منبع معتبر در خصوص ارائه تمامی اطلاعات در این زمینه بهترین برند را مناسب برای پروژه خود انتخاب کنید. در حقیقت، نمی توان برند خاصی را به عنوان بهترین برند در حوزه آسانسورهای کارگاهی معرفی کرد. به این علت که هر برند برای نوعی از پروژه ها می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. از جمله برندهای معتبر درآسانسور های کارگاهی می توان به برند آلیماک اشاره کرد که این برند از بهترین برند های آسانسورهای کارگاهی هستند و در صدر لیست بهترین تولید کنندگان آسانسورهای کارگاهی قرار دارند.  این اسانسور کارگاهی ساخت کشور سوئد است و سالیان سال است که توسط صنعت گران وتجار ایرانی وارد این کشور شده است . الیماک درآمد عمده خود را از آسانسورهای کارگاهی خود کسب کرده و با ارائه بهترین کیفیت ها، تجارت فوق العاده ای را برای خود به ارمغان آورده است . یکی از مزایای الیماک ، مرغوبیت قطعات ، فراوانی قطعات در ایران ، استفاده از آلیاز مورد قبول ولوازم برقی استاندارد اشاره نمود . از دیگر برندهای مورد قبول در بازار می توان به برند GGJ که یک برند چینی است اشاره نمود . این برند هم در بازار ایران توانسته است نمره قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد .

برندهای ایرانی معتبری هم از جمله پاپصیران ، اهرمکو ، ایستاصدر و SPJ در بازار وجود دارد . این برندها نیز تا حدودی توانسته اند با برندهای خارجی رقابت نمایند . ولی این نکته قابل یادآوری است که تولید کنندگان ایرانی باید توان بیشتری را برای تامین قطعات یدکی مصرف کنندگان نسبت به تولید کنندگان خارجی ارائه کنند .

اجاره آسانسور کارگاهی مقرون به صرفه تر است یا خرید ؟

همانگونه که در پاراگراف های قبل اشاره شد ، وضعیت و شرایط پروژه ها ، اوضاع مالی ، تعدد پروژه ها و موارد گوناگونی میتواند گزینه خرید یا اجاره اسانسور کارگاهی را تعریف نماید . به عنوان مثال سازندگان معتبر، انبوه سازان از جمله کسانی هستند که حتما از دوگزینه خرید و یا اجاره ، خرید را باید انتخاب نمایند . زیرا این افراد  میتوانند بعد از خرید ، به طور مکرر با جابجا کردن آسانسور کارگاهی در پروژ های مختلف ، وتنها با اورهال کردن آنها سالیان سال از این دستگاهها استفاده نمایند . گزینه اجاره تنها برای کسانی مقرون به صرفه خواهد بود که فقط یکبار بنا دارند از این دستگاه استفاده نماید . وپس از اتمام پروژه مجبورند که دستگاه را بفروشند . هرچند به این افراد نیز توصیه می شود که میتوانند خرید انجام دهند وپس از اتمام پروژه نیز می توانند دستگاه را بفروشند . امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود شبکه های اجتماعی امر خرید وفروش نیز بسیار آسان شده است وهیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد .

بعضی از پیمانکاران کوچک که توان خرید آسانسور کارگاهی را ندارند ، قطعا گزینه اجاره می تواند برای انها راهگشا باشد وسرعت پیشرفت کارشان را افزایش دهد .

بازگشت به لیست

یک نظر در “اجاره آسانسور کارگاهی

  1. مهدی سهرابی گفت:

    سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.