آسانسور کارگاهی, تعمیرات و نگهداری

اورهال آسانسورکارگاهی

اورهال آسانسور کارگاهی

اورهال آسانسورکارگاهی

هر کسب و کاری که از تجهیزات صنعتی استفاده می کند، همیشه این سوال وجود دارد که در صورت خرابی یک جزء کلیدی یا كل دستگاه چه باید کرد. همه ما می دانيم كه ​​حتی بهترین تجهیزات نیز در طول زمان به دلیل استفاده زیاد، قرار گرفتن در معرض خطراتی مانند گرد و غبار و نقص فنی غیرمنتظره خراب می شوند. در هر صورت،از نظر هزینه و کارایی، اورهال يا تعميرات اساسی تجهیزات صنعتی اغلب گزینه بهتری است.

امروزه اورهال آسانسور کارگاهی و ارتقای ایمنی و بهبود استانداردهای ايمنی حرف اول را در تجهيزات ساختمانی می زند. طوری كه ايمنی براي رفاه كارگران و كارفرمايان جزئی از قوانين ثابت و الزامی شده است ، به غير از رفاه اگر توجه به ايمنی سرمایه‌گذاری اقتصادی برای كسب و كارتان محسوب می شود زيرا شما را از هزينه ها و تعداد خطرات احتمالی كه احتمالا در طول كارتان با آنها دست و پنجه نرم می كنيد،مصمون نگه می دارد.

تعميرات اساسی و اورهال آسانسورهای كارگاهی بسيار مهم است، تصور كنيد در حين انجام كار در حالی كه افرد و مصالح سوار آسانسور هستند يكدفعه آسانسور سقوط می كند در اين شرايط ديگر هیچ راه رهايی معجزه آسایی وجود ندارد.به شما پيشنهاد می كنيم در مسائل سرويس و تعمير  بهترین و مقاوم ترين آسانسورهای كارگاهی  با برندهای معتبر جهانی نيز در طول استفاده دچار عيب و ايرادات اساسی می شوند.بنابراين ارتقای استانداردهای ایمنی و اورهال آسانسور كارگاهی راهي مقرون به صرفه و عالی است.دراين مقاله شما را با  بيشتر با اورهال آسانسوركارگاهی آشنا مي كنيم.

اورهال آسانسوركارگاهی به چه معناست و چگونه انجام می شود ؟!!!

اورهال آسانسورکارگاهی شامل سرویس منظم تجهیزات، بررسی های معمول، تعمیرات و تعویض قطعات فرسوده یا غیرعملکردی است. تعمیر و نگهداری ماشین آلات اغلب به صورت واکنشی انجام می شود (مثلاً پس از خرابی) ولي بهتر به طور پیشگیرانه نیز انجام شود، مانند  تعمیر و نگهداری پیشگیرانه  و  پیش بینی کننده از طریق سرویس های برنامه ریزی شده منظم، برای شناسایی مشکلات بزرگ و از دست رفتن كامل دستگاه مهم است.

اين نكته مهم است كه بدانيد،تعمیرات اساسی گزينه ای ارزان‌تر از خرید یک واحد دستگاه جدید است.در بیشتر موارد، تعمیرات اساسی بهترین گزینه برای صرفه جويی در زمان نيز می باشد،مثلا تصور كنيد در صورت عدم كاركرد دستگاه چقدر بايد پروژه كاری را به تاخير بيندازيد تا یک دستگاه جدید پيدا و خريداری كنيد و این منجر به کاهش تولید و پيشرفت روند كار می شود . در عوض، اورهال اسانسور كارگاهی  یک رویکرد بسیار ایمن تر با حداقل زمان برای تعمیر واحد مورد نظر مي باشد.

چرا اورهال آسانسوركارگاهی مهم است؟

هدف از تعمیرات اساسی (overhaul) ،حفظ و نگهداری آسانسور كارگاهی در شرایط بهينه و كارا می‌باشد.هر دارنده ماشين الات بزرگ صنعتی مي داند كه بدون تعمیرات اساسی یا اورهال سرمايه اش نابود می شود. overhaul  زماني اهميت پيدا می كند كه چند سال از عمر آسانسور يا بالابر گذشته باشد در اين حين براي حفظ سرمايه و دارايی مدیریت و تعميرات اساسی آنها بسيار مهم است.

تعمیرات اساسی دستگاه هاي بزرگ مانند آسانسور كارگاهی نياز به تعمیر و نگهداری منظمي دارند.بهره برداری موفق و موثر از هیچ شركت صنعتی بدون مراقبت کامل از تجهیزات فنی خود امکان پذیر نیست. اين نكته مهمه كه ،یک قدم جلوتر بودن و جلوگیری از آسیب های احتمالی، کلید سودآوری در هر زمینه ای از کسب و کار است.از آنجا كه آسانسورهای كارگاهی مسئول حمل افراد و مصالح ساختمانی هستند و بی وقفه بايد كار كنند،قطعا مکانیسم‌های آنها به مرور زمان شروع به فرسودگی می‌کند و ادامه این وضعیت رایج می تواند منجر به خرابی شود و تعمیرات پر هزينه شود.

مزایای اورهال آسانسوركارگاهی چیست ؟؟؟

  • مقرون به صرفه

شايد غير منطقي باشد براي دستگاهی هزينه كنيد كه هنوز درحال كار است، اما تعمیرات اساسی بالابر از کسب و کار شما در برابر هزینه های نامطلوب در آینده محافظت می کند. بدون شک تعویض چند قطعه مقرون به صرفه تر از خرید ماشین آلات جدید است. خرابی ناگهانی آسانسور و بالابرها باعث خسارات مالی عمده در بخش صنعت می شود. حتی یک دستگاه از کار افتاده به معنای از دست دادن هزاران و هزاران تومان است. به همين دليل شرکت های بزرگ صنعتی جهانی تعمیر به موقع را به عنوان راهی برای به حداقل رساندن هزینه ها و جلوگیری از خرابی تجهیزات حیاتی می دانند.

  • طول عمر طولانی

تعمیر و نگهداری منظم طول عمر تجهیزات آسانسورهای كارگاهی را افزایش می دهد. به‌ویژه، بازنگری پیش‌بینی‌کننده اجازه می‌دهد تا مشکلات احتمالی حتی قبل از وقوع آسيب ها برطرف شود. با گذشت زمان، استفاده گسترده از ماشین‌آلات فرسوده،منجر به خرابی هاي حداكثری مي شوند. در اين ميان تعمیرات اساسی يا اورهال آسیب های گسترده ماشین آلات را متوقف و طول چرخه عمر آنها را افزایش می دهد.

  • افزایش عملکرد

پس از سال ها استفاده طولانی، عملکرد اسانسورهای كارگاهی بهره وری ندارند. به همين دليل با تعمیرات اساسی، عملکرد دستگاه تا 100٪ قابل بازیابی است. چنین عدد چشمگیری اساساً به این معنی است که می توان عملکرد اسانسور را افزايش داد كه  در نتیجه براي شركت سودآوری دارد.

  • کاهش هزینه های نیروی کار

تعویض کل تجهیزات صنعتی اساساً از یک تعمیر کوچک یا تعویض یک قطعه زمانبرتر است. در اورهال كردن به جای تعویض کل دستگاه با یک دستگاه جدید، فقط قطعات خاصی تعویض یا حتی تعمیر می شوند.

تعمیرات اساسی يا اورهال آسانسوركارگاهی به صورت مرحله ای چگونه انجام می شود ؟!!!

  • بازرسی

اول از همه، آسانسور به طور کامل بررسی می شود. روند اورهال آسانسورکارگاهی اساسی توسط افراد باتجربه صورت می گيرد. این بدان معناست که عملکرد دستگاه در حین استفاده نظارت می شود. چنین رویه ای امكان هرگونه مشکل و اجرای موثرتر عیب یابی را فراهم می کند.

  • جداسازی قطعات

پس از بازرسی اولیه، قطعه هاي تجهیزات باید جدا شوند ،جداسازی قطعات برای بررسی بیشتر و مراحل بعدی فرآیند اورهال آسانسورکارگاهی بسیار مهم است. فرد تعمیركار در ابتدا آسانسور را به طور مؤثری از کار می اندازد، تا تجهیزات و قطعاتی كه نیاز به تعویض یا تعمیر دارند را بررسی كند.

  • تعمیر

بسته به مشکل آسانسوركارگاهی، دستگاه یا تعمیر می شود یا برخی از قطعات آسیب دیده تعویض می شوند. این مرحله بار دیگر ثابت می‌کند که اورهال آسانسورکارگاهی در مقایسه با تعویض یکباره کل تجهیزات چقدر مؤثر است.

  • مونتاژ مجدد

پس از تعویض موفقیت آمیز قطعات یدکی، مونتاژ مجدد کل مکانیسم دستگاه انجام می شود. مونتاژ مجدد پس از تعمير آسانسور يا بالابر برای عملکرد آن بسیار مهم است. مطمئناً برای انجام مونتاژ مجدد به مهارت خاصی نیاز است و بايد توسط متخصصان انجام شود.

  • آزمایش و تست

مرحله نهایی که فرآیند تعمیرات اساسی را به پایان می رساند. آزمایش، تشخیص اینکه آیا تعمیر انجام شده مؤثر بوده است يا خير. در طول آزمایش، مقاوم سازی و تست عملكرد صحيح آسانسور صورت می گيرد.

قوانین سرانگشتی اورهال آسانسوركارگاهی

  • اگر از ماشین آلات سنگین مانند آسانسورهای كارگاهی استفاده مي كنيد، باید هنگام تصمیم گیری برای اورهال آسانسورکارگاهی جهت تعمیر، بازسازی یا جایگزینی تجهیزات سنگین، وقت بگذاريد.
  • قبل از اینکه متعهد به تعمیر یا تعویض یک قطعه شوید، بسيار مهم است که وضعیت گارانتی دستگاه را بررسی کنید. توجه،ضمانت‌نامه‌ها اکثر هزینه‌های نگهداری تجهیزات را در سال اول یا بیشتر پوشش مي دهند. عدم استفاده کامل از شرایط گارانتی می تواند منجر به از دست دادن قابل توجه ارزش تجهیزات و از دست رفتن سودآوری عملیات شود.
  • برای مشكلاتی که پس از پایان گارانتی رخ می دهد، قانون 50/50 تعویض تجهیزات را اجرا كنيد.قانون 50 درصد بیان می کند که تا زمانی که هزینه تعمیر دستگاه بیش از نیمی از هزینه دستگاه جایگزین مورد نظر نباشد، تعویض قطعات لازم نیست. برای محاسبه دقیق، هزینه های تعمیرات شامل هزینه های نیروی کار و همچنین هزینه قطعات برای تعمیر می باشد.
  • در طول عمر کاری یک قطعه معین، هزینه تعمیرات از تعمیرات جزئی تا مشکلات اساسی که منجر به ناکارآمدی و حتی نگرانی های ایمنی می شود، افزایش می یابد. تشخیص آستانه 50 درصدی هزینه های تعمیر در مقایسه با هزینه تعویض درشناسایی بهترین زمان برای تعویض تجهیزات مهم است.هزینه های تعمیرات اساسی به مرور زمان به حدود 30 درصد از جایگزینی افزایش می یابد، سپس در سال بعد به 50 درصد افزایش می یابد.

مزايا و معايب اورهال آسانسوركارگاهی چیست ؟!!

مزایای اورهال آسانسورکارگاهی برای جایگزینی با تجهیزات جدید:

  • به كار بردن آخرين فن آوری ها
  • طولانی ترشدن عمر دستگاه
  • امکانات رفاهی و ایمنی
  • راندمان بالا
  • هزینه نگهداری کم
  • افزايش كارايی
  • هزینه کمتر نسبت به نو
  • ساعات کم در دسترس
  • استهلاک کمتر نسبت به نو

 

معایب جایگزینی با تجهیزات جدید نسبت به اورهال آسانسورکارگاهی بطور کامل :

  • افزايش هزینه
  • پرداخت های جدید
  • تعهدات گارانتی
  • مالیات

معایب جایگزینی با تجهیزات قديمی :

  • استانداردهای کیفیت متفاوت
  • عمر کوتاه قطعات نسبت به نو
  • نياز به هزينه های زياد

 

تصميم گيریی در مورد اورهال آسانسورکارگاهی

  • استفاده از ابزارهای مناسب

اگر اورهال آسانسورکارگاهی به وسيله ابزارهای درست انجام نشود، خطرات زيادی برای فرد و محيط كار به وجود مي آيد.استفاده از ابزارهای مناسب تأثیر مثبتی بر وضعیت کاری شما دارد، زیرا به طور ویژه برای اين كار طراحی شده اند. برعکس، استفاده از ابزارهای نامناسب، توانايی تعميركاران آسانسور را مختل می کند.همچنين برای جلوگیری از موقعیت های خطرناک، همه ابزارها باید در شرایط عالی نگهداری شوند. بنابراین، به یاد داشته باشید تا بررسي های مستمر سرویس به موقع انجام گيرد و خطر حوادث را كاهش يابد.

  • برنامه ريزی سرويس و تعمير

با تهیه یک برنامه تعمیر و نگهداری با فواصل زمانی ثابت با یک شریک خدمات معتبر، از خراب شدن تجهیزات حیاتی جلوگیری می شود و هزینه آن در مقایسه با زمان خرابی و در بدترین حالت، در صورت بروز حوادث ناشی از کار كم می شود.

  • استفاده از فرد متخصص

اغلب تعميركاران اسانسورهای كارگاهی، کارهای تعمیر را به تنهایی انجام می دهند، كه متأسفانه چنین رفتاری خطر سقوط و آسيب ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. كمك گرفتن از فردی آموزش ديده به همراه رعایت قوانین ایمنی در بالابرها بسيار مهم است. خوشبختانه تعداد حوادث کارگاهی کم است، اما در صورت وقوع حادثه، باید بتوانند از هر خطر احتمالی فرار كنيد. و به همین دلیل است که ایمنی آسانسوركارگاهی مهم است.

  • در اولويت قراردادن هزينه ها

در اغلب موارد، در مسئله بازسازی و اورهال آسانسورکارگاهی مهم ترين چيزی كه اولویت قراردارد بايد بیشترین صرفه جویی در هزینه ها را برای شما به همراه بياورد، بدون اینکه ایمنی یا کیفیت به خطر بیفتد. این واقعیت بسیاری از مردم را به سمت راه حل بازسازی یا تعمیر سوق می دهد.در هر صورت، بازسازی، تعمیر و نگهداری تجهیزات بزرگ مقرون به صرفه تر از خرید یک جایگزین جدید یا دست دوم است.

  • تصميم گيری در امور مالی

ملاحظات جریان نقدی و میزان موجودی از جمله مهمترین مواردی است که بايد مورد بررسي قرار گيرد.درسته كه استهلاک و مالیات یک ماشین بازسازی یا تعمیر شده هزینه کمتری نسبت به خريد ماشین جدید دارد اما در اورهال و تعميرات اساسی آسانسوركارگاهی نيز بايد بسياري جنبه های مالی را در نظر گرفت.

آیا هزینه دستگاه مورد نظر پرداخت شده است یا بايد اقساط آن را بپردازيد؟

ارزش دارایی هنگام فروش چقدر است؟

هزینه تعمیر چقدر بر ترازنامه، صورت سود و زیان و جریان نقدی شركت تأثیر می گذارد؟

آیا هزینه های نگهداری و سرویس منظم بايد در نظر گرفته شده است؟

هزینه مالیات یک واحد جدید چقدر است؟

آیا برآوردهای قابل اعتمادی از هزینه تعمیرات مورد نیاز موجود است؟

آیا خريد یک ماشین جدید نسبت به اورهال آن ارزش مالی قابل توجه دارد؟

پس از خرابي كامل دستگاه، چه هزینه هایی بايد پرداخت شود؟

آیا هر یک از ماشین های مورد بررسی خطری را به همراه دارد که ممکن است هزینه ای را متحمل شود؟

آیا اورهال یا تعمیرات اساسی تجهیزات دستگاه را به عملکرد قابل قبول بازمی گرداند؟

اورهال چگونه بر مصرف سوخت و هزینه ها تأثیر می گذارد؟

آیا اورهال آسانسور يا بالابر شرکت را با مزیت رقابتی در آینده قرار می دهد؟

بسیاری از كارشناسان توصیه می کنند که تعویض ماشین تنها زمانی ترجیح داده می شود که هزینه های ماهانه تعميرات یا اورهال به طور مداوم از هزینه خريد يك دستگاه جدید بالقوه بیشتر باشد.همچنين این یک تصور اشتباه است که فرض کنیم تجهیزات فقط به دلیل قدیمی بودن خراب می شوند.

  • چرخه عمر تجهیزات

ایجاد و تجزیه و تحلیل عمر تجهيزات آسانسورهای كارگاهي برای نگهداری و بازسازی یا تعمیر تجهیزات بايد با دقت و برساس جزئيات صورت گيرد.معمولا کارشناسان عمر تجهيزات را براساس ساعت کار دستگاه و راه اندازی تجهیزات صورت مي گيرد.تحلیل هزینه چرخه عمر فرضی برای تعمیر ماشین در مقیاس کوچک ممکن است به این صورت عمل کند:

  • هزینه یک قطعه نو و استفاده شده را تعیین کنید.
  • مشخص کنید که چه مقدار از ساعت از تجهیزات استفاده شده است.
  • هزینه کار برای نصب قطعات جديد چقدر است.
  • هزینه را بر تعداد ساعت تقسیم کنید تا هزینه كاركرد هر قطعه به دست آید.

 

خلاصه

به طور خلاصه هر پيمانكار يا فردی كه تجهیزات سنگین از قبيل آسانسورهای كارگاهی را در اختیار دارد یا مدیریت می کند، در زمانی بايد تصمیم بگيريد آیا  اورهال یا تعميرات اساسی را به جای جایگزینی خرید یک ماشین نو یا دست دوم در نطر بگيريد .

اورهال شامل تغییر تمام اجزای اصلی و جزئی دستگاه و تعویض عناصر معیوب مي باشد. در هر صورت تصمیم برای تعمیر، بازسازی یا جایگزینی مستقیماً به سودآوری عملیات مربوط به ماشین آلات و كسب و كار شما برمی گردد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.