تاور کرین

خريد تاوركرين دست دوم

خريد تاوركرين دست دوم

خريد تاوركرين دست دوم

پیش بینی می شود بخش توسعه املاک و مستغلات به طور فوق العاده ای در حال رونق است و همه چیز از ساختمانهای تجاری برای شرکتهای بین المللی گرفته تا ساختمانهای آپارتمانی مدرن که می تواند جمعیت فزاینده ما را در خود جای دهد در حال ساخت و ساز است.اما برای همه این پروژه ها ضروری است که مجموعه کاملی از تجهیزات را به همراه داشت تا کار به درستی به موقع و با بودجه انجام شود.

امروزه تاوركرين ها با توجه به تنوع بالا قادر به حمل و جابه جايي قابل توجهی از لوازم سنگين يكي از تجهيزات ضروري براي ساخت و سازهاي ساختمانی مي باشد. جرثقیل برج یکی از مهمترین تجهیزات برای ساخت سازه ها است ، به همین دلیل است که هر شرکت ساختمانی رقابتی باید به آن دسترسی داشته باشد.از تاوركرين ها برای بلند کردن مصالح ساختمانی سنگین مانند کیسه های بزرگ ماسه ، اسلب بتنی ، سازه های فولادی و حتی انواع ماشین آلات و تجهیزات استفاده می شود.

اگر مي خواهيد در ماشين آلات سنگين و پرهزينه مانند تاورها سرمايه گذاري كنيد اولين چيزي كه علاوه بر برند مناسب بايد در نظر بگيريد بودجه است. یک روش هوشمند به جاي صرف هزينه هاي بالا براي خرید جرثقیل های جدید ،جستجو و خريد تاوركرين دست دوم است.اغلب کارفرماها با توجه به شرايط مالي پروژه خريد تاوركرين دست دوم را ترجيح مي دهند.تاوركرين هاي دست دوم نيز به اندازه تاورهاي تازه كار و نو قابليت هاي بالايي دارند .اگر به دنبال خريد تاوركرين دست دوم هستيد اين مقاله راهنماي جامعي براي شما خواهد بود.

خريد تاوركرين نو يا دوست دوم

هنگام راه اندازی یک تجارت ساختمانی سوال اصلی شما این است که آیا باید جرثقیل برج نو بخرید یا دست دوم.هر یک از گزینه ها مزایا و معایب خود را دارند ، بنابراین با توجه به نوع کسب و کار خود ،باید تصمیم بگیرید كدام بهتر است. بنابراین ، هنگامی که جرثقیل های برج را برای خريد بررسی می کنید ، باید اطمینان حاصل کنید از يك شركت معتبر خرید کنید ، که کیفیت دستگاه و تجهيزات آن را تضمین کند ، تا از ايمني کارگران در محل كار اطمينان حاصل كنيد ، بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد خريد تاوركرين آنچه برای پروژه مناسب است ، را در نظر بگيريد.

اين نكته را در نظر داشته باشيد ، در صورت توجه به توصيه هاي سرویس و نگهداری تاوركرين، حداقل 25  تا 40 سال مي توان از انها استفاده كرد. اگر فکر می کنید تا 25 سال آینده از آن بايد استفاده كنيد ، باید بهتر تاور نو خريداري كنيد ، اما اگر در حال حاضر فقط برای چند پروژه به آن نیاز دارید ، تاور دست دوم را در نظر بگيريد.

 

نكات خريد تاوركرين دست دوم

  • تعيين بودجه

با توجه به تنوع تاوركرين ها، بايد قبل از خريد تاوركرين دست دوم بر حسب پروژه خود بودجه موردنظرتان را تعيين كنيد، حتي اگر براي استفاده طولاني مدت مي خواهيد تاور دست دوم بخريد هزینه های نگهداری آن افزايش مي يابد. از آنجا که جرثقیل جدید می تواند سرمایه گذاری قابل توجهی برای هر شرکت ساختمانی باشد ، خرید دست دوم اقتصادی تر است و بهروه ري كار را افزايش مي دهد.

  • بررسي استفاده از تاوركرين

بعد از تعيين بودجه، از آنجا كه تاوركرين دوست دوم از قبيل مونتاژ شده است ،بايد بررسي استفاده از تاوركرين را در نظربگيريد.به هر حال ، خرید جرثقیل برج یک سرمایه گذاری بلند مدت است و اشتباه در آن سرمایه هاي شما را از بين مي برد .اغلب تاوركرين ها، نياز به طیف وسیعی از تجهیزات و مواد اضافي دارند. بنابراين يكي از نكات ويژه در خريد تاوركرين دست دوم توجه به ظرفیت مورد نیاز آن است.  همچنين حداکثر بار ، ابعاد ، طول و ارتفاع آنها نيز بايد مشخص شود.

  • بررسي ميزان كاركرد و تاريخ و توليد جرتقبل

هنگام مقایسه جرثقیل هاي كاركرده ، توجه به تاریخچه دستگاه و سن آن باید مورد توجه قرار گيرد. علاوه بر این ،موقعیت جغرافیایی که جرثقیل بايد در آن کار كند نيز مجدد بايد بررسی شود تا شرایط محیطی بر روي عملكرد آن تأثیر نگذارد.معمولا تاورهاي بيش از حد كهنه ايمني لازم را ندارند و حوادث پيش بيني ناپذيري را براي كارگران و كل پروژه ايجاد مي كنند.

  • توجه به ايمني و بازرسي

ايمني در تاوركرين هاي دست دوم بسيار حائز اهميت است ،بنابراين قبل از خريد تاوركرين دست دوم انجام يك بازرسی کامل بسیار مهم است و عاقلانه است که تاریخچه ساخت جرثقيل و تعمیر و نگهداری آن در ثبت حوادث و اينكه آيا براي فروش تعمير شده است،بررسي شود. در كل از هر جهت بايد ایمنی افراد استفاده کننده و قطعات آن به دقت بررسي شود. زيرا طبيعي كه هر چقدر طول عمر دستگاه بيشتر باشد،قطعات آن فرسوده تر مي شود.

  • خرید از مرکز معتبر و قابل اطمینان

یکی از مهم ترین نکات قابل توجه در زمان خرید جرثقیل برج دست دوم خريد آن از انواع برندهای این دستگاه از بهترین نمایندگی ها و مراکز قابل اطمینان است.با خريد از شركت هاي معتبر مي توانيد از تكنسين هاي متخصص و مجرب خدمات سرویس و نگهداری ، نصب و پیاده سازی آن نيز بهره مند شويد.

  • الزامات نگهداری

مانند سایر تجهیزات ساختمانی سنگین ، جرثقیل ها نیاز به تعمیر و نگهداری در فواصل منظم دارند  و حتي ممكنه به مرور زمان نياز به قطعات جایگزین براي راه اندازي و مونتاژ مجدد داشته باشد.قبل از خرید جرثقیل کارکرده ، علاوه بر کارهای تعمیر و نگهداری مهمه كه از اپراتورهای تخصصی براي هدايت جرتقيل استفاده كنيد.دسترسی به قطعات یدکی با كيفيت نیز باید بخشی از فرایند تصمیم گیری شما در هنگام خريد جرثقيل دست دوم باشد زيرا اغلب تجهيزات تاورهاي كاركرده فرسوده هستند و بايد تعويض شوند.

  • بازار شناور

اگر در بازار جرثقیل جدید حضور داشته باشيد ، خواهيد ديد كه تاورهاي كاركرده می تواند تا حدودي قابل اعتماد و با کارایی بالا باشد .علاوه بر این ، بازار جرثقیل كاركرده یک صنعت گسترده است و بسیاری از مدل های موجود در اين بازار موجود است.با این حال ، اگر یک جرثقیل کارکرده خریداری می کنید ، بايد از گارانتی و پشتیبانی کامل پس از فروش آن آگاه باشيد.

  • در نظر گرفتن موارد ديگر

مدل های جرثقیل جدیدتر می تواند انتخابی وسوسه انگیز برای هر مشاغل ساختمانی باشد .با این حال ، این ویژگی های به روز و منحصر به فرد می تواند هزینه هاي بالايي داشته باشد.به عنوان نمونه اگر اپراتورهای جرثقیل شما نتوانند چگونه از همه ویژگی ها در مدل جدیدتر استفاده کنند ، به اين معنا است كه بايد زمان و هزینه اي را صرف آموزش تیم اپراتورها كنيد .بنابراين هنگام بحث در مورد انتخاب بین خرید نو یا دست دوم ، مهارت ها و آموزش اپراتورهای خود را در نظر بگیرید.

 

نحوه انتخاب تاوركرين دست دوم

خرید جرثقيل جديد در مقابل كاركرده موضوعی است که در سراسر جهان داغ است و نقاط مثبت و منفي خود را دارد.اگر به تاوركرين به مدت 2 تا 10 سال نياز داريد ، بايد هنگام خريد از نحوه نگهداري ئ سرويس آن مطلع شويد تا مستلزم هزينه هاي سنگين نشويد. همچنين پس از اتمام کار ، می توانید تاور را مجددا بفروشید و بخشی از سرمایه اولیه خود را جبران كنيد.

يكي از موارد مهم كه هنگام خريد جرثقيل دوست دوم بايد در نظر بگيريد انتخاب تاورهايي  در مدلهای بین 5 تا 10 سال است. اين نوع تاورها هنوز از نظر عملکرد در اوج خود هستند و تا 15 سال كارايي و قابليت استفاده بالايي دارند.آنچه در رابطه با خریدن نو یا دست دوم باید در نظر داشته باشید این است که به محض اتمام ضمانت ، تمام قطعات جرثقیل در صورت نیاز تعویض مي شود. همچنین هزینه های اضافی برای نصب ، صعود و برچیدن جرثقیل برج وجود دارد.

 

ويژگي هاي خريد تاوركرين دست دوم

  • بررسي وزن بار

یکی از ويژگي هاي خريد تاور دست دوم وزن باري كه جرثقیل بلند مي كند. طبیعتاً برای جابجایی بار به جرثقیل با ظرفیت بالابر مناسب نیاز دارید. اگر از جرثقیل با ظرفیت بالا برای بار کوچک استفاده کنید ، به احتمال زیاد منجر به هدر رفت وقت ، نیروی کار و پول مي شود. از سوی دیگر ، جرثقیل با ظرفیت کم می تواند منجر به تصادفات مرگبار و آسیب به بار شود.

  • اطلاع از ارتفاع

ارتفاع بار تاور به اندازه ظرفیت بار جرثقیل بسیار مهم است. ارتفاع جرثقیل بستگی به این دارد که مواد بارگیری چقدر باید باشد.

 

به علاوه ، شما باید شرایط آب و هوایی ، به ویژه باد را بررسی کنید. هرچه ارتفاع بالابر بیشتر باشد ، احتمال اینکه باد ارتفاع بار را تغییر دهيد بیشتر است و این می تواند منجر به حوادث احتمالی شود.

  • يافتن فاصله متحرک (افقی)

درست مانند فاصله عمودی ، جرثقیل نیز برای حمل بار باید مسافتی افقی را طی کند. برای جابجایی تجهیزات از نقطه ای به نقطه دیگر نياز به فاصله متحرک افقي است. فاصله متحرك ، نقش مهمی در ایمن سازی جرثقيل دارد و حتما بايد در نظر گرفته شود.

  • ارزیابی زمین در محل نصب جرثقيل

همه نوع جرثقیل نیاز به یک ساختار پشتیبانی برای محکم ماندن بر روی زمین دارند. بنابراین شما باید جرثقیل مناسبي را بسته به زمین انتخاب کنید.برای زمین های ناهموار ، باید عرض زمين را با ملاحظه دقیق انتخاب کنید و از جرثقیل هایي  که مخصوص آنها طراحی شده است استفاده کنید.

شما همچنین باید شرایط آب و هوایی مانند باد ، باران ، برف و گرما براي نثب تاور بايد بررسی شود.

  • بررسي مسائل احتمالی ایمنی

يكي از ويژگي هاي خريد جرثقيل هاي دست دوم بررسي مسائل ايمني آن است. از آنجا كه تاورهاي دست دوم قبلا مونتاژ شده اند و ممكنه قطعات فرسوده داشته باشند حتما بايد هنگام خريد ايمني آن بررسي شود.

در کنار ایمنی جرثقیل ، باید موانع احتمالی آن را نیز در نظر بگیرید. زيرا هنگام جابجایی جرثقیل به داخل و اطراف سایت ، احتمالاً با انواع مختلفی از موانع روبرو خواهید شد. این موانع شامل کابل های برق سربار ، تیرها، داربست های سربار و موارد دیگر است. اینها خطرات احتمالی هستند که می توانند باعث تصادف و آسیب هاي جبران ناپذير به بار بياورند. بنابراين، هنكام تهيه جرثقیل دست دوم بايد ويژگي هاي کنترل های رادیویی خوب و اپراتور آموزش دیده بررسي شود.

  • بررسي هزينه

قطعا هزينه ها اولين ويژگي بارز در خريد تاورهاي دست دوم است،اگر بودجه كافي نداريد مي توانيد با خريد دست دوم در كلي از هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد.

خلاصه

یشرفت فناوری ، بالابرهای جرثقیل بسیار رایج شده است. تقریباً همه پروژه های ساختمانی و تخریب ، و همچنین حمل و نقل و حمل مواد سنگین ، نیاز به جرثقیل بالابر قوی دارد. با این حال ، موفقیت پروژه شما بستگی به انتخاب پروژه مناسب دارد. انجام این کار همچنین از حوادث و خسارات احتمالی جلوگیری می کند ، در وقت ، پول شما صرفه جویی می کند و شهرت شما را به عنوان یک محل کار ایمن ارتقا می بخشد.

اگر می خواهید وسایل نقلیه مقرون به صرفه ، از جمله جرثقیل بخرید ، حراجي ها و بازار دست دوم بهترين مكان خريد و یک حرکت هوشمندانه با قيمت مقرون به صرفه و بسیار کمتر از تجهيزات نو است.

جرثقیل های برج نو و دست دوم براي خريد به راحتي دردسترس هستند. با این حال ، تاورهاي نو ارزان نیستند و از طرفي انواع کارکرده نيز به اندازه نو همان كارايي را انجام مي دهند و حتي از نظر اقتصادی نیز مفیدتر هستند.اما سوال این جاست که آیا تاوركرين استفاده شده می تواند به خوبی جرثقيل نو باشد؟اين بستگي به به شركتي كه ازش خريد مي كنيد، دارد.بسیاری از فروشندگان تاورهاي دست دوم متعهد به تحویل تجهیزات کارکرده با کیفیت و قابل مقایسه با تجهیزات جدید مي شوند. همچنين متخصصان تعمیر و نگهداری بسیار مجرب ، براي تعمیر و آزمایش به محل كار مي فرستند تا شرایط کاری عالی براي شما به وجود بياورند.

آنچه در مورد جرثقیل های كاركرده وجود دارد قیمت آنها است. اگر دستگاه به خوبي نگهداری و تعمير شود، انتظار صرفه جویی هنگفتی در هزينه هاي  خود خواهيد داشت.کیفیت عملکرد مشابه با قیمت بسیار بهتر ثابت می کند که تاوركرين هاي دست دوم واقعا سرمایه گذاری های هوشمندانه و استراتژیک برای كارفرمايان است

 

بازگشت به لیست

یک نظر در “خريد تاوركرين دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.