تعمیرات و نگهداری

خرید آسانسور کارگاهی

خرید آسانسور کارگاهی

خرید آسانسور کارگاهی

بيش از 70 سال است كه از زمان معرفی اولین آسانسور كارگاهي در جهان مي گذرد اين ماشين آلات کارآمد يكي از ابزارهاي ضروري در محل های ساختمانی بلند و کم ارتفاع و صنعتي است.تا به امروز شركت هاي زيادي بر اساس فناوری هاي پيشرفته آسانسورهايي را طراحي كرده اند كه پایداری ، کارایی و بهره وری را در صنعت ساختماني افزایش داده اند.اگر به دنبال خرید آسانسور کارگاهی هستيد احتمالا، با طیف وسیعی از ویژگی های هوشمند و طراحی های مدرن به همراه تضمين ایمنی بالا روبه رو خواهيد شد كه انتخاب را بسي دشوار مي كند. با توجه به اهمیت اطلاع از انواع آسانسور کارگاهی و كاربردهاي مختلف آنها براي كسب اطلاعات جامع قبل از اقدام به خريد در اين مقاله شما را با تمام نكات و راهنمايي هاي خرید آسانسور کارگاهی آشنا مي كنيم.

آسانسور كارگاهی  چیست؟

آسانسور كارگاهي دستگاه های بالابر مکانیکی یا الکترومکانیکی در صنايع ساختمانی، صنعتی و حمل و نقل بنادر و کشتی سازی، توزیع و انتقال برق، معادن، صنایع فلزی، ساختمان سازی و بسیاری از صنایع دیگر هستند که برای جابجایی عمودی اجسام و حمل بار براي افزایش راندمان و سرعت کار و همينطور كاهش هزينه هل مورد استفاده قرار مي گيرند. آسانسورهای كارگاهي در اندازه ها و ظرفیت های مختلف برای اهداف تجاری و صنعتی برنامه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار مي گيرند. امروزه، آسانسورهای كارگاهي در لیست پرطرفدارترین تجهیزات در عصر ساخت و ساز قرار گرفته است.

اين آسانسورها بايد سرعت و ايمني لازم براي  رفت و آمد كارگران را داشته باشد. آسانسورهاي كارگاهي سرعت تولید و ایمنی در ساخت و سازها را افزايش مي دهند، نيروي كار ساختماني از طريق آن در ارتفاعات بالا روی سازه هاي ساختماني قرار مي گيرند  و قیمت خرید و اجاره انها، بسته به ارتفاع افزايش مي يابد.

مزايای خريد آسانسورهای كارگاهی

  • هزینه های اولیه كم
  • حمل و نقل راحت تر و قابل حمل
  • با گذشت زمان مستعد ساییدگی و فرسودگی كمتر مي شود
  • موتورهاي قدرتمند
  • سرعت بالا
  • طیف وسیع تری از ظرفیت هاي مختلف

آسانسورهاي كارگاهي در هر مكان هاي ساخت و ساز ساختماني برای بلند کردن و جابجایی افراد و مواد،مورد استفاده قرار مي گيرند و محدود به کاربردهای صنعتی نیست. زمان کارکرد ، دفعات استفاده و ميزان بار همه در طول عمر آسانسور تاثير گذار است. توجه داشته باشيد،ظرفیت بلند کردن آسانسور نباید بیشتر از ظرفیت وزن قابل تحمل آسانسور باشد .

ویژگی های مهم خريد آسانسورهای كارگاهی

  • ظرفیت وزنی

ظرفیت بالابر وزنی است که توسط آسانسور قابل تحمل است. این امر با تحمل ميزان وزن بار و دفعات استفاده ، منبع تغذیه و ساختاری که بالابر روی آن معلق است تعیین می شود. بنابراين متناسب با ظرفيت مورد استفاده خود از آسانسور را قبل از خريد در نظر بگيريد. ظرفیت های وزنی استاندارد برای آسانسورهای کارگاهی معمولا 500 کیلوگرم،1، 1.5، 2، 2.5 و 3 تن مي باشند.

  • بررسي تجهيزات و استانداردها

تجهيزاتي كه از طریق آنها آسانسور حركت مي كند از قبيل ترمزهای ایمنی،عملكرد دقیق قفل ها و درب کابین،جس بدنه كه بايد تمام فلز باشد، بررسي سیستم های برقی و ايمني ،استاندارد جلوگيري از سقوط ناگهاني ،دارا بودن سيستم ترمز پاراشوت ، استانداردهای بین المللی ، استاندارد ملی ایران شماره 1-6303 ، اندازه متناسب اندازه كابين و تجهيزات حفاظتی مانند محافظ دکل، نرده امگا، لمینت سوئیچ، سامانه فرود اضطراری و ایست مکانیکی باشد.

  • منبع نیرو

منبع تغذیه آسانسورهاي كارگاهي از طريق برق تامين مي شود. بايد هنگام خريد میزان برق مصرفی باید در چه محدوده ای باشد و توان و قدرت الکتروموتور باید چه میزان باشد را بسته به نياز خود بررسي كنيد.

  • ارتفاع

هر آسانسوري با استفاده از قلاب بار مي تواند در بالاترین تا پایین ترین موقعیت حركت كند. بنابراين در هنگام خريد حتما به اندازه ارتفاع و اندازه و ابعاد کابین آسانسور دقت كنيد.

  • افزایش سرعت

سرعت آسانسور كارگاهي بستگي به ميزان بلند كردن بار آن دارد. برخی از مدلها دارای سرعتهای متعدد یا متغیر هستند. سرعت آسانسور تحت تأثیر وزن و ارتفاع بار تعيين مي شود. آسانسورهاي با ظرفیت بالاتر دارای سرعت پایین تری هستند. برخی از مدلها نيز دارای سرعت هاي مختلف حمل انواع بارها هستند.

  • خدمات و ايمني

قبل از خريد بايد از امنیت دستگاه و پشتيباني شركت سازنده و اينكه نيروهاي متخصص براي نصب در اختيارتان قراردهيد بايد بررسي شود.

  • برند آسانسور

از آنجا که آسانسورهای کارگاهی در محیط هاي ساختماني،پتروشيمي و صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرند و مسئول جان افراد هستند، حتما باید استانداردها و کیفیت لازم را داشته باشند. خريداري از برندهاي قابل اعتماد علاوه بر ماندگاري بالا به جلوگيري از هدررفت وقت و هزينه ها می شود.

 

نكاتي كه قبل از خرید آسانسور کارگاهی بايد بدانید

اگر در كار ساخت و ساز هستيد،حتما مي دانيد خريد آسانسور کارگاهی معمولا یک سرمایه گذاری بلند مدت و جزء مهمی در صنعت ساختمان سازي است. امرزوه تعداد بيشماري از آسانسورهاي کارگاهی وجود دارد که بايد هنگام خرید آنها را بررسي و گزينه اي با حداقل هزينه را انتخاب كنيد. برخي نكات خريد آسانسور کارگاهی:

  • تعيين هدف

در ابتدا نقش و هدف از خرید آسانسور كارگاهي را نظر بگيريد، مثلا برای پروژه خود به چه نوع آسانسوری با چه ظرفیت و ارتفاعی نياز داريد. همانطور كه مي دانيد،آسانسورها دارای ظرفيت و ارتفاع هاي مختلف هستندو باید براساس تناسب پروژه و هدف به خود گزینه های خود را محدود کنید و فقط مدلهایی را بررسي کنید که از نظر طراحی و استفاده مناسب و مقرن به صرفه باشند.

  • طرح

اگر در حال خرید آسانسور كارگاهي هستید ، طراحی آسانسور احتمالاً یکی از نگرانی های اصلی شما خواهد بود.طرح اسانسور بايد علاوه بر،انعطاف پذیری لازم براي استفاده راخت و آسان ، برحسب اندازه فضايي باشد كه آسانسور در آن نصب مي شود.بنابراين بايد آسانسورهايي با قابلیت های سفارشی سازی و سرعت بالا در جابه جايي مصالح  بدون دخالت نیروی انسانی را انتخاب كنيد.

  • کیفیت

آسانسورهای كارگاهي را می توان در بسیاری از مناطق مختلف صنعتی ، کارهای عمومی و کارهای ساختمانی مشاهده كرد. معمولا عمر متوسط ​​آسانسور در كيفيت آن نقش موثر دارد به عنوان نمونه اگر آسانسوري بیش از 25 سال ماندگاري  داشته باشد ، آسانسور با كيفيت تلقي مي شود.

  • ایمنی

یکی از اولویت های اصلی هنگام خرید آسانسوركارگاهي باید ایمنی آن باشد و مطمئن شوید که بالاترین استانداردهای ایمنی را براي استفاده روزانه داشته باشد.آسانسورهای كارگاهي بايد دارای ویژگی های ایمنی ویژه ای از جمله خدمات اضطراری در صورت قطع برق ، عدم سقوط ناگهاني و نصب سوئيچ روي درب ورودي باشد .

  • ديدن و بررسي آسانسور از نزديك

قبل از تصمیم گیری در خريد آسانسور كارگاهي ابتدا آسانسور را از نزديك ببيند و نه به صورت آنلاين، این كار به شما ایده بهتری در مورد چگونگی مناسب بودن آن مي دهد و به شما امکان می دهد قبل از خريد با قابليت هاي آن آشنا شويد.

  • خودداري از نصب سیستمهای کنترل اختصاصی

بسیاری از آسانسورهای کارگاهی اختصاصی هستند یا اجزای اختصاصی زیادی دارند. در صورت نصب سیستم کنترل اختصاصی ، هزینه های تعمیر و نگهداری آن دشوار و بسيار بالا مي رود. بنابراين تا حدامكان از نصب آنها خودداري كنيد.

  • اجتناب از طرح های اختصاصی

بسیاری از آسانسورهای كارگاهي به طور اختصاصی طراحي مي شوند و دارای اجزای زیادی هستند به طوری که کل آسانسور در اصل اختصاصی است و تعمیر و نگهداری و خريد قطعات آن بیش از 10 برابر هزینه ای که براي قطعه هاي آسانسورهاي معمولي به كار مي رود.علاوه براين، معمولا قطعات اختصاصي به دلیل تقاضای کم تولید نمی شوند و در نتيجه قبل از پايان يك سالگي آسانسور ، منسوخ شده و غيرقابل استفاده مي باشد.

  • قیمت تعمیر و نگهداری

يكي از نكات مهمي كه قبل از خريد آسانسوركارگاهي بايد در نظر بگيريد،قیمت تعمیر و نگهداری طولانی آن است. بسياري از فروشندگان آسانسورهاي با كيفيت را با قیمت پایین عرضه مي كنند و در عوض هزينه هاي تعمير و نگهداري را به شدت بالا مي برند. اگر يكبار براي خريد آسانسور اقدام كرده باشيد خواهيد ديد كه اين امری رایج در صنعت آسانسوركارگاهي است. معمولاً پيدا كردن پيمانكاري كه بتواند تعمیر و نگهداری آسانسور را به درستی انجام دهد ،برای مالک ساختمان دشوار یا غیرممکن است. در این صورت صاحب ساختمان چاره ای ندارد جز اینکه توافق نامه نگهداری و تعمیر با قیمت بالا را بپذیرد. برای جلوگیری از این وضعیت ، قبل از خرید آسانسور كارگاهي ، پیشنهاد نصب و تعمیر و نگهداری شركت هاي مختلف را بررسی و مقایسه کنید تا بتوانيد بهتر در مورد هزينه ها تصمیم گيري كنيد.

  • قابلیت نصب سرویس پیمانکار

برخی از پیمانکاران آسانسور خدمات اضطراری 24-7 ارائه نمی دهند،بنابراين قبل از تصمیم گیری برای خرید آسانسور كارگاهي بهتر خدمات تعمیر و نگهداری را در نظر بگيريد و شركت هايي را انتخاب كنيد كه 5 تا 10 سال در اين زمينه خدمات مي دهند. از طرف دیگر، از شرکت هاي مختلف خدمات آسانسور معتبر مشاوره بگیرید تا هرگونه نگرانی احتمالی خود در مورد هزينه هايتان را برطرف كنيد.

  • بررسي هزینه های اضافی

اغلب پیمانکاران آسانسور كارگاهي در اکثر قراردادهای نصب خود هزينه هاي اضافي را لحاظ مي كنند. زيرا بسیاری از جزئیات پیچیده در مراحل نصب با دقت انجام نمي شود بنابراين عاقلانه است که براي بررسي هزينه ها با سایر صاحبان ساختمان و پیمانکاران عمومی صحبت کنید و پیمانکاري را پيدا كنيد كه هم برای نصب و هم برای کارهای تعمیر و نگهداری مناسب باشد. با توجه به زمان طولاني نصب تجهیزات آسانسور ، بررسي هزینه اضافی ضروری است.

  • تعيين مدت زمان كاركرد آسانسور

برخی از تولیدکنندگان تجهیزات آسانسور كارگاهي بايد هزینه های قابل توجهی را برای مدرن سازی آسانسورها در عرض 10 تا 15 سال پس از نصب هزینه کنند. از لحاظ تاریخی ، مهلت غيرقابل استفاده شدن برخي آسانسورهاي كارگاهي با توجه به تولیدکنندگان متفاوت است. برخي تولیدکنندگان محدوده 25سال را ارائه مي دهند . توصيه مي كنيم، براي تعيين مدت زمان كاركرد آسانسوربا یک شرکت خدمات تعمیر و نگهداری صحبت كنيد. از آنجا که هزینه نوسازی معمولی آسانسور كارگاهي در محدوده 50 تا 80 درصد هزینه آسانسور جدید است، انتخاب آسانسوري با چرخه عمر طولانی تر تصمیم هوشمندانه اي است.

  • كاركرد درست آسانسور

همیشه در هر تصمیم خرید ،استفاده مورد نظر از آسانسور را به موازات قیمت و عملکرد تعيين كنيد ، اما هنگامی که ساختمانی به نوع خاصی از دستگاههای آسانسور نياز داشته باشد ممكنه هزينه ها به شدت افزايش پيدا كند.

نكات خريد آسانسور كارگاهی دست دوم

  • سرویس و نگهداری های مرتب

آسانسورهای كارگاهي برای انواع بارهای سنگین یا حمل و نقل مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند و درست مانند سایر تجهیزات صنعتی ، نگهداری منظم آنها ضروری است. تعمیر و نگهداری باید شامل تغییرات مایع و روغن هیدرولیک و همچنین بازرسی سالانه باشد.

  • توجه به تغييرات

قبل از خرید آسانسور دست دوم حتماً به جزئیات آن توجه کنید. مالک قبلی ممکن است با برش ، جوشکاری یا تغییر نرده ها یا دیوارها، تغییراتی در آن ایجاد کرده باشد كه براي ساختمان شما مناسب نباشد.بنابراين مطمئن شوید این تغییرات متناسب با نیازهای شما باشد.

  • کیلومتر شمار

یکی از اولین کارهایی که قبل از خريد اسانسور كارگاهي دست دوم بايد در نظر بگيريد ،بررسي کیلومتر شمار یا ساعت سنج آن است. از طريق اين ترفن حتي مي توانيد سن واقعی دستگاه را اندازه گيري كنيد.

  • ميزان فضاي نصب

اندازه گيري فضا یکی از مهمترین مواردی که در خريد اسانسورهاي دست دوم بايد در نظر بگیرید. تا بعد از آن متقبل هزينه هاي گزاف نشويد،براي اين منظور ابتدا مناطقی را که آسانسور برای حرکت نیاز دارد از قبيل راهروها و درهای ورودی را اندازه بگیرید.

  • ارزيابي بودجه خود

پس از ارزیابی نیازهای خود و انجام تحقیقات در زمينه خريد اسانسور دست دوم ، باید بودجه خود را ارزيابي کنید. البته بيشتر سعي كنيد از آسانسورهاي با کیفیت بالا با نام تجاری معتبر همراه با استانداردها و مقررات قابل اجرا را در نظر بگيريد.

قيمت خرید آسانسور کارگاهی

اولين و مهم ترين چيزي كه در قيمت آسانسور كارگاهي تاثير مي گذارد ميزان تحمل وزن آن است.هرچقدر ظرفيتي كه براي جابه جايي مصالح و افراد از آسانسورها استفاده مي كنيد برقيمت آن اضافه تر مي كند.  البته حداکثر سرعت حرکت، ابعاد کابین ، حداکثر ارتفاع، تعداد موتورها، نوع سکشن ، برند ، سال ساخت و نوع منبع تغذيه نيز در ميزان قيمت دخيل هستند.

 

 

 

بازگشت به لیست

یک نظر در “خرید آسانسور کارگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.