تاور کرین, تعمیرات و نگهداری

خرید تاورکرین پروژه ای

خرید تاورکرین پروژه ای

خرید تاورکرین پروژه ای

تاوركرين ها ضروری ترين ماشين آلات در سراسر جهان هستند.بدون آنها، شبکه گسترده‌ای از پروژه های ساخت و ساز نيمه كارها بدون ساخت مي ماند.همانطور كه مي دانيد،پيشرفت و توسعه هر كشوری به ميزان كليد خوردن پروژه های حياتی از قبيل  برج سازی،سد سازی،سیلو سازی-پل سازی، ساختمان سازی و حمل کالا در بنادر بستگی دارد. براي ساخت تمامی اين پروژه ها نياز به ابزارهای ارزشمند كه يكي از مهم ترين آنها تاوركرين ها است، غير قابل اجتناب است. احتمالا،در سطح شهرهای صنعتي و بزرگ شاهد شمار بسياری از تاوركرين های نو یا دست دوم هستيد.

کسب‌وکارهای ساختمانی یکی از انواع کسب‌وکارهایی هستند که می‌توان آن‌ها را گران در نظر گرفت. شرکت های ساخت و ساز مجبورند تجهیزات سنگین و نسبتاً گران قیمتی را خریداری كنند. یکی از انواع تجهیزات سنگین تاوركرين ها است. نوع و اندازه جرثقیل برج ها به طور طبیعی براساس، انواع ساختمان هایی که در حال ساخت هستند متفاوت مي باشد.معمولا خريد تاوركرين پروژه ای به پيمانكاران فرصتی مي دهد كه متغیرهایی را که بر هزینه‌ و راه‌اندازی و تامين مالي جرثقیل تأثیر مي گذارد، را بررسی و بعد اقدام به خريد كنيد.

خريد تاوركرين پروژه ای گزينه اي مطمئن و راحت براي كارفرمايان است و مي توانند بهترین گزینه و مناسب ترین تاورکرین خود را خريداری كنند. اگر یک شرکت ساختمانی هستید که برای انجام کار به جرثقیل های بزرگ و مرتفع نیاز داریدو نمي دانيد چه نكات و فوت و فن هايی را قبل از خريد تاوركرين پروژه ای بايد در نظر گرفت، اين مقاله  را تا انتها مطالعه كنيد.

مروری کوتاه خرید تاورکرین پروژه ای و عملکرد آنها

جرثقيل برج ها در ساخت ساختمان های بلند و برج ها استفاده می شوند. تاوركرين به عنوان یک سازه ثابت، ترکیبی از ارتفاع شگفت‌انگیز و ظرفیت بالابری عالی، معمولاً با ظرفیت 30 تن براي پروژ های ساخت و ساز بلندمدت فراهم می كنند.با توجه به اندازه زیاد و در دسترس بودن تاورکرین ها، اقدامات احتیاطی بیشتری برای ایمنی آنها باید انجام شود و اپراتورهای ماهر مخصوصی برای كار با دستگاه مورد نياز است.

شما این جرثقیل ها را هر روز در جاده ها و بزرگراه ها مي بينيد، درست همانطور که مسافران روزانه مترو و اتوبوس ها را مشاهده می كنيد. این جرثقیل ها برای کارهای تجاری و صنعتی ، بیمارستان ها ، مراکز خرید ،یا ساخت پل و سد و بسياری از پروژه های عمرانی ضروری هستند.

خرید تاورکرین پروژه ای به چه معناست ؟

اگر برای هر یک از پروژه های خود نیازی به جرثقیل برج متفاوتی داريد، خريد آن گزینه مناسبی نيست و از دردسرهای حمل، نگهداری و سرویس و هزينه های آن نيز خلاص می شويد با اين حال، در هر صورت چكاپ منظم در زمان كار تاوركرين شما را كلافه خواهد كرد.

خريد تاوركرين پروژه ای شايد در ابتدا هزينه ای گزاف داشته باشد،اما به دليل اينكه سال‌ها دوام می آورد ، نيازی به بررسی و تعمیر منظم ندارد. علاوه بر این، خريد تنها گزينه مطمئن برای پروژه های تخصصی و طولانی مدت است كه در اسرع وقت باعث اتمام پروژه و اثر بخشی كار می شود.

هر جرثقيل بر حسب نوع كاركرد (وسایل نقلیه، مواد خام، بخش های ساختمان، تجهیزات صحنه و کانتینرهای بندر) متفاوت است و صاحبان مشاغل در صنایع خاص باید با انواع مختلف ریسک ها و هزینه های مرتبط با نوع کسب و کار شان آشنا باشند.

خرید تاورکرین پروژه ای یا اجاره دستگاه ؟!!

معمولا اولين سوال در خريد ابزارالات سنگين و گران ساختمانی اينكه، آیا آنها را بخريم يا كرايه كنيم. هر کدام از اين گزینه ها مزایا و معایب خود را دارند و بهتر با توجه به ویژگی های كاری ، بهترين گزينه انتخاب و خريداری شود. نكته ای كه حائز اهميت اينكه، هنگام بررسی و خريد جرثقیل های برج ،باید آنها را از یک فروشنده معتبر كه اجناس با كيفيت ارائه ميدهد، خريداری كنيد.

البته نبايد از توجه به توصیه های سرویس و نگهداری تاوركرين غافل شد.در بهترين حالت،هر تاوركرين بايد حداقل 25 الی 40 سال كارايی داشته باشد و اين بستگی به مدت زمان استفاده از آن دارد.مثلا،اگر طی 25 سال آینده نياز به استفاده از آن داريد، توصيه می شود به فكر خريد نو و دست اول باشيد، اما اگر فقط برای پروژه كوتاه مدت نیاز دارید، بهتر جرثقيل كرايه ای را در نظر بگيريد.

هزینه های خرید تاورکرین پروژه ای چیست ؟!!!!

  • هزینه های خرید تاورکرین پروژه ای شامل موارد زیر می باشد

مهم ترین هزینه در مورد تاوركرين ها هزینه های عملیاتی، نگهداری و تعمیر مربوط می باشد. در حالی که برخی از جرثقیل ها هزینه های عملیاتی بالاتری نسبت به سایر دارند، دانستن اينكه هر ماه چه مبلغی را علاوه بر خرید اولیه برای تعمير و نگهداری پرداخت کرد،بسيار ضروری است.

به منظور کاهش هزینه های تعمیر باید اين اقدامات را  به طور منظم انجام دهيد. مراقبت از جرثقیل به کاهش هزینه های کلی جرثقیل کمک ميکند و باعث استفاده کارآمدتر و در نتیجه تعمیرات کمتر اسمی شود.

  • تامین مالی خرید جرثقیل

بدون تامین مالی جرثقیل، با یک صورتحساب هنگفت غافل گير خواهيد شد. برای كنترل هزينه ها می توانید مبالغ پرداختی را طي یک دوره زمانی طولانی تقسیم کنید.

توصيه های خريد تاوركرين پروژه ای دست دوم

خلاصه،وقتی صحبت از خرید قابل توجه ماشین آلات می شود، معقول است که نگاهی به بازار کارکرده بیندازید تا محدوده قیمت ها را مشاهده كنيد. اگر به دنبال خرید تاورکرین پروژه ای هستید، بازار دست دوم ارزش بررسی را دارد و در هزینه شما صرفه جویی زیادی مي كند. هنگامی که به تاورکرین های دست دوم نگاهی بيندازيد، این به شما بستگی دارد که زمان و انرژی لازم را برای جستجوی یک مورد ایده آل صرف کنید.

توصيه هایی برای خرید تاورکرین پروژه ای یا همان بازار دست دوم

قبل از اینکه به سراغ جرثقیل های برجی بالقوه بروید ، ضروری است که برای تعیین بودجه خود وقت بگذارید. توصیه می شود که این کار را به عنوان بخشی از تحقیقات اولیه خود انجام دهید و هزینه های نگهداری را براي یک دوره 5-10 ساله در نظر بگیرید.

بدانید که چرا به تاور کرین دست دوم نیاز دارید.خرید جرثقیل برج یک سرمایه گذاری بلند مدت است و به طور باورنکردنی قادر به بلند کردن مقدار قابل توجهی از تجهیزات ساختمانی می باشند.بنابراین، نیازهای خود را در مورد نحوه استفاده و محدوده وزنه هايی كه جرثقيل بايد بلند كند،در نظر بگيريد.

  • برخی ملاحظات مهم دیگر

مشخصاتی که در تاورکرین دست دوم بايد در نظر گرفت، علاوه بر شناسایی ظرفیت حمل و جابجایی مواد، موارد دیگری که باید در نظر گرفت:

سرعت انجام کار : آیا جرثقیلی که خریداری می کنید باید بتواند با سرعت های مختلف کار کند؟ آیا به فناوری خاصی نیاز دارد؟ فراموش نکنید که محدودیت های فضایی که جرثقیل در آن کار می کند را نيز بايد در نظر بگیرید. مثلاً ارتفاع تاسیسات چقدر است؟ آیا محدودیت طول و عرض یا موانعی وجود دارد؟ آیا به دنبال نصب جرثقیل به دیوار یا پایه بتنی هستید؟

  • بررسی تاريخچه سازنده

اکنون که بودجه، دلایل و ملاحظات خود را می دانید، زمان آن فرا رسیده است که شکار تاور کرین مورد استفاده ایده آل خود را آغاز کنید.

هنگام مقایسه جرثقیل ها، مهم که تاریخچه آنها از قبيل سن جرثقیل و مقدار کار (در ساعت) آن در نظر بگيريد. علاوه بر این، همچنین باید موقعیت جغرافیایی که جرثقیل در آن کار کرده است را نيز بررسی کنید زیرا شرایط محیطی تأثیر زیادی بر عملکرد آن مي گذارد.بررسی تاریخچه سازنده برای جلوگيری از تصادفات یا آسیب های قابل توجه حين كار مهم است.

نكات خريد تاوركرين پروژه ای که باید حتما رعایت شود

  • مدت زمان کار ، اندازه و وزن مواد

تاوركرين ها مشخصات، ظرفیت ها و عملکردهای متفاوتی دارند. هر پيمانكاري براي پروژه خود بايد مدلي و تجهيزاتي را انتخاب كند كه مطابق با نياز كاريش باشد و بتواند به بهترین شکل پروژه را در به ثمر رسيدن همراهی كند.

برای درک کامل توانایی های جرثقیل خود برای اجاره یا خرید، همیشه بهترین بايد با متخصصان اين حوزه در ارتباط باشيد.سازنده مشخصات و ابعاد دقیق دستگاه را به شما نشان می دهد. این کار به شما کمک می کند از انتخاب جرثقیل با ظرفیت بسیار کم جلوگیری کنید .توجه به همه این عوامل تضمین می کند که پروژه شما سودآور خواهد بود و طبق برنامه پیش می رود.

  • نحوه حمل و نقل تجهیزات

نحوه حمل و نقل تجهیزات یک ملاحظه حیاتی است.به طور کلی، جرثقیل ها را می توان به صورت متحرک، با روش های مختلف حمل و نقل طبقه بندی کرد. برخی كشورها براي حمل و نقل قوانين سختگيرانه ای دارند. هنگلم خريد تاوركرين پروژه ای بايد به منظور جلوگیری از تصادف یا سایر مسائل خطرناك بايدبه اين مورد توجه كنيد.

  • محل ساخت و ساز

وضعیت و زمین محل ساخت و ساز انتخاب بر نوع جرثقیل تأثیر مي گذارد. درک شرایط آب و هوایی، محدودیت‌های فضایی و شرایط زمینی به شما بینشی می‌دهد که تاوركرين پروژه ای مناسب را خريداری كنيد. به عنوان مثال، اگر پروژه شما به انعطاف پذیری و تحویل دقیق در فضاهای تنگ نیاز دارد، مینی جرثقیل مناسبتر است.

  • وزن بار

نیازهای فعلی و آتی خود را برای ميزان بالابری وزنه های جرثقيل ارزیابی کنید تا دستگاهي با بيش از توان تحمل وزن خريداری نكنيد.دانستن ارتفاع بالابر نيز مهم به اندازه وزن آن مهم است. بنابراین پروژه های ساختمانی بلندتر به جرثقیل با برد طولانی تر نیاز دارند.

  • بررسي زمين

زمین را ارزیابی کنید همه جرثقیل ها برای کار به زمينی ایمن نیاز دارند، در واقع،قبل از خريد تاوركرين پروژه ای نوع زمين، شرایط آب و هوایی مانند باد، باران و گرما را در نظر بگيريد.

  • مسائل ایمنی

موانع احتمالی از جمله خطوط برق، درختان، ساختمان ها، چراغ های خیابان و موارد دیگر را در هنگام خريد تاوركرين بررسی كنيد.

  • ارزيابی هزینه مالی

قصد دارید چقدر روی جرثقیل سرمایه گذاری کنید؟ اگر مشاغل شما مداوم و ماهیت مشابهی دارند، سرمایه گذاری روی جرثقيل مناسب در دراز مدت تصميم عاقلانه ای است.آخرین و احتمالاً تعیین کننده ترین عامل در هنگام خرید جرثقیل هزینه آن است. در هنگام خريد بايد هزینه نگهداری، سرویس، مجوز قانونی و سایر هزینه های ضروری مربوط به کارکرد جرثقیل را در نظر بگيريد و به دنبال گزینه ای باشید که خدمات پس از فروش و گارانتی طولانی مدت ارائه دهد.

  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش جرثقیل ها باید عامل اصلی در تصمیم گیری خريد شما باشد. براي اين منظور بايد سوالاتي از قبيل آیا تیم فروش جرثقيل و تجهیزات شما را به طور معمول سرویس مي كند؟ تکنسین های سرویس چقدر با تجربه هستند و زمان تقریبی انتظار برای یک سرویس چقدر است؟ آیا هر تکنسین تعمیر خبره و صلاحیت لازم را دارد؟، آيا هزينه ای جداگانه برای حمل جرثقيل به محل بايد پرداخت شود؟ را از فروشنده بپرسيد.

  • سهولت و دفعات تعمیر

هر جرثقیل نیاز به سرویس در فواصل زمانی معین در مقطعی از عمر کاری خود دارد. بنابراين بايد قبل از خريد، سوابق عملکرد تولید کنندگان و مدل های جرثقیل را مرور کنید تا خود را از مشکلات احتمالی و هزينه های گزاف تعمير خلاص كنيد.

اهميت خريد تاوركرين پروژه ای

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام جرثقیل برای اهداف كاري شما مناسب است می تواند یک کار طاقت فرسا باشد، زیرا دامنه گزینه های موجود نامحدود است. انواع بسیار زیادی از جرثقیل ها وجود دارد كه هر کدام برای عملکرد یا کاربرد خاصی طراحی شده اند. تقریباً همه پروژه های ساختمانی به بلند کردن یا حمل و نقل مواد سنگین نیاز دارند و در اين بين جرثقیل ها نقش بزرگی را ايفا مي كنند.انواع بسیار زیادی از تاوركرين ها وجود دارد كه هر کدام برای عملکرد یا کاربرد خاصی طراحی شده اند. جرثقیل های برج معمولاً منحصر به فرد هستند و انتخاب آنها نیاز به آماده سازی و برنامه ریزی اولیه دارد،تا نه تنها محل ساخت و ساز را برای کارگران و افراد ایمن کند، بلکه به شما در کاهش هزینه ها و اتمام موفقيت آميز پروژه كمک كند .

خلاصه

جرثقیل ها یکی از عجایب جهان هستند. هنگامی که یک فرد معمولی در مورد جرثقیل ها و عملیات آنها فکر می کند، سؤالات زیادی به ذهنش می رسد: اينكه آنها چگونه ایجاد شدند؟ چه کسی آنها را ساخته؟ و چطور كار می كنند. با پیچیدگی روزافزون جرثقیل ها و فناوری های نوظهور، خرید جرثقیلی که بهترین هدف را برای کسب و کار شما داشته باشد و در عین حال سرمایه گذاری اقتصادی مناسبی انجام دهید، بسیار مهم است. رعایت دقیق نکات گفته شده در اين مقاله به شما کمک می کند تا بهترین جرثقیل مناسب را برای یک عملیات تجاری خود خریداری کنید.

 

بازگشت به لیست

یک نظر در “خرید تاورکرین پروژه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.