آسانسور کارگاهی

قیمت آسانسور کارگاهی

قیمت آسانسور کارگاهی

امروزه به دلیل سرعت فرآیند ساخت و ساز در کشور از یک طرف ، و بلند مرتبه سازی کردن در پروژه ها به دلیل نبودن فضای کافی از طرف دیگر ، مدیران و سازندگان را مجبور به استفاده از آسانسور های کارگاهی می نماید . پس واضح است که استفاده از تکنولوژی های برتر ، باعث پیشرفت سرعت کار وهمچنین کاهش هزینه های ساخت می گردد . لذا استفاده از اسانسورهای کارگاهی بسیار مقرون به صرفه ومنطقی به نظر می رسد . به همین دلیل لازم است تا اطلاعات بیشتری درباره قیمت اسانسورهای کارگاهی داشته باشیم ونسبت به خرید و یا اجاره این دستگاه با بهترین قیمت اقدام نماییم .

عوامل تاثیر گذار بر قیمت آسانسور کارگاهی

همانگونه که همه میدانیم ، قیمت تمام شده هرمحصول به عوامل متعددی بستگی دارد . که مجموع این علل و عوامل قیمت تمام شده محصول را شامل می شود .

در آسانسورهای کارگاهی چند عامل باعث کاهش و یا افزایش قیمت نهایی آسانسور کارگاهی می شود که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد .

1- تناژ آسانسور کارگاهی

2- برند اسانسور کارگاهی

3- ارتفاع اسانسور کارگاهی

4- ابعاد کابین

5- نوع سکشن

6- تعداد موتور وگیربکس

7- نوع پاراشوت

رابطه تناژ با قیمت آسانسور کارگاهی

همانگونه که توضیح داده شد یکی از عوامل تعیین کننده قیمت ، تناژ آسانسور کارگاهی است . تناژهای موجود در بازار در آسانسور کاگاهی 700کیلوگرم ، 1200 کیلوگرم ، 1500 کیلوگرم ، 2000 کیلوگرم ، 2500 کیلوگرم و 3000 کیلوگرم می باشد . بالطبع هر چه قدر تناژ آسانسور کارگاهی بالاتر رود ، متریال استفاده شده در ساخت آسانسور نیز بالاتر خواهد رفت . به طورمثال در آسانسور های تناژ بالاتر باید از کابین بزرگتری استفاده گردد . همچنین در ساخت سکشنهای ارتفاعی باید از آلیاژقوی تری استفاده نمود وهمین عوامل باعث افزایش قیمت آسانسور خواهد شد .

 

انواع برند آسانسور کارگاهی

از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت آسانسور های کارگاهی برند آسانسور می باشد . قطعا برند در همه صنایع تعیین کننده قیمت خواهد بود . زیرا برند تعیین کننده کیفیت ، پشتیبانی وارائه خدمات به موقع به مشتری می باشد . در آسانسورهای کارگاهی نیز این قاعده مستثنی نیست .

به عنوان مثال در آسانسورهای کارگاهی برندهای آلیماک و GJJ از پر مصرف ترین و رایج ترین آسانسورهای کارگاهی در ایران است . البته به غیر از این دو برند ، برندهای دیگری نیز در بازار ایران موجود است ودر حال فعالیت می باشند که می توان به برندهای پاپصیران ، اهرمکو، SPJ ، زوملاین ، XCMG ، بائودا ، SCM و .. اشاره نمود .

ارتفاع آسانسور کارگاهی

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت اسانسور کارگاهی ارتفاع اسانسور می باشد . قطعا هرچه ارتفاع اسانسور بیشتر باشد ، باید از سکشن های ارتفاعی بیشتری استفاده کرد . تعداد سکشنهای بیشتر نیز یعنی متریال بیشتر و در کل یعنی قیمت تمام شده بیشتر . پس هر چه ارتفاع آسانسور کارگاهی بیشتر باشد می تواند قیمت بالاتری هم داشته باشد .

ابعاد کابین آسانسور کارگاهی  

ابعاد کابین اسانسورهای کارگاهی متناسب با تناژ دستگاهها ساخته می شود . هرچه قدر تناژ آسانسور کارگاهی بالاتر رود ، کابین آن نیز بزرگتر خواهد شد ، به طور مثال در اسانسور 3 تن قطعا اندازه کابین بسیار بزرگتر از اسانسور یک تن می باشد . وهمین عامل یکی از عوامل تعیین کننده قیمت آسانسور کارگاهی می باشد .

تعداد موتور و گیربکس آسانسورهای کارگاهی

تعداد موتور وگیربکس استفاده شده در اسانسورهای کارگاهی بستگی به تناژ اسانسور دارد . مثلا در آسانسورهای 5/1 تن از دو عدد موتور وگیربکس استفاده می شود . در حالی که در آسانسور های با ظرفیت 2 تن از 3 عدد موتور وگیربکس استفاده می شود . همین اختلاف تعداد موتور و گیربکس ها یکی از عوامل اختلاف قیمت آسانسورهای کارگاهی می باشد .

پاراشوت آسانسور کارگاهی

استفاده از پاراشوت های مکانیکی اروپایی در آسانسورها یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت آسانسورهای کارگاهی است .

پاراشوت یکی از قسمت های مهم اسانسورهای کارگاهی به شمار میرود . استفاده از پاراشوت های برند و با کیفیت میتواند باعث افزایش ایمنی استفاده کنندگان از آسانسورکارگاهی گردد . وهمین عامل نیز میتواند باعث اختلاف قیمت اسانسورها با یکدیکر باشد .

چه عوامل دیگری در قیمت آسانسور کارگاهی تاثیر گذار است ؟

استفاده از لوازم استاندارد و با کیفیت تضمین کننده کار اسانسور کارگاهی خواهد بود . همانگونه که میدانیم اسانسورهای کارگاهی می توانند در انجام فرآیند کارها بسیار مثمر ثمر باشند و سرعت فعالیت های ساختمانی و صنعتی را افزایش دهند .اما این دستگاهها به سبب حمل انسان می توانند بسیار هم خطر آفرین باشند . لذا استفاده از لوازم وتجهیزات استاندارد و ایمن و با کیفیت میتواند خطرات این دستگاه را پایین بیاورد ،از طرفی هم باعث بالاتر رفتن قیمت دستگاه می شود که کارفرمایان حتما باید این افزایش قیمت را بپذیرند وکاهش خطرات کارگاه خود را پایین بیاورند .

نو و یا استوک بودن آسانسور کارگاهی

یکی دیگراز مواردی که تعیین کننده قیمت آسانسور کارگاهی است ، نو و یا استوک بودن آسانسور کارگاهی است . بسیاری از آسانسورهای موجود در ایران به صورت استوک در بازار ایران خرید و فروش می شوند . لذا مقایشه کردن قیمت یک اسانسور کارگاهی نو با استوک با یکدیگر کار اشتباهی است و باید این مقایسه از یک جنس باشد تا قیاس ، قیاس صحیحی باشد .

اما به طور کلی می توان گفت که قطعا قیمت آسانسورهای نو ، از آسانسورهای کارکرده و استوک بالاتر است . اما متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل مشکلات ارزی وتحریمی ، آسانسورهای نو وارد کشور نشده است وآسانسورهای صفر کیلومتر هم از دستگاههایی است که سال های قبل وارد کشور شده اند .

تنها دستگاههای صفر کیلومتر در بازار ، اسانسورهای ساخت داخل می باشد که از آن جمله می توان به اسانسورهای کارگاهی پاپصیران ، SPJ  اهرمکو و ایستا صدر اشاره کرد .

استفاده از قطعات فابریک و با کیفیت

آسانسور کارگاهی یکی از دستگاههایی است که به صورت مداوم در حال کار کردن در ارتفاع است . لذا به کار بردن قطعات فابریک و با کیفیت ثضمین کننده عملکرد صحیح ودرست این دستگاه می باشد . استفاده از پیچومهره های استاندارد و فابریک ، استفاده از میکروسویچ های فابریک و با کیفیت ، استفاده از موتور وگیربکس های با کیفیت ، استفاده از آلیاژ مناسب برای ساخت سکشن ها و کابین و همه این موارد ومابه التفاوت قطعات معمولی و قطعات فابریک و با کیفیت می تواند در قیمت اسانسور کارگاهی تعیین کننده باشد .

قیمت آسانسور کارگاهی دست دوم

قیمت آسانسورهای کارگاهی دست دوم از قیمت آسانسور های کارگاهی نو پایین تر می باشد . لذا بعضی از کارفرمایان به دلایل پایین بودن نقدینگی و یا نداشتن شرایط مالی مناسب اقدام به خرید اسانسورهای کارگاهی دست دوم مینمایند . که البته این تصمیم هیچ اشکالی ندارد .

اما حتما باید به این نکته توجه نمایندکه اسانسور کارگاهی یکی از تجهیزات ودستگاههایی است که بسیار خطر آفرین می باشد وقطعا باید از سلامت کامل دستگاه مذکور مطمئن باشند . ضمن این که به کم کارکرد بودن دستگاه نیز توجه گردد . لازمه اینکار استفاده از کارشناسان مجرب در این حوزه می باشد .

کارشناسان کرین یاب همواره امادگی دارند تا در زمینه خرید اسانسور های کارگاهی نو و یا دست دوم به شما خدمات ومشاوره ارائه نمایند. کافیست با ما در ارتباط باشید .

 

بازگشت به لیست

2 نظر در “قیمت آسانسور کارگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.