تاور کرین

مقایسه تاورکرین های روز دنیا

مقایسه تاورکرین های روز دنیا

مقایسه تاورکرین های روز دنیا

در این مقاله به بررسی و مقایسه تاورکرین های روز دنیا خواهیم پرداخت . با رونمايی از اولین تاوركرين در جهان،مدل هاي مختلفي از آنها در بازار عرضه شد.به همين دليل،هر صاحب پروژه اي كه هر زمان بخواهد يك تاورکرین جدید بخرد يا اجاره كند،باید با يك مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا همه جزئیات در مورد پارامترهای فنی،مشخصاتی مانند ظرفیت بر حسب تن،ارتفاع بر حسب متر، طول بازو،ابعاد حمل و نقل و بسیاری موارد را  در نظر بگيرد تا بتواند نوع مناسب را انتخاب كند.

تصور كنيد در حال برنامه ریزی براي پروژه ساخت و ساز خود هستید و در مورد اینکه به چه نوع جرثقیل برجی نیاز است،یک مشکل رایج براي بسیاری از افراد،به ویژه کسانی که تازه وارد این صنعت شده اند،مي باشد.بنابراين،انتخاب نوع صحیح تاوركرين و مقايسه آنها برای پروژه ساختمانی کاملاً حیاتی است و بر کارایی، کیفیت و هزینه هاي ساخت و ساز تأثیر مي گذارد.

مقايسه عملکرد انواع تاورکرین ها بايد براساس نقاط قوت و ضعف هر مدل شناسایی شود. به كارفرما کمک می کند تا اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات دقیق هر مدل تاوركرين اطلاعاتي بدست آورد که در نهایت منجر به صرفه جویی در هزینه ها يا خريد تجهیزات گران شود. تصمیم گیری بین انواع تاور کرین تصمیمی است که باید آگاهانه باشد،به همين دليل در اين مطلب با هر مقايسه تاوركرين روز دنيا واقعاً شما را آشنا مي كنيم.

 

چرا مقايسه انواع تاوركرين های روز دنيا مهم است؟

جرثقیل های برجی از اولین باری که در اروپا ظهور کردند،راه طولانی را پیموده اند تا تمام جهان بتواند از حضور آنها براي پيشرفت هاي خود بهره مند شود.به طور قطع مي توان گفت،تنها راه حل ساخت بسیاری از بیمارستان ها و مراکز آموزشی،مساكن چندخانواري،كارخانه هاي تصفیه آب،گاراژهای پارکینگ،آسمان خراش ها ،پروژه های صنعتی و نيروگاه هاي باشكوه ،بسیار کارآمد و مقرون به صرفه تاوركرين ها هستند.اگر به دنبال اجاره يا خريد جرثقیل برجی هستید، بهتر نگاهی به مقايسه بتاوركرين هاي روز دنيا بيندازيد كه در اين مطلب به آنها اشاره شده است.

اغلب اوقات،مدیران پروژه باید تصمیمات سختی در مورد انتخاب نوع جرثقيل برجي برای پروژه خود بگیرند.اگرچه پروژه هایی وجود دارد که نوع جرثقیل مورد استفاده به مشخصات پروژه بستگی دارد، اما اکثر پروژه هاي معمولاً به نوع خاصي از تاوركرين نياز دارد،زیرا باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود.بنابراين،قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه نوع جرثقیل برجی انتخاب کنید،به شما توصیه می کنیم حتما در مورد مقایسه تاورکرین های روز دنیا اطلاعات داشته باشيد.

 

مقايسه تاوركرين های روز دنيا براساس نوع آنها

  • تاور کرین چکشی

جرثقیل برجی سرچکشی یک نوع رایج جرثقیل برجی است که در پروژه های ساختمانی در سراسر جهان كاربرد دارد.جرثقیل برجی سر چکشی از طریق دکل عمودی (برج) با یک بازوی افقی که هر دو کابین را پشتیبانی می کند. جرثقیل سر چکشی پیکربندی متفاوتي دارد و شامل یک بازوی افقی بلند مي باشد كه به طور عمودی متصل شده است.یک سر بازو به صورت افقی روی محل کار امتداد دارد،در حالی که انتهای دیگر دارای وزنه تعادل است.به اين ترتيب اين نوع جرثقيل می تواند در هر نقطه از شعاع بازویی حمل كار كند.جرثقیل های سر چکشی معمولاً به یک جرثقیل دوم برای مونتاژ و جداسازی آنها در محل کار نیاز دارند و به راحتي مي توان ارتفاه آن را تغيير داد.

در تاوركرين برجی سر چکشی،بازوی 360 درجه به صورت افقی در اطراف دکل در یک سطح ثابت با ساختاری که شبیه یک “L” وارونه مي چرخد.عملکرد منحصر به فرد این نوع تاوركرين اينكه حمل بار به صورت افقی در امتداد بازو جركت مي كند.ممکن است شنیده باشید که از جرثقیل های برجی سر چکشی به عنوان جرثقیل برجی “قاب A” یا در برخی موارد به عنوان جرثقیل برجی بالابره/تخت نامیده می شود. هدف از اين نوع تاوركرين كار در موقعیت‌هایی با اشغال فضاي كم یا جایی که جرثقیل‌های متعددی بايد با يكديگر كاركنند، می باشد و حتي مي توانند وزن 50 تن را حمل كنند.

  • تاور کرین Luffing Jib

در فضاهای شهری تنگ و باريك كه اغلب فاصله کافی برای چرخش بازوی جرثقيل وجود ندارد.اين نوع تاوركرين بهترين گزينه است،در چنین فضاهایی از جرثقیل برجی لوفینگ استفاده می شود.در حالی که اکثر جرثقیل های برجی دارای یک بازوی افقی ثابت هستند،اپراتور در اين نوع تاوركرين مي تواند بازور را بالا یا پایین بیاورد تا جرثقیل بتواند در شعاع مناسب كار كند.يكي از موارد مقايسه تاوركرين روز دنيا برمي گردد به نوع تاوركرين لوفينگ كه بازوی آن مانند جرثقیل های برجی ديگر از چرخ دستی استفاده نمی کند، بلکه به راحتي بالا و پايين مي شود.به همين دلیل جرثقیل های لوفینگ گران تر هستند و فقط در صورت نیاز استفاده می شوند.

اين نوع تاوركرين به دلیل بازوی مورب خود که از بالای دکل (برج) به صورت زاویه ای امتداد یافته است قابل تشخیص است.همچنين،برخلاف سر چکش، نقطه قلاب در انتهای بازوی قرار دارد و دارای ظرفیت بالاتری نسبت به جرثقیل سر چکشی است.

برخلاف جرثقیل سر چکشی، بازوی مورب می تواند به داخل و خارج (از عمودی تا زاویه 30 درجه) حرکت کند. این حرکت به تاور اجازه می دهد تا در فضاهای تنگ قرار بگیرند، به همین دلیل است که اغلب جرثقیل های بازویی را در محیط های شهری مرکز شهر می بینید.

اندازه اين نوع تاوركرين ها بر روی پشت بام ها یا فضاهای کوچک طراحی شده است و اغلب برای مونتاژ یا جداسازی جرثقیل های برجی استفاده می شوند. همچنين کابین اپراتور ندارند و از راه دور که یا سیمی یا بی سیم است، کار می کنند.

  • جرثقیل های برجی خود نصب (SETC)

جرثقیل های برجی خود نصب شامل یک بازوی افقی و دکل هستند که كه در بالاي آنها نصب شده و قابلیت جمع و باز شدن را دارد به همين دليل برچیدن و نصب در محل راحت تري در مقایسه با جرثقیل های برجی سر چکشی یا لوفینگ دارد و به راحتی نمی توان آنها را جابجا کرد. تاوركرين هاي خود نصب می توانند بدون نیاز به جرثقیل دوم در محل پروژه كار كنند.این يك مزيت بزرگ در مقايسه با تاوركرين سرچكشي است كه زمان راه اندازی و هزینه تجهیزات را به حداقل مي رساند.تاوركرين هاي خودنصب به جاي کابین اپراتور،اغلب از راه دور و از زمین کنترل می شوند. جرثقیل های خود نصب دارای یک برج تلسکوپی نیز هستند که به جرثقیل اجازه می دهد تا در ارتفاعات متعدد بدون پیکربندی مجدد فعاليت كنند.

  • جرثقیل برجی مسافرتی

تاوركرين هاي مسافرتی اغلب در پروژه هایی استفاده می شود که نیاز به جابجایی منظم تجهیزات برای بلند کردن است. تاور کرین مسافرتی بر روی مسیري با ریل نصب می شوند. ریل ها به جرثقیل اجازه می دهد تا به صورت افقی حرکت کند.در صورت استفاده از این نوع جرثقیل، باید مطمئن شوید که محل پروژه به اندازه کافی صاف باشد تا جرثقیل بتواند حرکت کند درغير اينصورت ممكنه جرثقیل واژگون شود.

  • تاور کرین خود نوردی

تاوركرين هاي خود نوردی یکی از جذاب ترین تجهیزاتی هستند که می توان در پروژه هاي ساخت و ساز پیدا کرد. یک جرثقیل برجی خود نورد قابليت افزايش ارتفاع تا بي نهايت را دارد.كه اين يكي از بارزترين ويژگي مقايسه اي نسبت به تاوركرين هاي ديگر است.

 

مواردی که باید هنگام مقايسه تاوركرين های روز دنيا در نظر گرفت :

هر پروژه ساختمانی در مورد ابزار و مصالح نیازهای متفاوتی دارد. هنگام انتخاب مناسب ترین جرثقیل انواع مختلفی از جرثقیل هاي برجي با تقاط ضعف و قوت وجود دارد که باید در حين مقايسه تاوركرين های روز دنيا در نظر بگیرید. برخي از معيارهاي مقايسه انواع تاوركرين ها

  • ظرفیت مورد نیاز

ظرفيت يكی از مهم ترين دليل ها برای مقایسه تاورکرین های روز دنیا است زيرا بايد اندازه جرثقیل برجی خود را متناسب با کارتان انتخاب کنید. به عنوان مثال،بسته به مدل یا طرح متفاوت تاوركرين ظرفيت بالابري متفاوتي دارد. اگر جرثقیل شما چیزهایی مانند قالب و سطل های بتن را بخواهد بلند کند نياز به یک مدل نسبتا سبک خواهد بود. با این حال، اگر به تاوركرين برای بلند کردن تجهیزاتی مانند ژنراتور یا فولادی دارید،نوع ديگر متناسب با اين ويژگي را بايد انتخاب كنيد.

  • قابلیت مانور

تاوركرين ها به لطف توانایی خود در جابجایی، چابک هستند و می توانند در هر زمان معین به چندین منطقه در یک سایت خدمات دهند.برخی از تاوركرين ها حتي توانایی كار در فضاهای تنگ و محدود را دارند و توانايي كار در مناطقي با تراکم بالا را دارند،برخي از انواع تاوركرين ها انعطاف پذیری بالايي دارند كه براي صاحبان پروژه موهبت بزرگي است و لازم نیست هر بار که جابجا می‌شوند نصب و جدا شوند

  • در دسترس بودن فضا و حمل و نقل

یکی از ویژگی های جذاب در مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا اینکه فضای اشغال شده براي فعاليت آنهاست. با این حال،برای مونتاژ و برچیدن جرثقیل برجی به فضای قابل توجه و تجهیزات پشتیبانی بسياري زيادي نياز دارد كه در هر نوع تاوركرين متفاوت مي باشد. همچنين، در مواردی که بیش از یک جرثقیل برجی در محل قرار دارد، شعاع چرخش هر جرثقیل باید در نظر گرفته شود.

به همين دليل،فرآیند اجاره،حمل و نقل و مونتاژ تاورکرین هزینه،زمان، تلاش متفاوتي مي طلبد.به همين ترتيب اين یک دلیل خوب براي مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا و انتخاب بهترين مدل است.

  • ميزان ارتفاع

تاوركرين ها می توانند انواع بارها را در ارتفاعات مختلف بلند كنند،در واقع،انواع تاوركرين هاي موجود در بازار بازوهايي در اندازه هاي مختلف دارند كه بار را در هر ارتفاعي بلند مي كند.

  • نحوه نصب

نصب و راه اندازی در تاوركرين ها مختلف است.تجهيزات و نصب هر نوع تاوركرين براساس نوع خود منحصر به فرد هستند.كه در نهایت، به اهداف پروژه كاري شما برمیگرد.

  • ميزان حمل بار

يكي از موارد مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا قابلیت حرکت آنهاست. يك مقايسه مي توان فهميد كه برخي تاوركرين ها ميزان حمل بار متفاوتي دارند كه بايد در نظر گرفته شود.انواع تاوركرين ها داراي ظرفيت هاي مختلفي در حمل بارهای سنگین در ارتفاعات مختلف دارند كه هر پروژه ساختماني بايد براساس نياز خود آن را سفارش دهد.

  • اندازه

تفاوت آشکار بین تاوركرين ها اندازه آنهاست.اندازه جمع و جور هر جرثقيل برجي یک مزیت در یک ساخت و ساز شهری مي باشد.شهرهای پرجمعیت بايد در فضای محدود دكار كنند به همين دليل اندازه جمع و جور و افزایش قدرت مانور برخي تاوركرين ها عاننلي مهمي در مقايسه بين آنها است.

  • زمانبندی

یکی دیگر از موارد مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا زمان راه اندازی آنها است.انواع جرثقیل های برجی برای راه اندازی به زمان و کار مخنلفي نیاز دارند.پس از ورود جرثقیل به محل، نصب آن بسته به اندازه تاور کرین بین ساعت ها تا روزها طول می کشد.اگر کار شما دارای محدودیت های زمانی شدید است، زمان راه اندازی یک جرثقیل برجی می تواند به نفع شما و هزينه هاي پروژه تان تمام شود.

  • هزینه

به دلیل زمان قابل توجهی که برای راه اندازی یک جرثقیل برجی لازم است،کل هزینه کرایه آن افزایش می یابد.يكي از دلايل مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا بررسي مسائل هزينه است.زيرا ساعات مورد نیاز برای راه اندازی جرثقیل برجی بر هزينه هاي آن تاثير مي گذارد. اين هزينه در انواع تاوركرين ها متغير مي باشد.هر چه مدت زمان کوتاه تری برای استخدام و راه اندازي جرثقیل نياز باشد در هزینه هاي آن صرفه جويي خواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.