آسانسور کارگاهی, تعمیرات و نگهداری

واردات قطعات آسانسورکارگاهی

واردات قطعات آسانسورکارگاهی

واردات قطعات آسانسورکارگاهی

اگرنگاهی به تعداد پروژه های در حال ساخت بيندازيد، از تعداد روزافزون آنها تعجب خواهيد كرد.شرکت های ساختمانی مطمئنا از این واقعیت خوشحال هستند که مي توانند حجم بالايی از پروژه های خود را با موفقيت به ثمر برسانند. هر شركتی برای انجام اين تعداد از حجم كار به فکر داشتن تجهیزات مناسب است، زیرا هیچ كاری بدون ابزار مناسب، با موفقیت و ایمن انجام نمی شود.

آسانسور های کارگاهی نیروی محرکه برای جا به جایی و بالا یا پایین بردن افراد در مصالح در روژه هاي ساختمانی است. در پروژه های گوناگون صنعتی و ساختمانی برای صرفه جویی در وقت ، هزینه و كاهش آسيب های نیروی انسانی از این بالابرها استفاده می شود.بسياری از پیمانکاران ناچارند از آسانسورهای كارگاهی به عنوان نياز دائمي در پيشبرد پروژه های خود استفاده كنند.آسانسور صنعتی خریداری شده برای پروژه ای ممكنه برای پروژه های ديگر مناسب نباشد، از این رو عملا آسانسور کارگاهی به درد پیمانکار نمی خورد.بنابراين در انتخاب آن بايد نهايت دقت را مبذول كرد.

از طرفي،قطعات ارتباط زیادی با ایمنی کارگران و تکمیل موفقیت آمیز پروژه ها دارد. بنابراين، نباید لوازم يدكی آسانسور كارگاهی را بدون بررسی کیفیت آنها خريد. مطمئناً خريد قطعات آسانسورکارگاهی با كيفيت سرمایه گذاری بزرگی است که نباید آن را ساده انگاشت. در ايران به دليل تحريم ها پيدا كردن شركت مناسب وارادات قطعات آسانسورکارگاهی برای پروژه های خود بسيار مهم است. در اين مقاله شما کارفرمایان و مشتريان را از سردرگمی نجات مي دهيم و بيشتر با قطعات آسانسور کارگاهی و اهميت  آنها آشنا مي كنيم.

اهميت واردات قطعات آسانسورکارگاهی

کار در ارتفاعات بالا یکی از رایج ترین و در عین حال خطرناک ترین کارها در بسیاری از مشاغل است. آسانسورهای كارگاهی از آن دست ابزارهايي كه وجود قطعات با كيفيت براي عملكرد صحيح آن لازم و ضروري است. قطعات آسانسورکارگاهی نقش مهمي در استفاده راحت و ايمن از آسانسور را دارند. عدم كمبود و وجود وسیعی از تجهیزات آسانسورهای كارگاهي موجود در بازار،مديون واردات قطعات آسانسورکارگاهی می باشد.

شرکت های بسياری در زمينه فروش انواع قطعات خدمت رسانی مي كنند. بنابراين،اطمینان يافتن از شركتي مطمئن برای خريد قطعاتی مرغوب يك سرمايه گذاری ارزشمند و بلند مدت است كه باعث صرفه جويی در هزينه ها و زمان می شود.

تصمیم گیری در مورد اینکه چه قطعه ای از تجهیزات بالابر برای پروژه های موردنظر مناسب ، كمی سخت است.مثلا ممكنه پروژه ای در محدوده یک ساختمان تجاری باشد که در آن صدا، تهویه و خطرات سایر کارگران را تحت تاثیر قرار دهد و آسانسور نتواند عملكرد صحيحی داشته باشد. همچنين ممكنه لازم باشد آسانسور در زمین های ناهموار و شیب های تند حركت كند. یا در فضايی خطرناك عمليات كار صورت گيرد، در همه اين موارد وجود تجهيزات و قطعات آسانسور برای اجراي عملكرد صحيح آسانسور در شرايط مختلف پروژه ها بسيار مهم است.در هنگام خريد لوازم يدكی آسانسوركارگاهي، چیزی به نام سایز مناسب برای انواع مدل های مختلف آسانسور وجود ندارد. به همین دلیل تامین کنندگان بايد انواع مختلفی از تجهیزات آسانسور صنعتی را داشته باشند .

نكات بررسی شركت های واردات قطعات آسانسورکارگاهی

مهمترین هدف در بحث تولید ، فروش و واردات قطعات آسانسور كارگاهی به كار رفتن جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در توليد آن ها است. هنگام خريد قطعات بايد بايد عواملی چون قیمت مناسب ، تضمین ایمنی قطعات وارداتی آسانسور ، گارانتی ، گواهی ضمانت کیفیت ، خدمات پس از فروش و پشتیبانی برای خريدی مطمئن درنظر گرفته شود. علاوه بر اين موارد بايد از شركت های معتبری كه خدماتی از قبيل سرویس و نگهداری ، رفع خرابی در اسرع وقت ، سرویس دهی منظم ، قیمت مناسب ، استفاده از تکنسین های با تجربه ، پیشگیری از خرابی ، استفاده از کادر مجرب و متخصص ،استفاده از سیستم های روز دنیا، استفاده از بیمه مسئولیت با پوشش های کامل را ارائه دهند.

پیدا کردن بهترین شرکت آسانسوركارگاهی برای پروژه های ساخت و ساز همیشه کار آسانی نبوده است. بنابراین، براي تصميم گيری عاقلانه بايد موارد زير را در نظر گرفت:

  • مدت زمان فعاليت شركت

وقتی صحبت از نصب، تعمیرات، نوسازی و نگهداری آسانسورهای صنعتی می شود، دانش فنی و تخصص بسیار مهم است. بنابراین، دانستن مدت زمان فعالیت یک شرکت آسانسور نشان دهنده تجربه و دانش آن می باشد كه بايد در نظر گرفته شود.

  • بررسی حوزه تخصصی شركت ( تجاری / مسکونی / ارتقاء / صنایع )

اکثر شرکت‌های آسانسورهای كارگاهي در زمينه پروژه‌های مختلف تجاری، مسکونی، یا نوع خاصی از تسهیلات (مانند هتل ها، انبارها، ساختمان های اداری، و غیره) فعاليت می كنند،بنابراين قبل از خريد قطعات بايد از هماهنگی شركت مورد نظر با نوع پروژه شما مطلع شويد.

  • بررسی نمونه كارهای شركت

طبق يك جمله معروف “یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد”، به اين معنی كه نمونه کارهای تکمیل شده شركت های صنعتی به شما درک درستی از قابلیت ها و همچنين تجربه آن ميدهد.

  • بررسی روش و فرآیند شركت

هر شرکت آسانسور رویکرد متفاوتی برای عرضه محصولات و تجهيزات مورد نياز آسانسور دارند.بنابراين،بهتر قبل از خريد در مورد فرآیند شركت جويا شويد تا بفهمید آیا روند شركت با پروژه شما همسويی دارد یا خیر و اينكه چه مدت آسانسور با قابلیت سرویس دهی دارد .

  • آیا قطعات شركت اختصاصی است؟

خريد قطعات اختصاصی گزینه های تعمیر و نگهداری را محدود می کند و به طور كلی در هزينه های شما صرفه جويی می شود.در بهترين حالت، بهتر شرکت های آسانسوری که قطعات اختصاصی ارائه می دهند را در نظر بگيريد.قطعات و لوازم معيوب، علاوه بر خطر تعطیلی پروژه باعث مرگ و مير كارگران بسياری می شود.

نكاتی لازم در مورد واردات قطعات آسانسوركارگاهی

  • در نظر گرفتن نوع مواد

بسته به نوع موادی که باید جابجا شود،آسانسور ممكن است به لوازم يدكی و قطعات مختلفی نیاز داشته باشد. قبل از خرید باید به دقت در مورد آسانسور توجه داشته باشيد . به این ترتیب ، می‌توانید انواع لوازم و قطعاتی كه مورد نياز خود را خريداری كنيد .

  • توجه به محیط

همانطور كه می دانيد، آسانسورهای صنعتی در محیط یا شرایط آب و هوایی به خوبی كار نمی كنند و هنگام خرید لوازم بالابر بايد به عواملی از قبيل دما، شرایط آب و هوایی و به محیط کلی توجه كنيد. با در نظر گرفتن همه این عوامل، قادر خواهید بود آن دسته از تجهیزاتی را انتخاب کنید که در شرایطی كاری شما مقاوم بوده و مدت طولانی دوام بیاورند.

  • بررسی کیفیت

قبل از خريد تجهيزات آسانسور ، کیفیت و دوام آنها را بررسی کنید . زيرا كه هر چند ماه یکبار هزینه ملزم به پرداخت اضافی برای خريد ابزار و تجهيزات خواهيد بود، بنابراین،بايد برای بررسی کیفیت تجهيزات وقت بگذاريد.

  • بررسی اعتبار واردات قطعات آسانسورکارگاهی

بررسی شهرت شركت هاي وارد كننده قطعات آسانسوركارگاهی در هنگام خرید تجهیزات بسيار مهم است. تامین کنندگان بسیار زیادی در اين زمينه وجود دارند و مطمئنا تقلب و كلاهبرداری عاجتناب ناپذير نيست. به همین دلیل بررسی اعتبار شركت ها عامل مهمی كه نبايد ناديده گرفت.

  • مقايسه قیمت ها

همانطور كه مي دانيد،بررسی و مقايسه قيمت ها تاثير بزرگي در خريدی مطمئن دارد. خوبي بررسی قيمت ها اينكه بهترين تجهیزات بالابر را مي توانيد با قیمت‌های مناسبی و متناسب با بودجه خود پيدا كنيد. صرفه جویی در پول همیشه مثبت است، اما اغلب هنگام خرید تجهیزات ،هزینه های تعمیر و نگهداری را در نظر بگيريد، برخی از فروشندگان ممکن است قیمت‌های بسیار پایینی را ارائه دهند كه نشان دهنده معيوب يا فرسوده بودن قطعه است كه منجر به خرابي آسانسور و سقوط آن مي شود.

  • بررسی ساعت سنج

سال مدل دستگاه نشان‌دهنده طول عمر آن است. برخی از آسانسورها تقریباً در طول عمر خود عملکرد ثابتی داشته اند، در حالی که برخی دیگر استفاده چندانی از آنها نشده است. در بیشتر موارد قبل از خريد شده، بايد از ساعات استفاده یا مسافت پیموده شده آسانسور مطلع باشيد و حتماً از فروشنده ميزان كاركرد آسانسور را استعلام بگیرید و گرنه با تجهيزات فرسوده روبه رو می شويد و دوبرابر بايد هزينه پرداخت كنيد.

  • سنجش مزایا و معایب گارانتی

ضمانت‌نامه‌ها آرامش خاطر و امنیتی را ارائه می‌دهند که دستگاه مورد استفاده شما در صورت آسیب پوشش داده می‌شود، اما به عنوان هزینه اضافی در نظر گرفته مي شوند. اغلب ماشین آلات سنگين شامل 180 روز ضمانت قطعات همراه با ارسال رایگان مي باشند. قطعات دست دوم نيز با اطمینان خاطر در طول شش ماه اول ضمانت قطعا را پوشش مي دهد.

  • اندازه آسانسور

اندازه پلت فرم اسانسور تفاوت زیادی در کارایی و ایمنی در محل کار ایجاد می كند. پلتفرم‌های عریض‌تر دسترسی بهتری را ارائه می‌دهند و با پیشرفت کار به تغییر موقعیت کمتری نیاز دارند، در هر صورت اندازه يكي از مهمترين مواردی كه بايد متناسب با پروژه خود در نظر بگيريد.

آشنایی با واردات قطعات آسانسورکارگاهی

  • سکشن آسانسور

سکشن آسانسور کارگاهی يكی از مهم ترين قطعات است كه بسته به ارتفاع ساختمان و ظرفیت و مدل هر آسانسور مورد نظر در ابعاد مختلفي مي باشد. سکشن ها بر اساس مولفه های بسیاری می توانند با هم متفاوت باشند.از این رو برای هر آسانسور کارگاهی لازم است تا سکشن خاصی خریداری شود.

  • پایه تثبیت

پایه تثبیت یکی دیگر از قطعات آسانسور کارگاهی است که سكشن ها بر روي آن نصب مي شود به همين دليل اهميت بالايی دارد.

  • پاراشوت

پاراشوت قطعه بسيار مهم و ضروری در آسانسوركارگاهی است،زيرا از سقوط آسانسور جلوگيری مي كند.پس همانطور كه مي دانيد، نقش پاراشوت آسانسور کارگاهی در حفظ امنیت و ایمن سازی آسانسور عامل مهم است. وجود این سیستم در آسانسورهای کارگاهی یک مزیت مهم به حساب می آید.

  • تابلو فرمان

تابلو فرمان اصلی ترین قطعات است و نقش مغز متفكر و پردازش آسانسور را ايفا می كند. به وسيله مدار فرمان تمامی دستورات به  موتور ارسال می شود و نحوه عنلكرد آسانسور تعيين می شود.

تابلو فرمان معمولا در موتورخانه آسانسور نصب میگردد و وطایف زیر را بر عهده دارد:

  • تشخیص موقعیت کابین در هر لحظه
  • حفاظت الکتریکی از تجهیزات
  • کنترل جهت حرکت و سرعت موتور اصلی
  • کنترل تجهیزات الکتریکی مانند : درب کابین ، ترمز و …
  • نظارت بر حرکت بدون خطر کابین
  • تابلو کنترل درایودار

کنترل دور موتور یا درایو دستگاهی موجب تغییر قابلیت گشتاور و سرعت در موتور شود.

  • گیربکس

گیربکس به عنوان قلب آسانسور شناخته می شود و از 4 بخش مختلف یعنی ترمز الکتریکی، فلکه گیربکس، گیربکس و موتور الکتریکی تشكيل شده است.

  • موتور

حتما می دانيد، نیروی لازم جهت جابجایی و بالا و پایین رفتن آسانسورکارگاهی به وسیله موتور تأمین می گردد . موتور آسانسورکارگاهی با توجه به ظرفیت آن از 2 یا 3 موتور دو سرعته و تک سرعته تشکیل شده است.

  • نرده امگا

مزیت ایمنی نرده امگا این است که در زمان حرکت آسانسور از ورود و خروج افراد جلوگیری کرده و زمانی که آسانسور در حال حرکت می باشد.

  • سوئیچ های ایمنی

سوئیچ های ایمنی روي درب كابين نصب مي شوند و جلوي خطر سقوط آسانسور را مي گيرند.

  • محدودکننده های انتهای مسیر

محدودکننده ها قطعات مکانیکی می باشند که موجب اتمام حرکت آسانسور شده و کمک فراوانی جهت جلوگیری از سقوط آن می كنند.

  • موتور

نيروی اصلی آسانسور توسط موتور و گيربكس به حركت مي آيد. موتور های آسانسور های کارگاهی در دو مدل وجود دارند: گیربکس دار و بدون گیربکس وجود دارد. موتور آسانسور کارگاهی بسيار حياتی كه معمولا با توجه به ظرفیت آسانسور تعيين می شود.اصل و ساختار آسانسور به گيربكس بستگی دارد و بدون آن عملا آسانسور فايده ای ندارد.

  • شاسی موتور

موتور ، گیربکس و ترمز باید روی یک شاسی مونتاژ مي گردد.شاسی موتور بصورت یکپارچه كل اجزای موتور را در يك راستا قرار مي دهد.

  • فلکه هرز گرد

از فلکه هرزگرد برای به وجود آوردن اصطکاک بیشتر میان سیم بکسل و فلکه ها و همچنین مناسب کردن زاویه سیم بکسل ها ( آلفا) استفاده می شود .

  • گاورنر

گاورنر مسئوليت تعيين و محدود كردن سرعت كابين براساس استاندارهای بين المللی را دارد.

انواع ديگر واردات قطعات آسانسورکارگاهی

  • کابین آسانسور
  • درب اتوماتیک
  • درب لولایی آسانسور
  • شستی طبقه و شستی کابین آسانسور
  • سیم بگسل
  • تراول کابل
  • ریل
  • شستی کابین آسانسور
  • قطعات مکانیکال آسانسور
  • قطعات راه اندازی

 

واردات قطعات آسانسورکارگاهی یا اجاره آنها ؟!!

تصمیم گیری در مورد اجاره يا واردات قطعات آسانسورکارگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل زیر که باید قبل از خريد یا اجاره در نظر بگیرید صحبت کنند:

موقعیت مالی: در نظر بگیرید که آیا در موقعیتی هستید که بتوانبد پرداخت های کوتاه مدت اجاره روزانه، هفتگی یا ماهانه را بپردازيد.

دفعات استفاده: برنامه کاری مورد استفاده آسانسور را در نظر بگیرید. اگر فقط برای دوره های کوتاه و متناوب مورد نیاز است، اجاره گزینه بهتری است.

طول کلی استفاده: زمانی که نیاز طولانی مدت به آسانسور است مطمئنا خريد گزينه ترجيحی مي باشد.

تعمیر و نگهداری تجهیزات: تامین کنندگان اجاره قطعات را در شرایط عالی نگه می دارند و برنامه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده را بر روي آنها پياده سازي می كنند . در حالی كه با خريد هزينه و مسئوليت تعمیر و نگهداری را بر دوش صاحب تجهیزات می باشد.

 

 

بازگشت به لیست

یک نظر در “واردات قطعات آسانسورکارگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.