سرتیفیکیت

گواهینامه اپراتور تاور کرین

اورهال تاورکرین

گواهینامه اپراتور تاور کرین

اصولا بهره برداری از ماشین الات سنگین حمل ونقل و یا ماشین الات باربرداری ، مستلزم داشتن مجوز قانونی از مراجع ذیصلاح مربوطه می باشد . یکی از این ماشین آلات تاور کرین ها هستند که اتفاقا ماشینهای بسیار حساس وپر خطری می باشند و لازمه استفاده و بهره برداری از این دستگاه دارا بودن اپراتور با تجربه ودارای گواهینامه قانونی است .

شرایط اخذ گواهینامه اپراتور تاور کرین چیست ؟

قاعدتا برای دریافت هرنوع گواهینامه ای نیاز به فراگیری اصول اولیه وتجربه در آن زمینه دارد . به طور مثال برای گرفتن گواهینامه رانندگی باید به راهنمایی و رانندگی مراجعه نمود وپس از سپری کردن دوره های آموزشی وسپس دوره عملی اقدام به دریافت آن گواهینامه نمود . گواهینامه اپراتور تاور کرین نیز از این قاعده مستثنی نیست . و اپراتور تاور کرین باید در دوره های تئوری اصول باربرداری و اپراتوری زیر نظر اساتید مجرب در این رشته شرکت نماید . این کلاسها معمولا توسط آموزشگاهها و یا شرکتهای بازرسی و یا از طرف اموزشگاههای فنی و حرفه ای تشکیل می گردد . پس از طی کردن این دوره تئوری اپراتور آمادگی لازم برای اموزش عملی  با تاور کرین را پیدا می کند .

آموزش عملی اپراتور تاور کرین

در این جا با ذکر یک مثال می خواهیم به شما کمک کنیم تا بهتر متوجه شوید که نحوه تسلط به امور اپراتوری تاور کرین به چه شکلی خواهد بود . شما اصولا به راننده ای که تنها دوره آموزش آیین نامه رانندگی را گذرانده باشد قطعا واژه راننده را نمی توانیم اطلاق کنیم . زیرا تنها با پشت سر گذاردن این دوره شما نمی توانید به درستی رانندگی کنید ونیاز به دوره های عملی و کارکردن با ماشین را خوااهید داشت . این موضوع دررابطه با تاور کرین نیز صدق می کند و شما تنها با حضور در کلاس های آموزشی نمی توانید اپراتور تاور کرین باشید مگر این که ساعتهای زیادی را به صورت عملی با تاور کرین کار کنید تا به نحوه کار با عملگرها ، چگونگی باربرداری ، خطرات و حوادث پیش رو ، نحوه بلند کردن بار ، چگونگی باربرداری در شرایط بد آب وهوایی، نحوه ارتباط با ریگر،  وخیلی موارد دیگر اشنا شوید .

چه اپراتوری صلاحیت کار با تاور کرین را دارد ؟

اپراتوری که دوره های تئوری از جمله اصول باربرداری ، آشنایی با تجهیزات ایمنی و باربرداری ، و دوره اپراتوری  را توامان با دوره های عملی گذرانده باشد و توسط یکی از مراجع ذیصلاح تایید شده باشد وموفق به اخذ گواهینامه اپراتوری شده باشد . قطعا میتواند در به عنوان یک راننده با صلاحیت در پروژه های ساختمانی شروع به فعالیت کند .

چگونه باید گواهینامه اپراتور تاور کرین را تمدید نماییم ؟

همانگونه که میدانید گواهینامه های تاور کرین نیز مانند سایر گواهینامه ها دارای یک تاریخ صدور ویک تاریخ انقضاء هستند . حال سوال اینجاست که بعد از انقضاء دوره گواهینامه چه باید کرد؟

مسئولان ایمنی یا اپراتورهای تاورکرین بلافاصله بعد از انقضا مدت اعتبار گواهینامه اپراتور باید به یکی از شرکتهای بازرسی و یا آموزشگاههایی که این گواهینامه ها را صادر می کنند اطلاع دهند ، تا آنها در اسرع وقت و بر اساس روال قانونی که در این خصوص وجود دارد نسبت به آزمون مجدد اپراتور اقدام نمایند .در صورتی که اپراتور صلاحیت های لازم را داشته باشد اقدام به صدور وتمدید مجدد گواهینامه خواهد شد .

در چه مواردی گواهینامه اپراتوری تاور کرین تمدید نخواهد شد ؟

همانگونه که در مطالب قبلی بیان کردیم در خصوص شرایط احراز گواهینامه موارد زیادی وجود دارد که به چند مورد از انها اشاره می کنیم .در صورتی که اپراتور هر یک از شرایط ذیل را دارا نباشد مراجع ذیصلاح می توانند نسبت به تمدید گواهینامه اقدام نکنند . – اولین ومهمترین فاکتور صحت جسمی وروانی اپراتور است که اگر به هر دلیلی فاقد این مهم باشد تمدید گواهینامه دچار مشکل خواهد شد . – دارا بودن توان جسمی لازم . زیرا یک اپراتور در روز حداقل 4 بار از تاور کرین بالا وپایین می شود و در صورتی که این توانایی جسمی در اووجود نداشته باشد و یا دچار نقص باشد مسلما نمی تواند اپراتور تاور کرین باشد . – داشتن دید کافی و سلامت بینایی . بینایی چشم نیز یکی از مواردی است که اگر اپراتور تاور کرین نداشته باشد تمدید گواهینامه وی با مشکل مواجه خواهد شد . – نداشتن سواد کافی و یا نداشتن اطلاعات لازم در خصوص موارد مربوط به تاور کرین از جمله آشنایی به خواندن جداول باربرداری و آشنا بودن به قسمتهای مختلف تاور کرین و…

مدت زمان اعتبار گواهینامه های اپراتوری چند وقت است ؟

مدت زمان اعتبار گواهینامه های اپراتوری تاور کرین به اقتضاء زمان متفاوت بوده است . گاهی به صورت 6 ماهه بوده است و در بعضی از زمانها یکساله بوده است . این امر بستگی به تصمیمات مراجع ذیصلاح تصمیم گیری دارد .  ولی در حال حاضر گواهینامه های اپراتوری 2 یا 3 ساله هستند .

بازگشت به لیست

4 نظر در “گواهینامه اپراتور تاور کرین

  1. پیام سرخابی زاده گفت:

    عرض ادب و احترام
    پیام هستم راننده لیفتراک تو شرکت مپنا و ۱۱ سال سابقه کار دارم
    لطفا بفرمایید ک برای اخذ گواهینامه کرین کجا باید اقدام کرد و هزینه این گواهینامه چقدره ممنون میشم پاسخ بدید

    1. ادمین کرین یاب گفت:

      برای اطلاع دقیق از قیمت ها تماس بگیرید

    2. ادمین کرین یاب گفت:

      لطفا تماس بگیرید تمامی اطلاعات خدمتتون گفته میشه

  2. جمشید شاکری گفت:

    سلام اپراتور هستم دارای گواهینامه.. جویای کار هستم
    ۰۹۲۱۱۶۴۴۱۵۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.