تاور کرین

خرید تاور کرین

خرید تاور کرین

خرید تاور کرین

برای خرید تاور کرین با کارشناسان کرین یاب در ارتباط باشید . زیرا خرید تاورکرین یک مبحث کاملا فنی و تخصصی است . قاعدتا یکی از دغدغه های هر کارگاه یا هر پروژه ساختمانی تامین و خرید تاورکرین محسوب می شود . ما می توانیم به نگرانیهای شما با دقت و سعه صدر کمک نماییم .

کدام یک از تاور کرین ها از لحاظ کیفی برای خرید مناسب تر هستند؟

با توجه به بالا بودن سرمایه لازم برای خرید تاورکرین بهتر است تا با کسب اطلاعات دقیق جانبی درباره تاورکرین هابهترین گزینه خرید را انجام دهیم تا ضمن اینکه سرمایه خود را به نحو احسن مصرف می نمایید بهترین کارایی و راندمان را نیز بعد از خرید تاورکرین داشته باشید . تاورکرین ها دارای سال ساخت های متفاوت و همچنین دارای تناژهای گوناگونی هستند که بر اساس نیاز کارگاهها و نوع کار و نوع ساختمان تعریف و در نهایت خریداری خواهد شد . تاورکرین های موجود در بازار ایران ساخت کشورهایی از قبیل فرانسه، المان ، چین ، ایتالیا و … می باشد که بر اساس درخواست کارفرما و یا حساسیت کاری می تواند از یکی از این برندها خریداری گردد . کیفیت تاورکرین ها دارای فاکتورهای مختلفی می باشد که در زمان خرید تاورکرین باید به این فاکتورها دقت و مورد لحاظ قرار گیرد و سرمایه لازم برای خرید تاورکرین نیز از فاکتور مختلفی تشکیل می شود که مجموع این فاکتورها قیمت تاورکرین را شامل خواهد شد . سال ساخت ، برند، تناژ و ارتفاع تاورکرین از شاخصه های اصلی تشکیل دهنده قیمت تاور کرین محسوب می شود .

از فاکتورهای مهم در خرید تاور کرین محاسبه ارتفاع ساختمان یا پروزه است . زیرا دانستن ارتفاع نهایی پروزه یا ساختمان می تواند در انتخاب نوع تاور کرین و خرید ان مهم باشد .

به عنوان مثال بعضی از تاور کرین توانایی پشتیبانی ساختمان های بسیار بلند را ندارند و اگر در زمان خرید تاور کرین ، این مقوله مورد توجه قرار نگیرد می تواند خسارات جبران ناپذیری را به پروزه و صاحبان سرمایه وارد نماید . تاور کرین بر اساس تناز و همچنین بر اساس سطح مقطع سکشن هایشان می توانند ارتفاع های مختلفی را تحمل کنند . به عنوان مثال یک تاور کرین 4 تنی با سطح مقطع سکشن به عرض 1/2 متری شاید فقط بتواند تا ارتفاع 100 متری را تحمل نماید . در صورتی که یک تاور کرین با سکشن هایی با سطح مقطع 2/5 متری می تواند تاور کرین را تا ارتفاع 180 متری ساپورت نماید . پس دانستن ارتفاع نهایی پروزه و وزن بارهایی که قرار است تاور کرین حمل نماید در انتخاب و خرید تاورکرین بسیار موثر و مهم خواهد بود .

جانمایی تاور کرین :

از دیگر عوامل بسیار مهم در انتخاب نوع تاور کرین و خرید تاور کرین انتخاب صحیح جانمایی تاور کرین می باشد . شاید این سوال مطرح شود که جانمایی چه ربطی به خرید تاورکرین دارد ؟ در جواب این سوال می توان اینگونه توضیح داد که انتخاب محل درست جانمایی می تواند هزینه خرید تاور کرین را پایین آورد . مثلا در بعضی از پروزه های فلزی وبرج های بلند با توجه به وزن بالای ستون ها مهندسان مجبورند از تاور کرین های سنگین و با تناز بالا استفاده نمایند . حال اگر در انتخاب محل جانمایی دقت و مطالعه کافی انجانم  شود شاید بتوان از تاور کرین های سبک تر نیز استفاده نمود . خوب این موضوع در ابتدای کار می تواند از لحاظ اقتصادی برای پروزه ها مقرون به صرفه باشد . در ضمن این که در بسیاری از پروزه ها مشاهده شده است که به علت انتخاب نادرست جانمایی پس از پایان کار ، برای جمع اوری تاور کرین ، پروزه متحمل هزینه های گزاف و گاها خطرات جدی شده است .

خرید تاورکرین دست دوم : خرید تاورکرین می تواند به دو صورت انجام شود . مثلا تعدادی از پروزه ها یا کارفرمایان بر اساس توان مالی خود یا همچنین بر اساس ملاحظات خاصی ترجیح می دهند که تاور کرین نو خریداری نمایند . معمولا این پروزه ها پروزه های دولتی یا دارای توان مالی خوبی هستند لذا ترجیح می دهند که با خرید تاور کرین نوبسیاری از مشکلات خود را برطرف نمایند .در ضمن اینکه از از تسهیلات و گارانتی تاور کرین های نو نیز برخوردار می شوند. البته متاسفانه در سالهای اخیر واردات تاور کرین نو به خاطر مسایل تحریمی  کمی سخت شده است . اما هستند شرکتهایی که تاور کرینهای خود را از کشورهای اسیای شرقی مانند چین وارد می کنند . این شرکتها در مقایسه با شرکتهایی که از کشورهای اروپایی تاور کرین وارد می کنند مشکلات کمتری دارند . اما همین شرکتها نیز با توجه به بالا رفتن نرخ دلار و بالا بودن قیمت تمام شده واردات این تاور کرینها نیز به سختی وارد ایران می شوند .

اما تعداد دیگری از پروژه ها از تاور کرینهای دست دوم استفاده می کنند . خوب می توان گفت که قیمت این تاور کرین ها در مقایسه با تاور کرینهای نو پایین تر است و امکان خرید انها برای پروژه هایی که توان مالی پایین تری دارند مقرون به صرفه تر می باشد . سال ساخت این تاور کرینها بر اساس تناز و مدل انها از سال 1970 میلادی به بعد می باشد . البته لازم به ذکر است که اتصالات تاور کرین های دهه هفتادی اغلب پیچ و مهره ای هستند و هر چه قدر مدل تاور کرینها بالاتر رود نوع اتصال آنها از پیچی به پینی تبدیل می شود .

ار انواع تاور کرین های پیچی میتوان به انواع مختلفی از مدل های تاور کرین برند potain  اشاره کرد .

تاور کرین های 427، 428، 429  این تاور کرینها اغلب 3 یا 4 تن هستند .

تاور کرینهای 643 ، 645 ، 646 این تاور کرینها نیز اغلب بین 6 تا 8 تن هستند .

تاور کرینهای 743 ، 744 ، 765 ، 775 این تاور کرین ها نیز از 10 تن تا 16 تن می باشند .

و بسیاری از تاور کرینهای مارک لیبهر و ریشیر که دارای مدلهای قدیمی و از نوع پیچی به حساب می ایند . در مقالات بعدی شما را بیشتر با انواع و اقسام تاور کرینها اشنا خواهیم کرد .

جهت انتخاب و خرید مناسب تاور کرین با کارشناسان کرین یاب در ارتباط باشید . حتما در خرید به شما مشاوره مناسب داده خواهد شد .

کارشناسان کرین یاب در خصوص انتخاب درست محل جانمایی به صورت رایگان به شما مشاوره خواهند داد کافی است با ما در تماس باشید .

جهت خرید تاور کرین نو یا دست دوم با ما در تماس باشید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.