تاور کرین, جرثقیل

انتخاب نوع جرثقیل جهت نصب تاورکرین

انتخاب نوع جرثقیل جهت نصب تاور کرین

انتخاب نوع جرثقیل جهت نصب تاورکرین

با رشد ميليونی جمعيت در سراسر جهان نياز به ساختمان های بيشتر لازمه بقاء بشر بود که همین امر انتخاب نوع جرثقیل جهت نصب تاورکرین را مهم تر کرد .شايد باوركردنی نباشد اما بسیاری از زیرساخت های مدرن شهري بدون تاوركرين ها شدنی نبود . در حقيقت ، وجود تاوركرين ها يک موهبت بزرگ برای پروژه های ساختمانی است زيرا به وسيله آنها به راحتی مصالح سنگین به صورت عمودی و افقی حمل و جابه جا مي شوند.اما اين سوال پيش مي آيد كه با وجود وزن چند تني تاوركرين ها چطور مي توان آنها را تا محل پروژه حمل كرد و انتخاب نوع جرثقیل جهت نصب تاورکرین چگونه صورت مي گيرد؟ تقريبا تمام كارفرمايان ساختماني مي دانند كه حمل تاوركرين ها نيز نياز به تکنیک ها و روش های حمل و نقل خاص دارد كه بايد با دقت انجام شود.اگر علاقه مند به دانستن اين موضوع هستيد مطلب راهنماي خوبي براي شما خواهد بود.

آيا تاورکرین ها نياز به حمل و نقل دارند؟

همانطور که از نام تاوركرين ها پیداست، بايد بر روي زمين هاي صاف نصب شوند و نیاز به مونتاژ در محل دارند. متداول ترین راه برای حمل تاوركرين ها به محل ساخت و ساز قطعات آنها است. از آنجايي كه جرثقیل های برجی چند صد متر ارتفاع دارند.بايد آنها را به قطعات کوچکتر تقسيم كرد كه بتوان با جرثقيل تا محل ساخت و ساز حمل كرد.

پس از رسیدن قطعات به محل ساخت و ساز،مونتاژ مجدد يا همان سرهم كردن آنها آغاز مي شود.این كار اغلب با استفاده از جرثقیل های کوچکتر و متحرک انجام می شود که ارتفاع لازم برای قرار دادن قطعات تاور کرین در کنار هم و در ارتفاعات بالا را دارند.در نتيجه،انتخاب نوع جرثقیل جهت نصب تاور کرین بسيار مهم است زيرا جرثقیل های برجی به تجهیزات ویژه برای حمل و نقل نیاز دارند.

مراحل حمل تاوركرين ها برای نصب پروژه های ساختمانی

  • انتخاب جرثقیل برجی

اولين مرحله و مهمترین آن، انتخاب تاورکرین مناسب برای این منظور است . انواع تاوركرين ها سرچکشی ،دریک ،لوفینگ و جرثقیل برجی مسافرتی كه هر كدام از آنها برای حمل نياز به ابزار ويژه ای دارند.

  • نحوه انتقال انواع جرثقیل به محل ساخت و ساز

بسیاری از جرثقیل های متحرک و كاميون ها کوچک تا متوسط ​​وسایل نقلیه مناسبی برای تاوركرين ها هستند.

  • جداسازی قطعات

در اين مرحله قطعات جرثقیل برجی جداسازی و برای حمل و نقل آماده سازی می شود.

  • بارگذاری

در اين مرحله بارگیری قطعات بزرگ تاوركرين به طور ايمن انجام می گيرد.

  • حمل و نقل

هنگامی که قطعات تاور کرین بارگیری شد،به وسيله جرثقيل هاي كوچك و متحرك به محل ساخت و ساز منتقل مي شود.

  • تخلیه کردن

در اين مرحله یک خدمه باتجربه تمامي قطعات جرثقيل را پياده سازي  و تخليه مي كند.

  • نصب تاوركرين

پیدا كردن مكان پايين

برای شروع این فرآیند، ابتدا مکان مناسب تعيين مي شود. اگر جرثقیل برجی در مکانی باشد که خیلی کوچک است یا نزدیک سیم‌های برق باشد، خطر جدا شدن یا پاره شدن کابل‌ها وجود دارد. به همين دليل نصب تاور کرین بايد در فاصله حداقل 10 متري از خطوط برق انجام شود.

دقت داشته باشيد،اگر مكان مناسب براي اين نصب تاوركرين در نظر گرفته نشود باعث واژگونی آن مي شود.بنابراين،برای جلوگیری از این امر، بايد دستورالعمل های دقيق مكان نصب به درستي رعايت شود.

ایجاد فونداسیون

مرحله دوم برای نصب تاور کرین،ایجاد فونداسیون آن است.این مرحله یکی از حیاتی ترین مراحل نصب تاوركرين است.برای اکثر جرثقیل های برجی، اطلاعات لازم براي فونداسيون و ابعاد دقیق آن به همراه سایر جزئیات کلیدی زير بيان شده است:

  • مدل تاور کرین
  • حداکثر ارتفاع برج آن
  • وزن اولیه و نهایی آن
  • ولتاژ تغذیه
  • ارتفاع کابل بالابر

 

آخرین مرحله اصلاح و سرهم كردن قطعات جرثقيل برجی است.

  • بازرسی تاورکرین پس از نصب

پس از نصب تاوركرين باید یک بازرسی کامل و تست بار از تاور کرین انجام دهید. در صورت ترک‌های کوچک يا عدم حمل بار بايد فورا تعمير شود. در نتيجه، تکنسین هاي دارای مجوز باید قبل از کارکرد تاور کرین، همه موارد را بررسي كنند.

  • صدور گواهینامه تاور کرین

درک بهتر نحوه نصب ایمن جرثقیل برجی،گذراندن دوره گواهینامه تاور کرین را در نظر بگیرید.

اهميت انتخاب نوع جرثقيل جهت نصب تاوركرين

بدون تاوركرين ها،دنیایی که امروز می شناسیم احتمالا وجود نداشت.مردم بسیاری از پیشرفت های زیرساختی امروزی را با کمک این ماشین های قدرتمند توسعه دادند. اما نكته اي كه مهم اينكه چگونه جرثقیل ها به درستی بايد حمل شود.

جرثقیل‌ها برای بلند کردن و حمل بارهای بزرگ ساخته می‌شوند تا در ساخت آسمان‌خراش‌ها، ساختمان‌های اداری، کشتی‌ها، خانه‌های پیشرفته و انبارها و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرند. آنها همچنین در کارخانه های کشتی سازی برای جابجایی کانتینرهای استفاده می شوند.با این حال،حمل ماشین آلات بزرگ مانند جرثقیل کار آسانی نیست.اندازه جرثقیل ها حمل و نقل آنها را به یک مکان خاص دشوار می کند. در نتیجه، حمل جرثقیل به طور مکرر نیاز به برنامه ریزی دقیق و صحیح دارد.

نحوه صحیح حمل و نقل تاوركرين

  • درک مشخصات پروژه

درک کامل پروژه در مورد حمل تاوركرين ها بسیار مهم است.هر پروژه مجموعه ای از اهداف و الزامات خاص خود را دارد. شما باید از قبل برنامه ریزی کنید که کدام جرثقیل را تهیه کنید.به عنوان مثال، اگر جرثقیل بايد در مسافت های طولانی حمل شود،به خدمات حمل و نقل ويژه اي نياز دارد.

علاوه بر این،باید مشخصات جرثقیل مورد نظر خود را بدانید تا بتوانيد تصمیمات لجستیکی درستی برای حمل ایمن جرثقیل به محل پروژه بگیرید و خطرات و محدودیت های مربوط به حمل و نقل جرثقیل بايد بررسی شود.

  • انتخاب یک شرکت حمل و نقل معتبر

تاوركرين ها ماشین های بزرگ و گران قیمتی هستند که باید هنگام جابجایی از مکانی به مکان دیگر با دقت انجام شوند. اندازه بزرگ تاوركرين ها حرکت آنها را از طریق وسایل نقلیه باری بسيار سخت مي كند.بايد توسط يك شركت حمل و نقل معتبر با کامیون های معمولی يا جرثقيل هاي متحرك حمل شود.

  • نقشه مسیرها در پیشبرد

جرثقیل ها ماشین آلات عظیم و سنگینی هستند. اگر مسیرهاي حمل از قبل برنامه ریزی نشده باشند، هنگام جابجایی چنین تجهیزات بزرگی امكان اشتباه بسيار زياد است.

شما باید از قبل امن ترین مسیر را براي حمل تاوركرين ترسیم کنید. شما باید امن ترین مسیرها را با کمترین موانع مانند پل ها، روگذرها و پیچ ها انتخاب کنید و از جاده های عمومی با ترافیک كمتر عبور کنید.این مرحله به ویژه در مورد جابجایی جرثقیل های سنگین بسیار حیاتی است.

  • انتخاب تریلر مناسب

تاوركرين ها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند.بنابراین،برای جابجایی جرثقیل های برجی ، باید تریلر مناسب داشت تا حمل جرثقیل ایمن و با قدرت كافی صورت گيرد.خوشبختانه،تریلرهای مختلفی وجود دارد که برای اين منظور طراحی شده است.

به عنوان مثال، اگر جرثقیل متحرک کوچکتری را جابجا می کنید، یک تریلر متوسط ​​باید کافی باشد. با این حال، برای حمل جرثقیل های طولانی و سنگین تر، نياز به تريلرهای بزرگ تری است. در برخی موارد، اگر جرثقیل بیش از حد بزرگ باشد، باید در دو یا چند بار جداگانه به محل ساخت و ساز منتقل شود.

 

  • دريافت مجوزهای مورد نیاز

هنگام حمل و نقل تجهیزات سنگین،باید مجوزهای لازم جهت حمل و نقل وجود داشته باشد.مجوزها معمولاً براساس اندازه و وزن کالای مورد حمل صادر می شود.با این حال، این مسئولیت شرکت حمل و نقل است که اطمینان حاصل کند که جرثقیل تنها زمانی حمل می شود که تمام مجوزهای لازم ایمن شده باشد.

نتیجه

جابجایی تاوركرين بسته به اندازه و نوع نیاز به تدارکات خاصی دارد.جرثقیل برجی از چندین قسمت تشکیل شده است که هر قسمت دارای چندین بخش است. این قطعات شامل دکل، بازوی کار،بازوی کار، واحد چرخشی، وزنه های تعادل و همچنین مجموعه ای از موارد دیگر است كه بايد با دقت سرهم شود.حمل و نقل تجهیزات سنگین مانند تاوركرين بهتر است توسط متخصصان انجام شود.هنگامی که تاورکرین به خوبی نصب شد، بازرسی های منظم پس از نصب انجام می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.