آسانسور کارگاهی

تعمیرات و نگهداری اسانسور کارگاهی

تعمیرات و نگهداری اسانسور کارگاهی

تعمیرات و نگهداری آسانسور کارگاهی

تغييرات شگرف و رو به افزایش در بخشهاي مختلف فناوري در سالهاي اخير، تاثيرات محسوسي بر شيوه هاي زندگي و فعاليت انسان داشته است . اختراع وساخت دستگاهها وتجهیزات جدید از جمله آسانسورهای کارگاهی و تاور کرینها و افزايش روزافزون قابليتهاي آن، باعث گرديده تا بسياري از كارها كه قبلا ” احتمال انجام آنها ناممكن مي نمود، اكنون به امري عادي تبديل شود. اين گونه دستاوردها و هزاران نوآوري روزانه در جهان دانش، ما را برآن مي دارد تا پيوسته در نظام هاي اداري خود تجديدنظر نموده و فعاليت هايمان را با پيشرفتهاي حاصله تطبيق دهيم . يكي اززمينه هايي كه تغييرات فناوري، تاثير بسزايي در فرآيندهاي آن گذاشته است، مبحث تعمیرات ونگهداری می باشد آسانسورهای کارگاهی می باشد .

تکنیک ها، تاکتیک ها و سیستمهای تعمیرات ونگهداری

مبحث نگهداري و تعميرات در ماشين آلات عمراني از جمله تاور کرین ها  داراي ويژگيهاي خا ص خود مي باشد. براي تشريح اين ويژگيها لازمست علم نگهداري و تعميرات را از يك منظر جديد مورد بررسي قرار دهيم . در اين نگاه، مباحث علم نت به سه گروه تكنيكها، تاكتيكها وسيستمها تقسيم می گردد .

تكنيكهای تعمیرات و نگهداری

انواع فعاليتهاي نگهداري و تعميرات شامل نظافت، آچا ركشي، روغنكاري، تعويض قطعات ولوازم يدكي و غيره در اين گروه قرار می گیرد . تکنیکهای نت در ماشین آلات تولیدی و صنعتی دارای کاربرد مشترکی بوده وتنها نقطه تفاوت انها در نحوه انجام فعالیت ها و ابزار مورد استفاده آنهاست .

تاکتیک های تعمیرات ونگهداری

انواع روش های برنامه ریزی برای انجام تکنیک های نت شامل برنامه ریزی دوره ای بر اساس ساعت کارکرد یا مسافت طی شده ، برنامه ریزی انجام کار بر اساس شرایط کارکرد اجزا، عیب یابی خرابیهای پنهان و سرویس های روز مره در این تقسیم بندی قرار می گیرد .

سیستمهای تعمیرات ونگهداری

يك سيستم نگهداري و تعميرات فرايندي است كه با استفاده از منابع سخت افزاري شامل كارگاهها، نيروي انساني متخصص،ابزار، تجهيزات و قطعات ) و منابع نرم افزاري (شامل استانداردهاي نت، چرخه گردش اطلاعات، تكنيكها، تاكتيكها و نرم افزار نت (CMMS ) براي دستيابي به اهدافي چون كاهش هزينه ها، توقفات اضطراري و افزايش عمرمفيد ماشين آلات و … گام برمي دارد.

تعمیرات و نگهداری آسانسور کارگاهی

تعمیرات و نگهداری اسانسور کارگاهی بعد از فرآیند نصب این دستگاه یکی از مهتمرین موارد در جلوگیری از حوادث و خطرات این دستگاه محسوب می شود . همانگونه که میدانیم غالبا این دستگاه درکنار پروژه های مرتفع تجاری و مسکونی نصب می گردد وعمدتا داری ارتفاع زیادی هستند و کوچکترین اشتباه در فرایند نصب و تعمیرات و نگهداری اسانسور کارگاهی می تواند باعث سقوط این دستگاه گردد و خطر آفرین باشد . اما این بدان معنی نیست که آسانسور کارگاهی یک دستگاه پر خطر و مضر محسوب شود . اتفاقا با رعایت نکات فنی و ایمنی و استفاده از تیم های مهندسی و مجرب تعمیرات و نگهداری ، این دستگاه یکی از  مفید ترین تجهیزات حال حاضر در امر ساخت و ساز و حمل و نقل  به حساب می اید . که می تواند درامر جابجایی و حمل مصالح و کارکنان و مهندسان درسرعت بخشیدن به ساخت و ساز کمک شایانی به کارفرمایان و برج سازان نماید .

اهمیت بازدید و چکاپ روزانه در سرویس ونگهداری آسانسور کارگاهی

لذا بازدید و سرویس های روزانه و ماهانه توسط تیم های تعمیرات و نگهداری آسانسور کارگاهی از قسمت های مختلف این دستگاه ضروری و مفید و از توقف های بی موقع این دستگاه جلوگیری خواهد کرد . در ضمن این که باعث حفظ سرمایه های کارگاه و صاحبان سرمایه خواهد شد . از طرفی در جهت خروج سرمایه از مملکت جلوگیری خواهد شد .

از مهمترین مواردی که در بازدید ها و چک لیست های تعمیرات و نگهداری می توانیم به ان اشاره نماییم موارد ذیل است . که بعد از بررسی و بازدید از این موارد در صورت نیاز به سرویس و تعمیر این امر باید توسط تیم های تعمیرات و نگهداری صورت پذیرد .

مزایای تعمیرات ونگهداری آسانسور کارگاهی

تعمیرات و نگهداری اسانسور کارگاهی بعد از فرایند نصب این دستگاه یکی از مهتمرین موارد در جلوگیری از حوادث و خطرات این دستگاه محسوب می شود . همانگونه که میدانیم غالبا این دستگاه درکنار پروژه های مرتفع تجاری و مسکونی نصب می گردد وعمدتا داری ارتفاع زیادی هستند و کوچکترین اشتباه در فرایند نصب و تعمیرات و نگهداری اسانسور کارگاهی می تواند باعث سقوط این دستگاه گردد و خطر افرین باشد . اما این بدان معنی نیست که اسانسور کارگاهی یک دستگاه پر خطر و مضر محسوب شود . اتفاقا با رعایت نکات فنی و ایمنی و استفاده از تیم های مهندسی و مجرب تعمیرات و نگهداری ، این دستگاه یکی از  مفید ترین تجهیزات حال حاضر در امر ساخت و ساز و حمل و نقل  به حساب می اید . که می تواند درامر جابجایی و حمل مصالح و کارکنان و مهندسان درسرعت بخشیدن به ساخت و ساز کمک شایانی به کارفرمایان و برج سازان نماید .

نکات مهم در بازرسی های تعمیرات ونگهداری آسانسور کارگاهی

از مهمترین مواردی که در بازدید ها و چک لیست های تعمیرات و نگهداری می توانیم به ان اشاره نماییم موارد ذیل است . که بعد از بررسی و بازدید از این موارد در صورت نیاز به سرویس و تعمیر این امر باید توسط تیم های تعمیرات و نگهداری صورت پذیرد .

بازدید و بررسی از جوش ها و اتصالات پایه تثبیت ، سکشن ها ، کمربندها و پیچ و مهره های اسانسور کارگاهی

بررسی وضعیت شاقول بودن سکشن ها و قطعات ارتفاعی

بررسی وضعیت و سلامت کلیه میکروسویچ های دستگاه شامل میکروسویچ های درب ها ، میکروسویچ تناژ ، میکروسویچ حد بالا و پایین و میکروسویچ قطع کن برق اصلی دستگاه

بازدید از کابل ارتفاعی ، کابل گیرها، کابل جمع کن

بازدید و بررسی دقیق ترمزها ، موتورها و گیربکس ها و نحوه عملکرد انها

بازدید از کابین و اتصالات و جوش ان

بازدید از رولیک ها ، چرخدنده ها و شانه ای و اتصالات ان بر روی سکشن ها

بازدید از فنرهای زیر کابین و ضربه گیرها و حفاظ های فونداسیون و کابین

بررسی وضعیت ورودی خروجی کابین

بررسی وضعیت روانکاری و روغنکاری دستگاه

بررسی وضعیت تابلو برق ها و کلیه کنتاکتورها ، رله ها و اینورتر دستگاه و برک یونیت

بررسی استوپر مکانیکی بالای دکل

تست پاراشوت در تعمیرات ونگهداری آسانسور کارگاهی

و یکی از موارد بسیار مهم که باید توسط تیم های تعمیرات و نگهداری اسانسورکارگاهی تست و بررسی گردد سیستم ایمنی و پاراشوت دستگاه می باشد . واحد تعمیرات و نگهداری این قسمت دستگاه را به صورت مرتب باید چک و بازدید کند و از صحت و سلامت عملکرد ان اطمینان خاطر حاصل نماید. در ضمن این که قسمت پاراشوت هر شش ماه یک بار تست پاراشوت گردد . امیدواریم که با رعایت موارد فوق هیچ گاه شاهد حوادث و خطرات این دستگاه نباشیم .

بررسی و عیب یابی آسانسور کارگاهی و بر آورد هزینه های دقیق آن

قطعا یکی از دغدغه های مدیران و صاحبان کارگاههای ساختمانی بحث برآورد قیمت تعمیر اسانسور کارگاهی انهاست .

کرین یاب این دغدغه شما را درک کرده است و لذا به محض ارتباط شما در خصوص خرابی آسانسور کارگاهی ، یکی از کارشناسان این واحد به کارگاه شما اعزام می گردد . سعی ما بر این استکه بتوانیم در همان مراحل اولیه برآوردی از هزینه ممکن را انجام دهیم واطلاعات آن را در اختیار شما قرار دهیم تا شما بهتر بتوانید نسبت به انجام کار تعمیرات تصمیم گیری نمایید . لازم به ذکر است که قطعا موارد زیادی هم وجود دارد که به طور دقیق نمی توان بدون باز یا اسقاط کردن قطعه مورد نظر قیمت واقعی تعمیرات را اعلام نمود . اما در نهایت سعی بر این است که با قیمت منصفانه بتوانیم جوابگوی اعتماد مشتریان خوب خود باشیم .

عمده اشکالات آسانسورهای کارگاهی چیست؟

بسیاری از شرکت های معتبر ساختمانی یا صنعتی ویا بسیاری از تعمیرکاران باتجربه با استفاده از چک لیستهای ماهیانه و ثبت وقایع و حوادث در آسانسورهای کارگاهی به نکات کلیدی و مهمی رسیده اند و آن نکات مهم این است که نقاط ضعف آسانسورهای کارگاهی در کجاست و بیشترین خرابی های این دستگاهها از کدام ناحیه اتفاق می افتد . پس توصیه میگردد که شرکت هایی که از این دستگاهها به صورت عمده و زیاد استفاده می نمایند نسبت به تکمیل چک لیستهای تعمیراتی ماهیانه اقدام نمایند تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی این دستگاه ها نگردند . قطعا پیشگیری از خرابی می تواند به صورت چشمگیری از هزینه های تعمیرات راکاهش دهد

تعمیر آسانسور کارگاهی در تهران

همانگونه که میدانیم در تهران کارگاهها وپروژه های بسیار زیادی وجود دارد که بلند مرتبه ساز هستند و از آسانسورهای کارگاهی استفاده می کنند . و بالطبع این دستگاهها نیاز به سرویس وتعمیرات ونگهداری خواهند داشت . ما با راه اندازی واحد تعمیرات خود در مرکز تهران تلاش کرده ایم تا بتوانیم در اسرع وقت به کمک مدیران ومهندسان پروزه ها بشتابیم . و دغدغه انها در از بابت خرابی اسانسورهای کارگاهی را برطرف نماییم . قطعا سرعت در انجام به موقع ورفع ایرات وخرابی ها  می تواند بخش زیادی از فشار کاری واسترس شما را کاهش دهد . پس اگر به دنبال یک مرکز تعمیرات در دسترس ومطمئن هستید با ما تماس بگیرید .

در صورت نیاز به تیم های مجرب تعمیرات و نگهداری اسانسور کارگاهی با ما در تماس باشید .

تلفن تماس : 09120321500

ما همواره در کنار شماییم .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.