تاور کرین

مشاوره خرید تاورکرین

مشاوره خرید تاورکرین

مشاوره خرید تاورکرین

وقتی صحبت از خرید ماشین آلات سنگين می شود ، معقول است که نگاهی به بازار بیندازید تا محدوده قیمت ها را مشاهده كرده سپس اقدام به خريد كنيد . با این حال به دليل اينكه همه تاوركرين ها یکسان ساخته و نگهداری نشده اند با مشاوره خريد تاوركرين زمان و انرژی لازم خود را صرف جستجوی تاورکرین مناسب کنید.

یکی از جرثقیل های تخصصی ، جرثقیل های سنگین برجی است که فقط در پروژه های بسیار نادر در سراسر جهان استفاده می شود . این جرثقیل ها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و اجاره آن ها برای خرید به صرفه تر است . راهنمای خرید جرثقیل برجی منبع ارزشمندی برای پروژه ساختمانی است ، كه با پیروی از نکاتی که مبتنی بر چندین دهه تجربه است ، شما را از هزينه های زياد در آينده نجات می دهد.

اگر برای کسب و کار خود نياز به خريد تاوركرين دارید؟ احتمالا مشاوره خرید تاورکرین نكاتی دارد كه در اين مقاله به آنها اشاره شده است.

چگونه یک تاورکرین مناسب خريداری کنیم؟

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تاوركرين ها بسیار رایج شده اند. تقریباً تمام پروژه های ساخت و ساز و حمل و نقل مواد سنگین به جرثقیل های بالابر قدرتمند نیاز دارند. با این حال، موفقیت پروژه شما به مشاوره خريد تاوركرين بستگی دارد. انجام این کار از حوادث و آسیب های احتمالی جلوگیری می کند و در زمان، هزینه شما صرفه جویی می کند همچنين شهرت شما را به عنوان یک محل کار ایمن بهبود می بخشد.

جرثقیل های برجی به طور گسترده براي ساختمان سازي هاي بلند، کارخانه های صنعتی، ساختمان های مجتمع بزرگ، پل ها، نیروگاه های برق آبی و سایر موارد ديگر استفاده می شود.تاوركرين ها مدل های زیادی دارند و می توان مورد استفاده تاور کرین را با توجه به ویژگی های پروژه ساختمانی و سایر عوامل به طور جامع در نظر گرفت. البته در کنار محیط ساخت و ساز باید برخی عوامل طبیعی مانند شرایط حمل و نقل، شرایط آب و هوایی و … را نیز در نظر گرفت. هنگام مشاوره خرید تاوركرين در قئم اول بايد از یک فروشنده معتبر خريداري كنيد.با نگهداری و سرویس منظم تاوركرين جرثقیل عمر کاری 25 سال دارد در نتيجه سرمايه گذاري طولاني مدت تلقي مي شود.بنابراين،اگر بخواهيد 25 سال از تاوركرين كار بكشيد،بايد در انتخاب نوع مناسب جرثقيل كوشا باشيد.

 

نكات مشاوره خريد تاوركرين

  • تعيين بودجه

قبل از اینکه به سراغ خريد تاوركرين بروید بايد با فروشندگان اين حوزه صحبت کنید و ضروری که برای تعیین بودجه خود وقت بگذارید.به یاد داشته باشید که خريد تاوركرين براي یک دوره 5-10 ساله است بتابراين بايد درست بودجه گذاري كنيد.

  • دليل خريد تاوركرين

هنگامی که بودجه خود را تعيين كرديد زمان آن فرا رسیده است که در مورد نوع جرثقیل برجی مناسب با نيازهاي پروژه خود فکر کنید.خرید جرثقیل برجی یک سرمایه گذاری بلند مدت است و نبايد در انتخاب آن اشتباه كرد.تاوركرين ها سرمایه گذاری ارزشمندی هستند كه در بسیاری از ساخت و سازهاي ساختمانی پایه اصلی كار هستند .

بنابراین اولين مشاوره خريد تاوركرين نحوه استفاده از تاوركرين ، ظرفیت بالابری ، حداکثر بار ، ابعاد ، دهانه ، ارتفاع و بعدخريد است.

  • ملاحظات مهم دیگر

به غير از شناسایی ظرفیت جابجایی و بلند کردن مواد،سرعت انجام کار كه چقدر سریع باید مواد جابجا شود؟ و اينكه به آیا به فناوری خاصی نیاز دارد؟محدودیت طول و عرض یا موانعی احتمالي؟ و موارد ديگر مربوط به پروژه بايد در نظرگرفته شود.

  • بررسی وزن بار

یکی از اولین مواردی که در مشاوره خريد تاوركرين باید در نظر بگیرید وزن باری است که باید با استفاده از جرثقیل بلند یا جابجا شود. طبیعتاً برای جابجایی بار به یک جرثقیل با ظرفیت بالابری مناسب نیاز است. اگر از جرثقیل با ظرفیت بالا برای بارهاي کوچک استفاده شود.در نهایت وقت، نیروی کار و پول تلف خواهد شد. از طرفی جرثقیل هاي کم ظرفیت می تواند منجر به حوادث مرگبار و آسیب به بار شود.توصیه می شود برای تعیین ظرفیت بار و لوازم جانبی لازم برای عملیات تجاری خود، به خصوص هنگام خرید تاوركرين جدید، از مشاوره كمك بگيريد.

  • شناخت ارتفاع بالابر

ارتفاع تاوركرين به اندازه ظرفیت بار جرثقیل حیاتی است. همينطور،طول بوم جرثقیل به میزان بالا رفتن مواد بارگیری بستگی دارد به اين ترتيب كه اگر ساختار آن عمودی باشد، به یک بالابر با طول بوم بیشتر نیاز دارید.به علاوه، باید شرایط آب و هوایی، به ویژه باد را بررسی کنید. هر چه ارتفاع بالابر بیشتر باشد، احتمال اینکه باد بارتاوركرين را تغییر دهد افزايش پيدا مي كند و منجر به حوادث احتمالی خواهد شد.

  • ارزيابی زمین ساخت و ساز

انواع تاوركرين ها به یک ساختار پشتیبانی نیاز دارند تا آنها را محکم روی زمین نگه دارد.بنابراین شما باید تاوركرين مناسب را بسته به زمین  نصب انتخاب کنید.به عنوان مثال،در زمین ناهموار باید از تاوركرين هاي مخصوص زمین ناهموار استفاده شود و برای زمین های صاف و محکم، استفاده از نوع ديگر تاوركرين ها مناسب است.

همچنین باید به شرایط آب و هوایی مانند باد، باران، برف و گرما نگاهی بیندازید. به عنوان مثال، اگر باران زیاد باشد و باید در زمین گل آلود کار کنید،نیاز به انتخاب نوع خاصی از تاوركرين مخصوص به اين شرايط داريد.

  • ارزيابی دسترسی به پروژه های ساختمانی

همه پروژه هاي ساختماني دارای جاده‌های آسفالتي نیستند بنابراين قبل از مشاوره خريد تاوركرين محل پروژه را به دقت بررسي كنيد.

  • بررسی هزینه ها

آخرین و احتمالاً تعیین کننده ترین عامل در هنگام خرید جرثقیل هزینه آن است. اطمینان حاصل کنید که هزینه نگهداری، سرویس، مجوز قانونی و سایر هزینه های ضروری مرتبط با کارکرد جرثقیل را در نظر گرفته اید. به دنبال گزینه ای باشید که خدمات پس از فروش و گارانتی طولانی ارائه می دهد.

  • منبع انرژی

نوع برق جرثقیل را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا جرثقیل از بنزین، گازوئیل یا برق استفاده می کند.

  • جستجو

اکنون که بودجه، دلایل و ملاحظات خود را می دانید، زمان آن رسیده است که تاور کرین مورد استفاده ايده آل خود را جستجو کنید.هنگام مقایسه انواع تاوركرين ها،مهم است که قدمت و میزان كاركرد آنها را (بر حسب ساعت) بررسي كنيد. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی که جرثقیل بايد در آن کار كند نیز بايد بررسی شود، زیراكه شرایط محیطی تأثیر زیادی بر عملکرد تاوركرين مي گذارد.

  • بررسی قيمت

مواردي از قبيل شعاع کار،ارتفاع، حداکثر ظرفیت و انواع بخش دکل تاورکرین،ارزش نهایی تاورکرین را تعیین می کند.هرچه حداکثر بار بالابری بیشتر باشد، ارتفاع نهایی آن افزايش يافته و شعاع کار طولانی‌تر می‌شود در نتيجه قیمت تاورکرین بالاتر می‌رود.قبل از خرید جرثقیل برجی، بايد از طريق تحقیقات بازار نوعي را انتخاب كنيد كه مقرون به صرفه با كارايي بالا باشد.

  • بررسی روش نصب تاورکرین

بررسي نصب تاوركرين در اکثر محیط های ساختمانی که فضا باریک نیست و نصب یا جداسازی آن ساده و آسان و با هزینه کم است .برای ساخت و نصب جرثقیل برجی در خارج از ملک و یا در كنار آسمان خراش ها معمولا هزینه زیادی دارد،بنابراين بايد اين موارد در نظر گرفته شود.

  • انتخاب نوع کار تاورکرین

جرثقیل های برجی براساس نوع كاركردشان به تاور کرین های افقی و بازویی طبقه بندی می شوند. انواع تاوركرين ها برای اکثر پروژه های ساختمانی مناسب هستند،البته به شرطی که درست خريداري شود.در انتخاب نوع تاوركرين مناسب ابتدا باید حداکثر ارتفاع ، حداکثر وزن بالابر، حداکثر شعاع کار را مشخص و خريداري شود. به عنوان مثال تاورکرین لوفینگ بازویی برای استفاده در برخی فضاهای شلوغ و باریک مناسب است و در اکثر ساخت و سازهای مناطق قدیمی شهری،با توجه به متراکم بودن ساختمان های اطراف، مناسب است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.