تاور کرین, تعمیرات و نگهداری

معرفی 5 تاورکرین برتر دنیا

معرفی 5 تاورکرین برتر دنیا

تاورکرین‌ها و یا همان جرثقیل‌ها از جمله پرکاربردترین ماشین آلات در صنایع مختلف مانند صنعت ساختمان سازی، اسکله‌ها و غیره هستند. کاربرد و اهمیت استفاده از چرثقیل‌ها به حدی است که به عقیده افراد فعال در حوزه ساختمان سازی، بدون این ابزار به هیچ وجه نمی‌توان فرآیند ساخت برج‌ها‌ و پروژه‌های عظیم را شروع کرد و یا به پایان رساند. باتوجه به کاربرد فراوان جرثقیل‌ها، تعداد زیادی شرکت‌ و کمپانی‌ در سراسر دنیا وجود دارند که در حوزه ساخت انواع جرثقیل فعال هستند. لازم به ذکر است این شرکت‌ها همواره در تلاش هستند تا محصولات خود را به بهترین شکل ممکن و با ایمنی بالا به بازار عرضه کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی 5 تاورکرین برتر دنیا بپردازیم.

تاورکرین چیست؟

تاورکرین یا همان جرثقیل‌های برجی از جمله پرکاربردترین ماشین آلاتی هستند که برای بلند کردن اجسام سنگین و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از تاورکرین‌ها نه تنها می‌توان اجسام را تا ارتفاع مورد نیاز بلند کرد، بلکه این ماشین آلات قابلیت جابجایی تجهیزات در شعاع‌های مختلف را نیز دارند.

لازم است بدانید که شرکت‌های سازنده تاورکرین توانسته‌اند تا به امروزه، انواع تاورکرین اعم از تاورکرین‌های ریلی، تاورکرین‌های متحرک، تاورکرین جاده‌ای و غیره را برای اهداف مختلف طراحی و تولید کنند.

طراحی و تولید انواع مختلف تاورکرین‌ها سبب شده است تا افراد در هنگام خرید و فروش و یا اجاره تاورکرین‌ها دستشان باز بوده و متناسب با شرایط و نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنند. شایان ذکر است که با توجه به قابلیت‌ها و کارکردهایی که تاورکرین‌های مختلف دارند، در نتیجه، امکان افزایش ارتفاع تاورکرین‌ها، کاهش ارتفاع تاورکرین‌ها، جابجایی تاورکرین‌ها و غیره نیز وجود دارد.

به این ترتیب می‌توان از انواع تاورکرین در فرآیند ساخت و ساز انواع آسمان خراش‌ها، ساختمان‌ها، پالایشگاه و نیروگاه‌ها، در فرآیند و عملیات‌های عمرانی در معادن استفاده کرد. علاوه بر این، از جمله کاربردهای تاورکرین‎ها می‌توان به نقش آنها در عملیات‌های جاده سازی، پل سازی، سیلو سازی، در بنادر برای کشتی سازی یا بارگیری کشتی‌ها، در صنایع مختلف برای مونتاژ قطعات بزرگ و سنگین و غیره اشاره کرد.

ویژگی‌های تاورکرین برتر دنیا

جالب است بدانید که در اغلب موارد، برترين برندهاي تاوركرين در دنيا ويژگي‌ها و مشخصات مشابه با یکدیگر دارند. در ادامه این بخش قصد داریم به معرفی ویژگی‎های منحصر به فرد و البته مشترک که در بین چندین تاورکرین‌ برتر دنیا وجود دارد، بپردازیم.

1. رعایت ایمنی در تاورکرین‌های

در زمان خرید و یا اجاره تاورکرین از شرکت سازنده و یا اجاره دهنده جرثقیل توجه داشته باشید که محصولات این شرکت‌ها مطابق با قوانین و استانداردهای ایمنی صنعت ساخت شده باشند. بزرگترین شرکت‌های ارائه کننده جرثقیل در سراسر جهان تلاش می‌کنند، تا شایع‌ترین علل تلفات جرثقیل را از طریق رعایت ملاحظات و ايمني به حداقل برسانند. به همین دلیل است که سازندگان تاورکرین‎ها تلاش می‌کنند تا در هنگام تولید و بهره برداری از جرثقیل‌ها و سایر ماشین آلات سنگین از استانداردهای صنعتی پیروی کنند.

2. بیمه داشتن تاورکرین‌ها

برترين برندهاي سازنده تاوركرين در دنيا با شرکت‌های بیمه در ارتباط هستند، تا به این ترتیب تاورکرین‌های آنها دارای بیمه اجاره یا خرید باشند. در نتیجه، در صورت بروز خسارت و یا آسیب دیدن کارگران در زمان کار، بیمه هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد. ما به شما توصیه می‌کنیم که هرگز ریسک اجاره یا خرید جرثقیلی که فاقد بیمه است را نپذیرید.

3. با تجربه و متخصص بودن

متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند تا همواره با یک خدمات دهنده، اجاره دهنده و یا حتی فروشنده جرثقیل و تاورکرینی وارد معامله شوید، که سال‌ها در این صنعت فعالیت کرده و اصطلاحاً شناخته شده و متخصص است. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این مورد به هیچ وجه به کم قانع نبوده و بهتر است به دنبال برترين برندها باشيد. در زمان خرید و یا اجاره کردن تاورکرین بهتر است پروژه‌های گذشته و مشتریان قبلي برند مورد نظر خود را بررسي كرده و از متخصص بودن آنها مطمئن شوید.

4. دسترسی

نکته بسیار مهمی که در مبحث تاورکرین برتر دنیا، به هیچ وجه نباید فراموش کنید، میزان پشتیبانی برند و یا شرکت مورد نظر در مورد پروژه‌های مختلفی که در آنها نقش دارد، است. بررسی کنید که شرکت ارائه دهنده خدمات در خصوص تاخیر و یا بروز مشکل چگونه رفتار کرده و آیا مسئولیت پذیر بوده و یا در زمان بروز مشکل در دسترس مشتریان بوده است.

معرفی 5 تاورکرین برتر دنیا

امروزه گسترش تکنولوژی و رواج استفاده از تاورکرین‌ها سبب رونق بازار جرثقيل‌هاي برجي شده است. محبوبیت استفاده از تاورکرین‌ها و ‌رونق بازار آن‌ها به حدی است که بسیاری از کسب و کارهای فعال در حوزه ارائه تاورکرین‌ها به صورت آنلاین نیز فعالیت می‌کنند. از طرف دیگر با به اوج رسيدن فروش و اجاره انواع تاوركرين به منظور استفاده از آنها در فرآیندهای ساخت و سازهای ساختمانی، صنعت شهرسازي و غیره باعث شده است تا برخی از برندها بتوانند به بالاترین میزان فروش خود دست یابند.

ما در این بخش از معرفی تاورکرین‌های برتر دنیا قصد داریم 5 تاورکرین برتر را معرفی کنیم. با این حال اگر بخواهیم این تاورکرین‌های را از نظر قدرت با یکدیگر مقایسه کنیم، باید ببینیم تاورکرین مورد نظر تا چه وزنی را می‌تواند بلند کند. علاوه بر این، در این مقایسه باید نوع فعالیت و ماهیت تاورکرین را نیز در نظر داشته باشیم.

1. تاورکرین متحرک Liebherr

تاورکرین Liebherr LTM 11200-9.1، جزو تاورکرین‌های متحرک است. این تاورکرین توسط شرکت آلمانی Liebherr Group، طراحی و ساخته شده است. جالب است بدانید که این تاورکرین جزو قدرتمندترین تاورکرین‌های سیار شناخته می‌شود و ظرفیت بلند کردن ۱۲۰۰ تن را دارد. شایان ذکر است که این تاورکرین، دارای طولانی‌ترین تلسکوپ جهان نیز است. قدرت تلسکوپ نصب شده در تاورکرین برتر دنیا Liebherr LTM 11200-9.1 به حدی است که می‌تواند تا ۱۰۰ متر را پوشش دهد.

2. تاورکرین برتر دنیا، SSCV Thiaf

SSCV Thiaf بزرگترین تاورکرین شناور موجود در جهان است. جالب است بدانید تاورکرین SSCV Thiaf به اندازه‌ای بزرگ است که در حقیقت یک کشتی حمل و نقل به شمار می‌آید. ابعاد و قدرت این تاورکرین به حدی است که در برخی موارد می‌تواند تا صدها کارگر را در خود جای می‌دهد. تاورکرین SSCV Thiaf دارای دو کرین با حداکثر ظرفیت بلند کردن ۱۴۲۰۰ تن است. لازم است بدانید که این دستگاه به نصب ستون در پل اراسموس در روتردام، هلند کمک کرده است.

3. تاورکرین اشک مالمو

تاورکرین اشک مالمو که در کاکومس عظیم در Malmö سوئد نصب شده است به قدری عظیم و بزرگ است که خاطر اندازه و قدرت افسانه‌ای که دارد، در حقیقت یک جاذبه توریستی به شمار می‌آید. افرادی که این تاورکرین عظیم را از نزدیک دیدند، کنجکاو بودند که این تاورکرین تا چه وزنی را می‌تواند ‌بلند کند. لازم است بدانید تاورکرین اشک مالمو در دسته تاورکرین‌های گانتری قرار دارد.

علاوه بر این، شرکت سازنده این تاورکرین به طور رسمی اعلام کرده است که این جرثقیل می‌تواند تا‌ چند هزار تن را بلند کند. این در حالی است که شایعات غیر رسمی بیان می‌کنند که توان این جرثقیل بسیار بیشتر از این است. باید بدانید که این تاورکرین در سال ۲۰۰۲ میلادی به کره منتقل شد. این تاورکرین هم‌اکنون یکی از چندین تاورکرین جلیوت در کارخانه کشتی سازی و صنایع سنگین هیوندای اولسان است.

4. Kroll K-10000، تاورکرین برتر دنیا

لازم است بدانید که KROLL K-10000، بیش از ۴۰ سال است که به عنوان یکی از بزرگترین تاورکرین‌های جهان به شمار می‌آید. این تاورکرین در حدود ۴۰۰ پا قد و ۲۶۶ پا عرض دارد. این تاورکرین برتر دنیا در صورتی که در شرایط و ابعاد استاندارد باشد، می‌تواند تا ۱۲۰ تن جسم را تا ارتفاع ۲۶۹ پایی بلند کند. این در حالی است که دهانه‌ این تاورکرین قابل تغییر بوده و در صورت بلندتر شدن دهانه تاورکرین، این جرثقیل می‌تواند نهایتاً ۹۴ تن کالا را تا ارتفاع ۳۳۰ فوت بلند کند.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که تاورکرین K-10000 می‌تواند در صورت نصب شدن به یک پایه بتنی با قطر ۴۰ پا، تا ۳۶۰ درجه بچرخد. به این ترتیب این تاورکرین می‌تواند مساحت ۷٫۵ هکتار یا تقریباً ۶ زمین فوتبال را تحت پوشش قرار دهد. توجه داشته باشید که به منظور افزایش تعادل تاورکرین از سیستمی شامل دو بخش متحرک بر روی چرخ دستی با وزن ۱۰۰ تنی استفاده می‌شود. به این ترتیب، تاورکرین Kroll K-10000 می‌تواند در برابر باد با سرعت mph 175 مقاومت کرده و تعادل خود را حفظ کند.

جالب است بدانید که اغلب تاورکرین‌های بزرگ و قدرتمند به منظور حفظ تعادل و افزایش کارایی به تاورکرین‌های کوچک و کرالرها یا اصطلاحاً تاور کرین‌های خزنده نیاز دارند. این در حالی است که تاورکرین K-10000، با داشتن بازوی کار بلند و ظرفیت بار زیاد، دیگر نیازی به تاورکرین‌های خزنده ندارد. به این ترتیب، استفاده از این نوع تاورکرین سبب کاهش هزینه‎ها و زمان ساخت پروژه‌های بزرگ ‌شود.

5. تاورکرین Kroll K-25000

تاورکرین Kroll K-25000 از جمله بزرگترین تاورکرین‌های جهان است که در کشور دانمارک طراحی و ساخته شده است. تاورکرین Kroll K-25000 به طرز باور نکردنی بزرگ و غول پیکر است. این تاورکرین راه حل نهایی برای بلند کردن قطعات نیروگاه‌های هسته ای و دیگر قطعات سنگین ساخت و ساز است. علاوه بر این، تاورکرین Kroll K-25000  به عنوان بی‌خطرترین و مطمئن‌ترین راه حل برای بلند کردن قطعات سنگین شناخته می‌شود.

کلام آخر

ما در این مطلب سعی کردیم به معرفی تاورکرین‌ها و 5 تاورکرین برتر دنیا بپردازیم. در صورتی که شما نیز در این مورد سوال و یا پیشنهادی دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.