آسانسور کارگاهی

خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت

خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت

امروزه ابزارآلات زیادی در اجرای پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شوند که فرآیند ساخت و ساز را سرعت بخشیده و به تکمیل ساختمان‌ها در مدت زمان کوتاه‌تر کمک می‌کنند. یکی از ابزارآلات پرکاربرد که در تمام پروژه‌های ساختماتی یافت می‌شود، آسانسور کارگاهی پروژه‌ای است. این مدل آسانسور از نظر شکل ظاهری و ساختار با آسانسورهای معمولی متفاوت است و قدرت جابجایی حجم زیادی بار را دارد. در پروژه‌های بیش از یک طبقه، آسانسور کارگاهی جزو اولین مواردی است که بعد از ایجاد اسکلت ساختمان اجرا می‌شود تا جابجایی وسایل بین طبقات ساده‌تر شود. در این مطلب به صحبت در مورد شرایط و چگونگی خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آسانسور کارگاهی پروژه‌ای چیست ؟

آسانسورهای کارگاهی نوعی بالابر هستند که در کارگاه‌ها، ساختمان‌های در حال ساخت و.. استفاده می‌شوند. این مدل آسانسورها هم برای حمل بار و هم برای حمل افراد مناسب هستند و فرآیند کار را سرعت می‌بخشند. آسانسورهای کارگاهی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که براساس همین ویژگی‌ها، نوع کاربری و محل استفاده از آسانسور مشخص می‌شود. برخی از انواع آسانسورهای کارگاهی ثابت بوده و در محلی نصب می‌شوند که بعدا آسانسور اصلی در آن قرار می‌گیرد و برخی دیگر موقتی هستند و امکان جابجایی آن‌ها وجود دارد.

آسانسورهای کارگاهی پروژه‌ای از نوع موقت هستند که در محل پروژه نصب می‌شوند و امکان جابجایی آن‌ها از یک پروژه به پروژه دیگر وجود دارد. این مدل آسانسورها مناسب حمل بار سنگین هستند و معمولا در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا مصالح سنگین را جابجا کنند. طراحی این مدل بالابرها از نظر ساختار کلی مشابه دیگر آسانسورها است و دارای تسمه‌ای است که آسانسور را به بالا کشیده و سیستمی دارد که بالا و پایین شدن آسانسور را کنترل می‌کند. البته از نظر ظاهری این مدل آسانسور بسیار ساده است و تنها از یک اتاقک ساده اما با مقاوم‌ترین ورق‌های فلزی ساخته شده است.

این مدل آسانسور بسیار کاربردی است و در صورتی که اجرای آن به درستی انجام شود حتی برای مدت زمان طولانی هم می‌توان از آن استفاده کرد. البته در صورتی که زمان تکمیل و اجرای پروژه بیش از حد معمول باشد، ممکن است نیاز به تعمیر آسانسور یا بررسی آن توسط متخصص نیز باشد.

نکات مهم برای خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت

حالا که با آسانسور کارگاهی و کاربرد آن آشنا شدید، به یک موضوع مهم یعنی خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت می‌پردازیم. به منظور تهیه و اجرای آسانسور کارگاهی با قیمتی مناسب تنها نباید هزینه اولیه را مد نظر قرار داد و مسائلی مانند هزینه نصب و اجرای آسانسور، هزینه‌های نیاز به تعمیر و رسیدگی و… هم وجود دارند که گاهی باعث گران تمام شدن یک آسانسور با قیمت اولیه پایین می‌شوند. به همین دلیل حتی اگر به دنبال آسانسوری با قیمت مناسب و باارزش باشید و قیمت تنها معیار شما باشد هم باید نکاتی را در خرید این وسیله در نظر داشته باشید. این نکات عبارتند از:

ظرفیت وزنی

یکی از نکات مهمی که در خرید آسانسورهای کارگاهی حتی با قیمت مناسب باید به آن توجه کرد، ظرفیت وزنی آسانسور است. در واقع باید بررسی کنید که آسانسور مورد نظر قادر به جابجایی تا چه میزانی وزنی است. دقت کنید که ظرفیت وزنی تنها مقدار بار قابل جابجایی نیست و در محاسبه آن باید میزان دفعات استفاده را نیز مشخص کرد. در واقع اگر پروژه شما به گونه‌ای است که مقدار زیادی بار را به دفعات جابجا می‌کنید، بهتر است نوعی از این محصول را انتخاب کنید که ظرفیت وزنی 1، 1.5، 2.5 تن و… داشته باشد.

تجهیزات و استانداردها

در مواردی ممکن است ارزان بودن آسانسور به دلیل عدم برخورداری از تجهیزات و استانداردهای کافی باشد. در این شرایط خرید آسانسور اصلا به صرفه نیست و حتی در صورتی که آسانسور تهیه شود هم در مدت زمان کوتاهی خراب شده و تعمیر آن هزینه‌های زیادی در بر دارد. از مهم‌ترین تجهیزاتی که در آسانسورهای کارگاهی پروژه‌ای مورد نیاز است، می‌توان به ترمزهای ایمنی، درب قفل‌دار کابینت و… اشاره کرد.

برند آسانسور

از دیگر نکاتی که برای خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت باید به آن توجه کرد، برند آسانسور است. این موضوع هم در قیمت و هم در کیفیت آسانسور تاثیرگذار است. تلاش کنید این محصول را از برندهای خوش‌سابقه خریداری کنید و حتی اگر به سراغ برندهای کمتر شناخته شده می‌روید هم برندهایی را انتخاب کنید که میزان رضایت مشتریان از خرید محصول آن‌ها بالا باشد.

با مراجعه به سایت یا شبکه‌های اجتماعی برند مورد نظر می‌توانید نظرات خریداران محصولات آن را مطالعه کرده و در صورت لزوم با آن‌ها ارتباط بگیرید. همچنین در صورتی که برند از پشتیبانی مناسب برخوردار باشد هم اعتبار آن تا حد زیادی مشخص می‌شود.

عوامل موثر در قیمت آسانسور کارگاهی

کمی قبل در مورد نکاتی که برای خرید آسانسور کارگاه با قیمت و کیفیتی مناسب باید به آن‌ها توجه کرد، صحبت کردیم. همان‌طور که اشاره شد با وجود مهم بودن فاکتور قیمت، فاکتورهای مختلف دیگری هم وجود دارند که به عنوان اولویت بررسی در زمان خرید باید آن‌ها را نیز در نظر داشت.

با وجوداین، قیمت عامل بسیار مهمی است که افراد برای خرید آسانسور بیشتر به آن توجه می‌کنند. اما آیا می‌دانید چه عواملی در قیمت آسانسور کارگاهی پروژه‌ای تاثیرگذار هستند؟ مهم‌ترین این عوامل را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

برند سازنده، مهم‌ترین فاکتور در خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت

برند سازنده مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت خرید آسانسور کارگاهی است. برندهای مختلف، محصولات خود را با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌کنند. تفاوت در قیمت‌گذاری برندها به موضوعاتی مانند میزان شهرت برند، استانداردهایی که در تولید محصولات خود لحاظ می‌کند، ویژگی محصولات برند، خدمات پس از فروش و… بستگی دارد.

نوع آسانسور

دیگر عامل موثر در خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت، نوع آسانسور است. در واقع این موضوع که آسانسور از چه نوعی باشد در قیمت این محصول تاثیرگذار است. برای مثال آسانسورهای اتومات نسبت به آسانسورهای دستی و ساده از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

طراحی کابین

نحوه طراحی کابین و پیچیدگی آن از دیگر عواملی است که در قیمت آسانسور تاثیر می‌گذارد. هرچقدر طراحی کابین آسانسور پیچیده‌تر بوده و جزئیات بیشتری در آن لحاظ شده باشد، قیمت آسانسور بالاتر خواهد رفت. جزئیات در کابینت آسانسور را با تزئینات اشتباه نگیرید. جزئیات در آسانسورهای کارگاهی مواردی مانند نوع قفل درب، طراحی درب از نظر یک تکه یا دو تکه بودن و… است.

ابعاد ساختمان و ارتفاع جابجایی

از دیگر نکاتی که در قیمت آسانسورهای کارگاهی تاثیر دارد، ابعاد ساختمان و ارتفاع جابجایی است. برای ساختمان‌های مرتفع باید از آسانسورهایی با ظرفیت و توان بالاتر استفاده کرد و این موضوع در قیمت نهایی آسانسور تاثیر دارد.

نرخ ارز

قیمت بسیاری از تجهیزات و لوازمی که برای ساخت و اجرای آسانسورهای کارگاهی استفاده می‌شوند به نرخ ارز بستگی داشته و تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار دارد. برای مثال قیمت سیم بکسل، ورق آهنی که آسانسور با آن ساخته می‌شود و… بستگی به نرخ ارز داشته و در صورتی که قیمت ارز در زمان خرید این تجهیزات بالا بوده باشد، قیمت نهایی ساخت و اجرای آسانسور هم بالا می‌رود. در حال حاضر نرخ ارز، مهم‌ترین عامل در کاهش یا افزایش قیمت آسانسور محسوب می‌شود.

نحوه خرید

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت آسانسورهای کارگاهی پروژه‌ای، نحوه خرید این محصول است. در صورتی که آسانسور از فروشنده اصلی این محصول که تولیدکننده آن هم باشد خریداری شود، قیمت پایین‌تر از زمانی خواهد بود که آسانسور از یک شرکت واسطه خریداری شود.

تاثیر هزینه‌های جانبی در خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت

در خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت، هزینه‌های جانبی نیز تاثیر زیادی دارند. به جز هزینه اصلی آسانسور که میزان مشخصی دارد، برخی هزینه‌های جانبی که معمولا تعرفه‌ی از پیش تعیین شده‌ای برای آن‌ها وجود ندارد گاهی قیمت نهایی خرید آسانسور را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

از جمله این هزینه‌ها می‌توان به هزینه نصب آسانسور توسط نیروهای متخصص، هزینه‌های تعمیر و سرویس دوره‌ای آسانسور، هزینه جابجایی آسانسور از کارگاه تا محل ساختمان و…. اشاره کرد. معمولا در صورت خرید آسانسور از تولیدکننده اصلی این هزینه‌ها میزان کمتری خواهند داشت.

خرید آسانسور کارگاهی پروژه ای به بهترین قیمت یا کیفیت؟

معمولا در زمان خرید آسانسور کارگاهی پروژه‌ای این سوال مطرح می‌شود که باید به قیمت این محصول توجه کرد یا کیفیت آن را مد نظر قرار داد. علت عنوان شدن این سوال، موقتی بودن استفاده از آسانسورهای پروژه‌ای است. اما باید به این نکته مهم دقت کنید که با  وجود موقتی بودن استفاده و جمع کردن آسانسور بعد از اتمام پروژه، ایمنی آسانسور در مدت زمان استفاده باید تضمین شده باشد. در واقع هرگونه خطر یا حادثه‌ای که در اثر خرید آسانسور بی‌کیفیت اما ارزان‌قیمت رخ دهد، متوجه صاحب پروژه خواهد بود. در نتیجه بهتر است اولویت خرید را کیفیت آسانسور قرار داد.

با این حال توجه به نکاتی که در این مطلب گفته شد و خرید آسانسور از فروشندگان معتبر تا حد زیادی به خرید آسانسوری با کیفیت و قیمت مناسب کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه آسانسوری مناسب از هر نظر می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.