آسانسور کارگاهی

هزینه نصب آسانسور کارگاهی در سال 1403 چقدر می باشد؟

هزینه نصب آسانسور کارگاهی در سال 1403

هزینه نصب آسانسور کارگاهی در سال 1403 چگونه است ؟ همانگونه که می دانیم با توجه به سرعت ساخت وساز ها در سال های اخیر از یک سو و افزایش ارتفاع برج های تجاری ومسکونی از سوی دیگر استفاده از اسانسورهای کارگاهی را امری اجتناب ناپذیر کرده است .قیمت مناسب اسانسورهای کارگاهی در مقایسه با قیمت ملک در سال های اخیر رغبت و اشتیاق سازندگان ومجریان ساخت و ساز را نسبت به خرید و یا اجاره این دستگاهها زیاد نموده است .

اگر بخواهیم قیمت این دستگاه را با قیمت ملک درتهران یا شهرستان ها مقایسه نماییم . با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که سازندگان می توانند فقط  با فروش چند متر از یک واحد مسکونی  نسبت به خرید یک اسانسور کارگاهی اقدام نمایند .

آیا آسانسور کارگاهی بخریم یا اجاره کنیم ؟

اصولا هرکارگاه ساختمانی که شروع به فعالیت می کند ،از ابتدایی ترین اقداماتش تجهیز کارگاه وخرید دستگاههای مورد نیاز جهت تسهیل و سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت می باشد . آسانسور کارگاهی نیز یکی از این دستگاههایی می باشد که می تواند پیشبرد این امر را بهبود ببخشد .

اما در پاسخ به سوال بالا وتوضیحاتی که در بخشی قبلی اشاره نمودیم . قطعا خرید آسانسور از دومنظرمورد توجه قرار می گیرد .

منظر اول بحث قیمت است که اشاره کردیم که این دستگاه در حال حاضر قیمت بسیار منطقی ومناسبی دارد وخرید این دستگاه کاملا منطقی ومقرون به صرفه است .

منظر دوم بحث عملکردی دستگاه است که به بخشی از کارکردهای آن می توان اشاره نمود

سرعت بخشیدن به فرایند ساخت و ساز

جابجایی مصالح با سرعت بسیار بالا

جابجایی امن نیروی کار از جمله مهندسان وکارگران

ایا اجاره کردن آسانسور کارگاهی مقرون به صرفه است ؟

اما سوال بعدی که در مورد اسانسور کارگاهی مطرح می شود این است که ایا اجاره آسانسور کارگاهی مقرون به صرفه ومنطقی می باشد ؟ قطعا جواب این سوال مثبت می باشد .

از آنجاییکه که قیمت اسانسور کارگاهی در حال حاضر قیمت مناسب ومنطقی می باشد . قطعا اجاره این دستگاه هم که در واقع ضریبی از قیمت دستگاه می باشد مقرون به صرفه خواهد بود .

البته اجاره آسانسورهای کارگاهی به فاکتورهای مختلفی از جمله ظرفیت آسانسور ،سال ساخت دستگاه ،تعدادموتورها و نوع برق دستگاه که می تواند اینورتر یا کنتاکتوری باشد بستگی دارد .

 

هزینه نصب آسانسور کارگاهی به عهده فروشنده است یا خریدار ؟

اصولا هزینه نصب آسانسور کارگاهی به عهده خریدار می باشد . ولی ممکن است در زمان عقد قرارداد خرید ،فروشنده هزینه نصب آسانسور را پذیرفته باشد که در این صورت به عهده فروشنده خواهد بود .

البته این قاعده در مورد آسانسورهای نو یا کارکرده متفاوت است. یعنی گاها فروشندگان دستگاههای نو هزینه نصب دستگاه را در قیمت فروش محاسبه کرده اند .و قیمت فروش را با احتساب هزینه نصب و حمل در نظر گرفته اند .

و لذا توصیه می گردد که این موارد حتما در زمان عقد قرارداد مورد اشاره قرار گیرد تا بعدا محل مناقشه نباشد .

 

تعرفه و هزینه نصب آسانسور کارگاهی در سال 1403 چقدر است؟

نصب آسانسور کارگاهی در کارگاههای مختلف تابع شرایط کارگاه ،موقعیت نصب یا جانمایی دستگاه  و بسیاری از شرایط دیگر می باشد .

که همه این شرایط در قیمت وهزینه نصب آسانسور کارگاهی تعیین کننده می باشد . به عنوان مثال در بسیاری از کارگاهها قرار است که آسانسور کارگاهی را در چاله آسانسور ساختمان نصب کنند . نصب آسانسور در چاله آسانسور مشکلات و شرایط سختی را برای نصب ایجاد می کند . به خصوص اگر برای نصب اسانسور نتوان از تاور کرین استفاه نمود . همچنین با توجه فضای بسته و شرایط سخت کار تعداد نفر ساعت های کار برای نصب آسانسور کارگاهی زیاد خواهد شد . خوب همه این مواردی که ذکر شد می تواند در هزینه نصب آسانسور کارگاهی تعیین کننده باشد .

نصب آسانسور کارگاهی در قسمت نمای ساختمان

یکی از فضاهایی که می توان آسانسور کارگاهی را نصب کرد نمای ساختمان می باشد . قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای جانمایی نصب آسانسور کارگاهی نمای ساختمان است .

 

مزایای نصب آسانسور کارگاهی در نمای ساختمان

1- دسترسی سریع مصالح و نیروی انسانی به آسانسور کارگاهی

2- هزینه مناسب نصب و راه اندازی دستگاه

3- هزینه مناسب جمع آوری دستگاه

4- سالم ماندن قطعات وتجهیزات دستگاه در زمان نصب و جمع آوری

5- حمل ونقل سریع وکم هزینه

نصب آسانسور کارگاهی در چاله آسانسور

یکی از فضاهایی که بسیاری از کارفرمایان و سازندگانی ساختمانی برای  نصب آسانسور کارگاهی در نظر می کیرند چاله آسانسور می باشد .

فضای چاله اسانسور برای نصب این دستگاه دارای معایب ومزایایی است که سعی می کنیم به بخشی از انها اشاره کنیم.

در بسیاری از پروژه ها به دلیل فضای کم ومحدود برای نصب اسانسور کارگاهی از چاله آسانسور استفاده می کنند که این مورد برای این پروژه ها یک حسن محسوب می شود . البته در بعضی از پروژه ها که تاور کرین وجودارد ومی توان برای نصب یا پیاده کردن اسانسور، از تاور کرین استفاده کرد قطعا چاله آسانسور یک حسن محسوب می گردد . زیرا به راحتی میتوان قطعات آسانسور را برای نصب به داخل چاله برد یا از آن خارج نمود . اما در برخی دیگر نیز دیده شده که بعد از انجام پروژه و در زمان پیاده سازی آسانسور کارگاهی ، تعمیر کار مجبور شده است که

قطعات آسانسور را برشکاری کنند تا بتوانند این قطعات را از چاله آسانسور خارج نمایند . با توجه به توضیحات فوق حتما سازندگان باید به موارد ذکر شده توجه کافی بکنند واگر امکان نصب در فضای بهتری وجودارد حتما از آن فضا استفاده کنند .

معایب نصب آسانسور کارگاهی در چاله آسانسور

1- شرایط سخت برای نصب آسانسور

2- امکان آسیب دیدن قطات آسانسور کارگاهی در زمان نصب یا پیاده سازی

3- پرداخت هزینه بیشتر برای نصب یا پیاده سازی

4- دور بودن از دپوی مصالح ساختمانی

 

هزینه نصب آسانسور کارگاهی در سال 1403 به عهده اجاره دهنده است یا اجاره کننده؟

یکی از سوالات رایج و پر تعدادی از سازرندگان یا مجریان ساختمانی که از کارشناسان ما پرسیده می شود، این است که هزینه نصب آسانسور کارگاهی که اجاره می کنیم ، به عهده ماست یا به عهده اجاره دهنده ؟ .

در سالهای دور ودر زمانی که تازه آسانسورهای کارگاهی وارد صنعت ساختمانی ایران شده بود ،روال و قاعده به این شکل بود که هزینه یک سمت حمل ونصب یا حمل وپیاده کردن آسانسور کارگاهی به عهده اجاره دهنده بود و یک سمت به عهده اجاره گیرنده دستگاه بود .

اما در سالهای اخیر این قاعده و روال تغییر کرده و فروشندگان یا اجاره دهندگان آسانسورکارگاهی ، مبلغ اجاره را کارگاه به کارگاه محاسبه وتعیین می کنند . یعنی این که اجاره گیرنده اسانسور کارگاهی را از هرکجا بارگیری می کند موظف است پس از پایان زمان اجاره مجددا دستگاه را به همان انبار عودت دهد . این به این معنی است که کلیه هزینه ها ، از جمله هزینه حمل ، هزینه نصب و راه اندازی وهزینه عودت همگی به عهده اجاره گیرنده می باشد .

هزینه اجاره آسانسور کارگاهی در سال 1403

قیمت اجاره اسانسور کارگاهی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در زیر به طور مختصر به این موارد اشاره می کنیم .

1- ظرفیت اسانسور کارگاهی : یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت اجاره اسانسور کارگاهی ظرفیت یا تناز آسانسور کارگاهی است .به عنوان مثال قیمت اجاره آسانسور کارگاهی با ظرفیت 5/1 تن یا 2 تن یا 3 تن با یکدیگر متفاوت می باشد .

2- سال ساخت ومدل آسانسور کارگاهی : در تعیین قیمت اجاره آسانسور های کارگاهی مدل و سال ساخت آسانسور کارگاهی مهم است .

به عنوان مثال، در بسیاری از پروژه ها به دلیل حساسیتی که نسبت به ایمنی پرسنل وافراد شاغل در کارگاه ساختمانی دارند، مدیران

کارگاه ساختمانی تاکید می کنند که، برای اجاره حتما از دستگاه های مدل بالا و به روزتر استفاده کنند . قاعدتا چون این دستگاه ها در بازار قیمت بالاتری دارند قیمت اجاره آنها نیز بالاتر خواهد بود .

3- تعداد شیفت کاری : یکی دیگر از مواردی که در قیمت اجاره آسانسورهای کارگاهی می تواند موثر باشد .تعداد شیفت هایی است که اجاره گیرنده قرار است از دستگاه استفاده نماید .

اصولا قیمت اجاره آسانسور کارگاهی برای یک شیفت کاری در کارگاه تعیین می شود . اما گاها در بعضی از پروژه ها به خاطر ترافیک کاری که دارند ، مجبورند دو یا سه شیفت کاری فعالیت کنند . در این صورت بر اساس تعداد شیفت های کاری که دستگاه فعالیت می کند اجاره دستگاه تعیین می گردد .

 

آیا هزینه تعمیرات و نگهداری بخشی از هزینه اجاره آسانسور کارگاهی است ؟

هزینه تعمیرات ونگهداری جزئی از هزینه اجاره آسانسور کارگاهی نیست . هزینه تعمیرات ونگهداری یک مقوله کاملا جدای از اجاره می باشد که البته گاها با توجه به توافق بین اجاره دهنده واجاره گیرنده دستگاه می تواند در هزینه اجاره محاسبه شده باشد . این مورد حتمن باید در توافق طرفین دیده شده باشد . در غیر اینصورت هزینه تعمیرات ونگهداری ، بر عهده شخص یا کارگاه اجاره گیرنده آسانسور کارگاهی خواهد بود .

در این مقاله سعی کردیم موارد ونکاتی که در بحث اجاره وهزینه نصب آسانسورهای کارگاهی مطرح و سوال بسیاری از کاربران و سازندگان ساختمانی است به صورت اجمال پاسخ دهیم .امیدواریم که این مقاله مفید واقع گردد .

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص اجاره اسانسورهای کارگاهی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.