آسانسور کارگاهی

آسانسور کارگاهی ایستاصدر

آسانسور کارگاهی ایستاصدر

آسانسور کارگاهی ایستاصدر

هر ساخت و سازی بدون ابزارهای لازم پيشرفتی نخواهد داشت . آسانسور کارگاهی یکی از اصلی ترین گزينه ها برای هر سازه ای است. بدون اين سازه ها هيچ پروژه ای در ساخت و ساز ممكن نيست .

اگر نگاهی به تعداد ساختمان های بزرگ با ارتفاع 200 متری و آسمان خراش ها در داخل شهر بندازيد ، متوجه كاربرد آسانسورهای كارگاهی خواهيد شد. کاربرد این آسانسورها در پروژه های ساختمانی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد .در ايران نيز با توجه به اهميت اين آسانسورها برندهاي مختلف شروع به توليد و بهره برداري از آن برای بهره برداری از آن كرده است. آسانسور کارگاهی ایستاصدر يكی از آنها است. شرکت صنعتی ایستا صدر (TCCH)  یکی از تولید کننده های آسانسور کارگاهی با ظرفیت های بالا در ايران و كشورهای اطراف است كه موفق به کسب گواهینامه ISO 9001-2008 شده است . برای آشنايی بيشتر با اين برند اين مقاله را تا انتها بخوانيد.

 

مفهوم آسانسور کارگاهی و كاربرد آن

امروزه كارفرمايان بسياري از آسانسورهای كارگاهی علاوه بر ساختمان سازی در پروژه های پتروشیمی ، برج سازی تجاری و مسکونی و ساخت نیروگاه های بزرگ برای صرفه جويی در هزینه های پروژه ها استفاده می كنند .

بركسي پوشيده نيست،محيط هاي ساخت و ساز يكي از شلوغ ترين محيط ها با جابه جايي مواد و مصالح سنگين در ارتفاع يا سطح زمين است. در گذشته عمليات جابه جايي در محيط هاي ساخت و ساز توسط كارگران انجام مي شد كه با خطرات بيشماري همراه بود و حتي منجر به مرگ مي شد.با پيشرفت فناوري آسانسور کارگاهی و یا بالابر ها اين عمليات را آسان كرده اند و در حال حاضر در کارگاه ها، ساختمان های در حال ساخت، سد ها، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و سکوهای نفتی مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشيد،مکانیزم این بالابرها را با جرثقیل ها و لیفتراک ها اشتباه نگيريد درسته كه تقریبا عملکردی شبیه آنها دارند اما از نظر ظرفیت ، ایمنی و ظاهر متفاوتی هستند.

حساب سرانگشتی طول عمر آسانسور كارگاهی ایستاصدر

دانستن طول عمر آسانسور برای اطمینان از عملکرد ایمن و کارآمد آسانسور بسیار مهم است. كارفرمايان از اين طريق در هزينه هاي تعمير و نگهداری آسانسور صرفه جويي مي كنند. دراين مقاله یک دستورالعمل کلی براي تخمين طول عمر بالابرها گفته شده است.طبق اين دستورالعمل آسانسورهای 20 سال و بالاتر بايد مدرنيزه شوند. آسانسور هاي 20 تا 25 ساله به طور کلی عمر مقرون به صرفه خود را كرده اند. پس از این مدت، نگهداری آسانسور نیاز به سرویس مکرر دارد و كارايي آن کاهش می یابد. درست در اين مرحله از سن آسانسور هست كه غفلت از مدرن سازی آن خسارات زيادي را متحمل كارفرما و پروژه مي كند.

انواع طول عمر آسانسورهای كارگاهی :

  • بعد از 15 سال

پس از اینکه آسانسور كارگاهي به مدت 15 سال کار کرد، کابین و ايستگاه تماس آن باید برای حداکثر کارایی و راحتی بازسازی شود.

  • بین 20 تا 25 سال

هنگامی که آسانسور شما به بیستمین سال خود رسید، پانل عملیات کابین آسانسور و کابل‌ها برای کارایی و ایمنی بهینه باید تعویض شوند. بین 20 تا 25 سال استفاده، زمانی است که کنترلر و توزیع کننده آسانسور باید تعویض شوند. پس از 25 سال، ریل های بالابر نيز باید مجدداً تراز شده و پیستون هیدرولیک آسانسور بسته به وضعیت آن پس از این مدت زمان، تعویض یا دوباره بررسي شوند. گاب ها و غلتک های درب چاه آسانسور نيز باید بین 20 تا 30 سال کارکرد بسته به میزان استفاده و فرسودگی تعویض شوند.

  • بعد از 30 سال

پس از 30 سال از کارکرد آسانسور، سیم کشی برق و برخي قطعات آن هر دو باید تعویض شوند.

اين نكته  را به خاطر داشته باشيد، غفلت از نگهداری و تعمیر صحیح آسانسور می تواند طول عمر آن را به شدت کاهش دهد. اگر آسانسور به طور منظم تعمیر و نگهداری نمی شود، پس از 10 سال استفاده نياز به نوسازی دارد. در اين صورت از کاهش هزينه هاي بالا در دراز مدت جلوگيري مي شود.

آسانسور کارگاهی ایستاصدر با تعمیر و نگهداری مناسب طی سال‌های آینده ایمن و کارآمد باقی می‌ماند. با اين حال،مي توانيد از كارشناسان حرفه اي اين شركت براي تعمیر و نگهداری ، تست ،  نوسازی و  تعمیر آسانسور كمك بگيريد.

آیا خرید آسانسور ساخت و ساز دست دوم توصیه می شود؟

عده اي به دنبال از خرید اجناس نو و درجه یک می ترسند. تفکر اقتصادی اين افراد اينكه تا زمانی که همان کالا را می توان دست دوم و با قیمت کمتری خرید، چرا باید کالای دست اول بخریم؟ خرید آسانسور كارگاهي دست دوم که معمولا در سطح فعالیت های ساختمانی دیده می شود از اين قاعده مستثني نيست. زیرا با این کار در هزینه ها صرفه جویی مي شود،زیرا قطعا کالاهای دست دوم بسیار ارزانتر از کالاهای نو هستند.

حال اولین سوالی که پیش می آید این است که چرا باید لذت داشتن یک محصول نو و استفاده نشده را کنار بگذاریم و یک کالای فرسوده و دست دوم خريد؟

ماجرای خرید آسانسور كارگاهي نيز همیشه در تب و تاب فروش بازار دست دوم هستند.زیرا بالابرها ابزارهايي هستند كه نياز به ايمني بالايي دارند و همينطور، به دليل قيمت بالا و هزينه هاي تعمير و نكهداري بسیاری از افراد ترجیح می دهند نسخه دست دوم را انتخاب كنند.اما آیا می توان خرید یک دستگاه کاربردی بسیار مهم مانند بالابر ساختمانی را با مدل دست دوم خريد ، فقط به این دلیل که قیمت آن كمتر است.

اگر همچنان اصرار دارید خرید آسانسور دست دوم ساختمانی به صرفه است، بهتر به اين نكته توجه كنيد كه کالاهای دست دوم به کالاهایی گفته می شود که کاملاً نامحدود و به سبک و شیوه نامشخصی مورد استفاده قرار گرفته اند. به اين معني كه هنگام خرید با کالای کاملا مستهلک شده مواجه می شوید.در یک تعریف کلی هر کالایی بعد از یک یا 10 سال و بیشتر  استفاده جزو کالاهای دست دوم است.

معايب خريد آسانسوركارگاهی دست دوم

  • خراب شدن موتور

فرسودگی موتور اولین مشکل در هنگام استفاده از بالابر ساختمانی دست دوم است. در خرید آسانسور ساختمانی دست دوم بايد با خودتان صادق باشيد. این دستگاه قطعا بارهای بسیار سنگینی از مصالح ساختمانی را به مدت چندین سال در دل چندین عملیات ساختمانی بزرگ و کوچک جابه جا کرده است.

موتور برق دستگاه قطعا تحت فشار بارهای سنگین مستهلک مي شوند. بنابراين، اولین مشکل پس از خرید آسانسور دست دوم خرابی چندگانه موتور است. شاید بگویید موتور قابل تعویض است اما هزينه آن قطعا گران ترین قسمت این تجهیزات است.

  • استهلاک گیربکس

موتور، گیربکس در طول عملیات ساخت و ساز سنگین و فرسوده می شود. تعمیر گیربکس در بالابرهای همیشه سخت و سنگین و در عین حال پرهزینه است.همچنين ايمني كار را پايين مي آورد.

  • ایمنی پایین

عدم اطمینان کافی در عملکرد قرقره و مواد بالابر سیم بکسل، قرقره وسیله ای است که برای مونتاژ سیم بکسل در حین جابجایی مواد توسط آسانسور استفاده می شود. این قسمت مستقیماً تحت فشار بارهای سنگین ساخت و ساز خراب مي شود.

 

قرقره بسیار سریعتر از سایر قطعات در بالابر ساختمانی فرسوده می شود. از طرفی سیم بکسل جزء کاملا مصرفی دستگاه است و هر گونه پارگی یا سوراخ شدن آن عواقب امنیتی جدی در پی خواهد داشت.برج های کابل اغلب در آسانسورها پس از مدت معینی بايد تعويض شوند.

برخلاف ساختمان‌های تاریخی قرن‌های گذشته، اغلب آسمان‌خراش ها به لطف دسترسی آسانسورهاي كارگاهي، دارای طبقات تجاری زيادي است.

نقش اين اسانسورها را مي توان به طور نمادین در آسمان خراش هاي جهان، از جمله ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک است. در اواخر دهه 1920، طرح های معماری و مهندسی برای ساخت این ساختمان که قرار بود بلندترین ساختمانی باشد که تا کنون ساخته شده است داراي85 طبقه داشته باشد که تا ارتفاع 1252 متري از سطح زمين است .معماران ساختمان از آسانسورها براي ساخت مرتفع ترين سازه هاي جهان استفاده مي كنند.

آشنايي با آسانسور کارگاهی ایستاصدر

آسانسورهای کارگاهی ايستاصدر بر اساس ظرفیت هاي مختلف برحسب نیاز پروژه هاي مختلف توليد و به بازار عرضه مي شود. در نظر گرفتن اين شركت بر مواردي از قبيل وزن قابل تحمل، سرعت حرکت، حداکثر ارتفاع ، ایمنی و مکانیزم خوب با قيمت مقرون به صرفه و رقابتي عرضه مي شود. آسانسورهای ايستاصدر در سه ظرفیت ۱۵۰۰،۲۰۰۰،۲۵۰۰ کیلوگرمی ، با سرعت های مختلف تا ارتفاع ۱۵۰ متری تولید می شود. مهندسین اين شركت و برند شناخته شده با استفاده از الکتروموتورهای دوبل موتوژن و سیستم ترمز هوشمند الکتریکی سعي كرده آسانسور در حين انجام كار كمترين ضربه و آسيب را ببيند. اين ويژگي موجب جلوگیری از آسیب به موتور، افزایش طول عمر و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات و كاهش سقوط ناگهاني شده است.

مشخصات فنی آسانسور کارگاهی ایستاصدر

  • طراحي خاص فضاي كابين در ابعاد ۳۲*۱۰۶*۵۲  با قابليت باز شدن درب ورودي به داخل كابين
  • وجود يك عدد کلید برق با ولتاژ ۶۳ آمپر در دسترس اپراتور
  • وجود مانیتور (HMI) هفت اینچ برای انتخاب محل کنترل دستگاه ، نمایشگر خطاهای احتمالی و مشخصات
  • کلید استپ امر جنسی اضطراری جهت استفاده در مواقع ضروری جهت توقف دستگاه
  • پاراشوت مکانیکی مجهز به آژیر كه هشدار خطر را به اپراتور اطلاع رسانی می کند.
  • سرعت حرکت از m/s 2/0 تا m/s 6/0
  • ظرفیت وزنی بالابر در رنج های۱۵۰۰،۲۰۰۰،۲۵۰۰ کیلوگرمی
  • تکنولوژی سیستم حرکتی در دو نوع کششی يا وینچ
  • وجود الکتروموتور ترمز كه از برگشت کابین حامل بار به پایین جلوگیری كند.
  • سیستم ترمز پاراشوت که در سرعت های غیر مجاز، به صورت خودکار عمل کرده و باعث جلوگیری از سقوط آسانسور می شود.

ویژگی های ایمنی آسانسور کارگاهی ايستاصدر

آسانسورهاي كارگاهي روزانه بیش از 1.5 میلیارد نفر را جابه جا مي كنند. ارائه محصولات و خدمات ایمن و قابل اعتماد یک عنصر اساسی در روش کار اينستاصدر است.آسانسورهاي كارگاهي از قوانین و استانداردهای ایمنی سختگیرانه پیروی مي کنند و طیف گسترده ای از ویژگی های ایمنی را دارا مي باشند. این ویژگی‌ها بايد از تصادفات جلوگیری مي كنند.

  • ترمزهای ایمنی
  • سنسورهای درب
  • دستگاه های بسته شدن درب
  • اینترلاک درب راه آسانسور
  • سوئیچ های ایمنی راه آسانسور
  • مهارهای درب
  • ویژگی تخلیه اضطراری
  • بافرهای گودال
  • سوئیچ های هشدار اضطراری
  • تلفن های اضطراری یا وسایل ارتباطی
  • روشنایی اضطراری
  • برق اضطراری
  • سیستم های اضطراری آتش نشانی
  • پله برقی و ویژگی های ایمنی پیاده روی متحرک
  • سنسورهایی برای خاموش شدن خودکار
  • آشکارسازهای حرکت هندریل
  • مانیتورهای یکپارچه
  • مانیتورهای سطح مرحله ای
  • دکمه های توقف اضطراری
  • ترمز توقف کنترل شده

قیمت خرید آسانسور کارگاهی ايستاصدر

قیمت اجاره و خرید اسانسورکارگاهی برای پروژه های ساختماني بلند با ارتفاع زیاد مقرون به صرفه و اقتصادی است .از مهمترین فاکتورهایی که در اجاره یا خرید اسانسور کارگاهی باید توجه داشت ظرفیت اسانسور است . همانطور كه مي دانيد،با توجه به حجم مصالح و یا تعداد نفرات و یا سطح زیر بنا ظرفیت اسانسور کارگاهی تعیین می گردد.هر چه ظرفیت اسانسور کارگاهی بالاتر باشد قیمت اجاره یا خرید آن نیز بيشتر مي شود.

دومین فاکتور انتخاب اسانسور کارگاهی برند یا نوع اسانسور است . ساخت داخلی یا خارجی اسانسور کارگاهی می باشد .آسانسوركارگاهي ايستاصدر يكي از نمونه هاي داخلي است كه با قيمت مناسب ارائه مي شود.تامین قطعات یدکی ،کیفیت اسانسور های کارگاهی و بحث گارانتی و خدمات پس از فروش نیز نكات ديگري هستند كه در قيمت آسانسور تقش دارند.

نكات مهم در انتخاب آسانسورهای كارگاهی

مرزهای تکنولوژی آسانسورهاي كارگاهي را چالش برانگیز كرده است، سیستم های ارسال مقصد با کنترل کامپیوتری و عملیات مداخله از راه دور که به موجب آن پارامترهای عملیاتی را می توان از مکان های دور تنظیم کرد از ويژگي هاي منحصر به فرد آسانسورهاي كارگاهي است.

آسانسور یک سرمایه گذاری بلند مدت است و یک جزء حیاتی در ساختمان شما است. تعدادی عوامل وجود دارد که بايد در زمان خرید آسانسور و صرفه جويي در هزینه های مربوط به آن در نظرداشت.

خودداري از سیستم های کنترل اختصاصی ،بسیاری از آسانسورهای جدید انحصاری هستند یا دارای اجزای اختصاصی زیادی مي باشد.با بررسي اجزای اختصاصی آسانسور، دریافت قیمت های تعمیر و نگهداری رقابتی دشوار یا غیرممکن است.

بسیاری از آسانسورهای جدید دارای اجزای اختصاصی زیادی هستند که اغلب با قیمت هایی بیش از 10 برابر هزینه های یک قطعه مشابه طراحي مي شوند. تعمیر و نگهداری بیش از حد آسانسور كارگاهي در صنعت ساخت و ساز دشوار است. با بنابراين قبل از خريد بايد تعمیر و نگهداری را بررسی و مقایسه کنید.

برخی از تولیدکنندگان تجهیزات آسانسور هزینه قابل توجهی را برای نوسازی آسانسورهای خود در مدت 10 تا 15 سال پس از نصب خرج مي كنند. اگر به تاریخچه سازندگان مختلف آسانسور یا سازندگان قطعات آسانسور نگاه کنید مي بينيد كه آسانسورهاي كارگاهي نو در محدوده 25+ سال عمر مي كنند. اين درحالي كه هزینه نوسازی اغلب در محدوده 50٪ تا 80٪ هزینه یک آسانسور جدید است، بنابراين انتخاب آسانسوری با چرخه عمر طولانی تر می تواند بهترین تصمیم شما باشد.

شعار برند ايستاصدر تجربه بالاترین ارتفاع با ما است و رویكرد شرکت آن مشتری‌گرایی مي باشد.اغلب مشاورین ، برج سازان و انبوه سازان به دليل كیفیت ، امنیت ، خدمات پس از فروش ، ضریب اطمینان بالا در کار و پشتیبانی قوی در هر لحظه اين برند را ترجيح مي دهند. شركت ايستاصدر ،با داشتن كادر آموزش دیده ، متخصصان مجرب،برترین مهندسان مکانیک و الکترونیک و رضايت مشتريان پیوسته  در تلاش است تا محصولات خود را رقابتي كند .

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.