تاور کرین

خرید تاور کرین

خرید تاور کرین
برای خرید تاور کرین به چه مواردی حتما باید دقت کنیم؟

اگر قصد خرید تاور کرین دارید،در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که تاور کرین چیست؟ تاور کرین یا جرثقیل برجی، وسیله‌ای است که توانایی بالا بردن اجسام سنگین را دارد. ممکن است در سطح شهر، در مکان‌هایی که مشغول ساخت و ساز هستند و یا درحال اجرا پروژه‌ای بزرگ هستند، تاور کرین را دیده باشید. به عبارت ساده‌تر، تاور کرین یک اهرم تعادلی بسیار بزرگ است که قابلیت جابجایی اجسام را در سه جهت مختلف X.Y.Z دارد. یعنی تاور کرین می‌تواند اجسام را در 360 درجه جابجا کند.

نکاتی که قبل از خرید تاور کرین، حتما باید به آن‌ها فکر کنید.

اگر قصد خرید تاور کرین دارید، قبل از اینکه به سراغ شناخت انواع و اقسام مدل‌های تاور کرین بروید، باید به سوالاتی پاسخ دهید. بهتر است بدانید که خرید تاور کرین فقط برای رفع مواردی از تجارتتان که در حال حاضر با آن‌ها چالش دارید، انتخاب مناسبی نیست. زیرا قیمت تاور کرین بسیار بالا بوده و باید نیم نگاهی به آن در جهت سرمایه گذاری نیز داشته باشید.

  • میزان باری که جرثقیل باید حمل کند چقدر است؟
  • آیا تاور کرین به یک باره همه بار را جابجا می‌کند یا باید در چند مرحله این کار انجام شود؟
  • آیا تاور کرین قابلیت استفاده روزانه را دارد؟ و یا هر روز کاری هست که تاور کرین انجام دهد؟

هدف شما از خرید تاور کرین چیست؟

در اولین مرحله، شما باید به صورت کاملا مشخص و واضح بدانید که چرا قصد خرید یک تاور کرین را دارید. منظور از چرا، این است که بدانید چه استفاده‌ای از آن خواهید کرد.

به عبارت ساده، فرض کنید که یکی از بهترین مدل‌های تاور کرین را خریده‌اید. حال فکر کنید که چه وسایلی را می‌خواهید با این جرثقیل جابجا کنید؟ ارتفاعی که می‌خواهید برای بالا بردن اجسام از تاور کرین استفاده کنید، حداقل و حداکثر چقدر است؟ وزن و حجم بارتان را می‌دانید؟

همانطور که اشاره شد، خرید تاور کرین مثل یک سرمایه گذاری است. زیرا در همه ساخت و سازهای بزرگ، تاور کرین یک از پایه‌های اصلی و مهم است. پس وقتی صحبت از هدف خرید تاور کرین می‌کنیم، تنها خود جرثقیل منظورمان نیست. بلکه وسایل و هزینه‌های جانبی نیز به همراه خواهد داشت که قبل از اقدام به خرید، باید در مورد هر کدام اطلاعات داشته باشید و حساب‌شده عمل کنید.

برای خرید تاور کرین، چه میزانی از بودجه را درنظر گرفته‌اید؟

پس از اینکه فهمیدید هدف اصلی شما از خرید تاور کرین چیست، بهتر است که به جیب خود نیز نگاهی بیاندازید! باید اطمینان حاصل کنید که حداکثر میزانی از هزینه را که برای تاور کرین می‌توانید بپردازید چقدر است.

این نکته را جزئی از مراحل تحقیقات خود قرار دهید. زیرا اگر بدانید که مقدار هزینه‌ای که می‌توانید بکنید چقدر است، دیگر به دنبال تحقیق در مورد بسیاری از مدل‌های خارج از محدوده پرداخت خود نخواهید رفت. با این کار، در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

فاصله حرکتی تاور کرین را اندازه‌گیری کنید.

هنگامی که یک تاور کرین شروع به فعالیت در پروژه ساخت و ساز می‌کند، ممکن است نیاز باشد که در حین کار مقداری جابجا شود. حتی ممکن است نوع فعالیت شرکت شما بگونه‌ای باشد که نیاز باشد تاور کرین در چند پروژه فعالیت کند. همه این موارد، بسیار تاثیر گذار در خرید تاور کرین و انتخاب نوع آن خواهد بود.

برای مثال اگر نیاز باشد که تاور کرین در سایت پروژه جابجا شود، باید بدانید که چه مقدار از راندگی برای این جابجایی نیاز است؟ پس باید نوعی از تاور کرین را خریداری کنید که قابلیت جابجا شدن در سایت پروژه را داشته باشد. برای این کار، بهتر است با استفاده از کارشناسان باتجربه دست به انتخاب خرید بزنید.

مثال دیگر این که اگر تاور کرین باید در چند پروژه مختلف فعالیت کند، باید در مورد جابجایی آن در بین پروژه‌ها بسیار فکر کرد. فاصله هر کدام از پروژه‌ها با یکدیگر چقدر است؟ آیا هر تاور کرینی می‌تواند با ملاحضات ایمنی در این فواصل جابجا شود؟ اگر نه پس چه تاور کرینی با چه ابعاد و چه نوعی، کم خطرترین و کم هزینه‌ترین انتقال را در کنار بیشترین بازدهی کاری خواهد داشت؟

نکته آخر این که اگر تاور کرین در مکانی ثابت اقدام به بالابردن وسایل می‌کند، بهترین انتخاب می‌تواند تاور کرین ریلی باشد. اگر تاور کرین باید در چند پروژه اقدام به کار کند، از جرثقیل ریلی استفاده کنید. البته از مشاوره در امر خرید قافل نشوید و همه جوانب را به تنهایی بررسی نکنید. زیرا هر کدام از چالش‌هایی که بیان شد، ممکن است چندین جنبه مختلف مثل ایمنی در حمل و نقل درون شهری، برون شهری و … را به همراه داشته باشد.

ارزیابی مکانی که برای استفاده از تاور کرین درنظر دارید را انجام دهید.

اگر خواهان سرعت در پروسه خرید هستید، ممکن است در نظرتان این قسمت اضافی باشد. اما در واقع چنین نیست. شما باید بدانید که مختصات پروژه چه ویژگی‌هایی دارد. برای مثال باید بدانید برای انتقال تاور کرین به سایت پروژه، با چه چالشی روبرو هستید؟ آیا منطقه آسفالت است یا خاکی؟

جاده‌ای که برای حمل جرثقیل تعادلی از آن استفاده می‌کنید، به اندازه کافی فضای گسترده دارد؟ زیرا تاور کرین برای حمل و جابجایی نیاز به فضای خاصی دارد تا با ملاحضات ایمنی کامل جابجا شود. حتما قبل از اقدام برای حمل تاور کرین، باید به بررسی موانع احتمالی مسیر بپردازید. درخت‌ها، خطوط انتقال انرزی برق و ساختمان‌ها از مثال‌های بارزی هستند که در انتقال تاور کرین حتما با آن‌ها مواجه خواهید شد. پس از داشتن جواب این سوال‌ها، می‌توانید از خدمات فنی مهندسی کرین یاب استفاده کنید.

در حال حاضر که هدف، بودجه و تحلیل مکان استفاده از کرین را انجام دادیم، بهتر است به سراغ خود تاور کرین برویم. همانطور که گفتیم، خرید تاور کرین تنها یک بار برایتان هزینه تراشی نخواهد کرد. مواردی مثل تعمیر و نگهداری تاور کرین، متخصص استفاده از تاور کرین، جابجایی تاور کرین و… هرکدام در طول زمان استفاده از کرین می‌تواند مقدار زیادی از سرمایه شما را درگیر کند.

توجه به قطعات تعمیرشده تاور کرین دست دوم

با توجه به قیمت بسیار بالایی که یک کرین می‌تواند داشته باشد، طبیعی است که هر کدام از قطعات آن نیز، قیمت بالایی در تعمیر و خرید خواهند داشت. یک کرین از اجزا مختلفی تشکیل شده مثل قطعات پایه، قطعه ارتفاع دهنده، دکل، واحد چرخان دکل، بازوی تعادل و… که هرکدام می‌توانند تعمیر یا تعویض شوند.

قطعاتی هستند که در صورت وجود مشکل در آن‌ها، برایتان دردسرهای بزرگی ایجاد خواهند کرد. پس با استفاده از راهنمایی یک مشاور متخصص به بررسی این اجزا بپردازید.

برای مثال هر قطعه‌ای که دارای الکترو موتور است را بخوبی چک کنید. مثل الکترو موتور شاریوت، الکترو موتور گردان، الکترو موتور قلاب و … را به همراه متخصص تعمیر کرین چک کنید. قطعات متحرک و دارای ترمز را تست کنید. از سلامت اتصال بدنه اصلی، استرکچر (پایه)، سکشن‌ها، کله قندی، کاج، بازوی عمل (فلش)، بازوی تعادل (کن فلش)، شاریوت (کالسکه)، مهاری، کابل، سیم‌های بکسل و تمامی اتصالات دیگر اطمینان حاصل کنید تا هزینه‌های پس از خرید تاور کرین را به حداقل برسانید.

از دیگر مواردی که باید بدان توجه کنید، نقاطی است که در گذشته جوشکاری شده‌اند. در این نقاط، احتمال این که مشکلی بروز دهد و منجر به فاجعه شود، بسیار بیشتر است. البته توصیه ما بر این است که در این کار، حتما از مشاور متخصص استفاده کنید.

انتخاب تاور کرین مناسب با پروژه شما

برای این که بهترین انتخاب را متناسب با پروژه خود در خرید تاور کرین داشته‌باشید، بهتر است که کمی از سرعت در پروسه خرید بکاهید و با استفاده از خدمات فنی کرین یاب، مواردی را به دقت بررسی کنید.

مواردی هستند که در انتخاب نوع و مدل تاور کرین، بسیار تاثیرگذار می‌باشند. فاکتورهایی مانند خود ایستایی، شعاع باربرداری تاور کرین و حداکثر و حداقل فاصله مورد نیاز بار با مرکز باربرداری تاثیر مهمی روی انتخاب مدل تاور کرین دارند. بررسی این موارد به شما کمک خواهد کرد که از درگیری جرثقیل با سازه‌های اطراف جلوگیری کنید.

مواردی که در لیست زیر مشاهده می‌کنید، شامل مهم‌ترین نکاتی است که قبل از انتخاب مدل کرین باید به آن‌ها دقت کنید.

  • بررسی محدوده فعالیت تاور کرین
  • بررسی ارتفاع پروژه و بهترین سرعت برای بالا بردن اجسام تا آن ارتفاع
  • بررسی مقدار تحمل بار و نقاط بحرانی تاور کرین
  • بررسی دستورالعمل استاندارد هر تاور کرین که توسط شرکت سازنده ارائه می‌شود.
  • بررسی زمینی که تاور کرین باید روی آن نصب شود.
  • بررسی بهترین روش نصب تاور کرین در منطقه مورد نظر
  • انتخاب اپراتور ماهر و میزان فعالیت وی
  • بررسی حجم پروژه برای براورد میزان کار تاور کرین
  • اگر از چند تاور کرین در یک پروژه استفاده می‌کنید، ارتفاع و محدوده مجاز هر تاور کرین را مشخص کنید.

معرفی چند مدل از جدیدترین و بروزترین مدل‌های تاور کرین

حال وقت آن رسیده که تعدادی از بهترین مدل‌های تاور کرین را به شما معرفی کنیم. البته که تنوع بسیار بالایی در این وسیله گران قیمت وجود دارد و شما باید وابسته به نیاز و بودجه خود، دست به انتخاب بزنید. اما در این قسمت سعی داریم که با معرفی چند مدل از بهترین تاور کرین‌ها، الگویی برای انتخاب خود بدهیم.

تاورکرین  Potain MDT 809

تاور کرین تاور Potain MDT 809 بزرگ‌ترین تاور کرینی که توسط شرکت Manitowoc ساخته شده‌است. این تاور کرین در کنار بیشترین ظرفیت حمل و نقل آسانسور حرفه‌ای، از طراحی پیشرفته‌ای بهره می‌برد که در کاهش هزینه‌های مونتاژ و عملیاتی بسیار مفید است.

با مونتاژ و جداسازی حرفه‌ای که تاور Potain MDT 809در اختیار شما می‌گذارد، در کمترین زمان می‌توانید تاور را در مکان پروژه راه اندازی و نصب کنید و پس از اتمام کار، به سرعت آن را جداسازی کنید. ظرفیت حمل 40 تن به صورت آسانسوری تا ارتفاع 80 متری از نقاط قوت این تاور کرین است.

این تاور کرین در مقایسه با دیگر رقبای 40 تنی خود، تقریبا در نصف زمان مونتاژ آن‌ها، آماده بکار می‌شود و به فضای بسیار کمتری برای مونتاژ و کار نیاز دارد. با همراه داشتن مکمل کامل جیب، قادر است که در زمانی کمتر از 3 روز در ارتفاع 50 متری مونتاژ شده و شروع به کار کند. پایه‌های 8 متری آن در حمل و نقل، آسانی را به ارمغان می‌آورد و در مقایسه با پایه 10 متری، راه‌اندازی سریع تری دارد.

تاور کرین 8 تن پتن مدل Potain F2 23

محصولی دیگر از شرکت معروف Potain به مدل F2-23 که قابلیت حمل 8 تن بار را تا ارتفاع 50 متر دارد. در کنار این قابلیت، تیپلدینک و نوک فلش آن 2300 کیلوگرم می‌باشد. این تاور کرین قدرتمند، قادر است که 8 تن بار را به طول 17.6 متر بازوی خود جابجا کند. به طور ساده 8 تن بار تا ارتفاع 50 متری و فاصله 17.6 متر، توانایی این دستگاه است. بیشتر از این مقدار، حداکثر وزن قابل تحمل کاهش می‌یابد.

در انتهای نوک جیب آن که 50 متر است، می‌تواند حداکثر بار 2.3 تن بار را جابجا کند. دو سطح مقطع برای این تاور کرین در نظر گرفته شده است که ابعاد ان2.2 و 1.6*1.6 است. برق مصرفی در این تاور کرین به وسیله برق 3 فاز و همچنین ژنراتور تامین می‌شود. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به نصب بر روی کالسکه متحرک و پایه تثبیت اشاره کرد. البته ذکر این نکته نیز مهم است که خود ایستایی آن بر روی کالسکه متحرک، بیشتر از پایه تثبیت است.

حال که نکات کاملی از خرید تاور کرین دارید، بهتر است که با در دست داشتن جواب سوالات متعددی که در این مقاله مطرح شد، به تحقیق و جستجو برای پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین تاور کرین برای پروژه خود بپردازید. توجه داشته باشید که انتخاب تاور کرین با ظرفیت کم، ممکن است منجر به بروز حادثه و خطرات جانی و مالی شود، پس در انتخاب ظرفیت متناسب با کار خود دقت کنید و به ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز توجه داشته باشید.

ارائه خدمات مشاوره تخصصی در زمینه خرید تاور کرین توسط مجموعه کرین یاب، می‌تواند کمک شایانی در زمینه خرید این جرثقیل‌های غول آسا به شما بکند. با مراجعه به مجموعه کرین یاب در امر خرید کرین، بسیار موفق خواهید بود. زیرا ما مفتخر به همراهی بسیاری از متخصصان این زمینه هستیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.