تاور کرین

رعایت چه مواردی در نصب تاورکرین xcmg ضروری است؟

نصب تاورکرین xcmg

رعایت چه مواردی در نصب تاورکرین xcmg ضروری است؟

تاور کرین‌ها نیز مانند دیگر جرثقیل‌های ساختمانی، از ماشین آلات بسیار کاربردی محسوب می‌شوند که در پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه آن‌ها نیز بالا بردن و جابجایی وسایل سنگین است. یکی از شرکت‌های سازنده این نوع جرثقیل ساختمانی شرکت چینی xcmg است که با قدمت ۳۰ ساله توانسته در صنعت ماشین آلات سنگین و جرثقیل نقش مهمی را ایفا کند. در حال حاضر این شرکت و محصولات تولید شده در آن چهارمین شرکت بزرگ ماشین آلات در جهان محسوب می‌شود و کرین‌های ساخته شده توسط آن در تمام جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی تاور کرین و ویژگی‌های آن برخی کاربرد‌ها و طریقه نصب تاورکرین xcmg را بیان کنیم.

به کارگیری تاور کرین در پروژه‌ها

این نوع جرثقیل‌ها معمولاً در ساخت ساختمان‌ها و برج‌های بسیار بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه معمولاً امکان حمل بار‌های بسیار سنگین را به ارتفاعات خواهد داشت و یکی از کاربردی‌ترین ماشین آلات ساختمانی محسوب می‌شود. قابلیت‌ها و امکانات این دستگاه برای جابجایی اجسام با وزن‌های بسیار بالا باعث شده است تا بسیار محبوب شده و در پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار بگیرد. تاور کرین‌ها برای راه‌اندازی به اپراتور‌های مخصوص نیاز دارند که بتواند آن‌ها را از راه دور کنترل کرده و با قرارگیری درون کابین بالای دستگاه، آن را به خوبی تحت کنترل خود درآورد.

ویژگی‌های تاور کرین xcmg

این دستگاه به برخی مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد مجهز بوده و در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

سرعت عملکرد بالا

یکی از ویژگی‌های مهم تاور کرین‌های سرعت آن‌ها در حمل بار به صورت عمودی و افقی ایت. به طوری که عملکرد آن‌ها به خطر نیفتاده و به صورت ایمن انجام خواهد شد.

به کارگیری سیستم کنترل آسانسور

سیستم مورد نظر می‌تواند در زمانی که جرثقیل دارای حداکثر ظرفیت باری خود است، سرعت را کاهش داده و از طرفی ظرفیت آن را نیز افزایش دهد.

وجود تثبیت‌کننده‌های گردان

به کارگیری این تجهیزات درون تاور کرین‌ها به این جرثقیل‌ها اجازه می‌دهد تا بدون تکیه، امکان چرخش‌ ایمن را داشته و بدین ترتیب قدرت فیزیکی اپراتور نیز دو برابر خواهد شد. فلنج از طریق اتصال لولا می‌تواند به سادگی امکان چرخش ۱۸۰ درجه تثبیت‌کننده را ایجاد کند.

دیگر ویژگی‌های تاور کرین xcmg

از دیگر مشخصات و مزایای این نوع تاور کرین می‌توان به رابط کاربر پسند برای ایجاد عملکرد دقیق و موقعیت کاری ارگونومیک در زمان نصب تاورکرین xcmg اشاره کرد. در این جرثقیل از سیستم SDV استفاده شده که می‌تواند با دقت بالا عملیات تخلیه و فرود را تسهیل کرده و نوسان بوم جرثقیل را کاهش دهد.

زاویه منفی در ساختار تاور کرین باعث می‌شود تا عملکرد آن در موقعیت‌های غیرمعمول به طور مؤثری افزایش پیدا کند. همچنین وجود برخی سوپاپ‌ها در این نوع جرثقیل استفاده از آن‌ را آسان‌تر و ایمن‌تر کرده و با افزایش بهره‌وری و افزایش دقت در انجام حرکات، خطر آسیب اپراتور و یا بار نیز کاهش می‌یابد

نقش اپراتور در راه‌اندازی و نصب تاورکرین xcmg

اپراتور تاور کرین راننده یا فردی است که می‌تواند این دستگاه غول پیکر را کنترل کند. قبل از هر چیز باید بدانید معمولاً اپراتور این دستگاه باید گواهینامه کنترل آن را دریافت کرده باشد. داشتن مهارت و تجربه لازم برای کنترل تاور کرین ضروری است. بنابراین می‌توان اپراتور این دستگاه عظیم را فردی با گواهینامه، مهارت و تجربه لازم برای کنترل و انجام کار‌های ساختمانی دانست. همچنین فرد مورد نظر باید‌ی تخصص‌های مربوط به ماشین‌ها و وسایل سنگین را دانسته و نسبت به قرارگیری در ارتفاعات بسیار بالا ترسی نداشته باشد.

نصب تاورکرین xcmg

منظور از نصب همان مونتاژ کردن دستگاه بوده و در صورتی که از حالت نصب خارج شود به آن دیمونتاژ گفته می‌شود. نصب و روش‌های افزایش و کاهش ارتفاع در دستگاه‌های مختلف xcmg با یکدیگر متفاوت بوده و می‌توان بسته به نوع و مدل جرثقیل نصب آن را نیز متفاوت دانست. از طرفی برای نصب نیاز به نصاب مخصوص و با تجربه است تا بتواند مراحل تنظیم تاور کرین را به خوبی انجام دهد. در غیر این صورت ممکن است نصب این جرثقیل و استفاده از آن با خطراتی همراه شود. همچنین معمولاً در زمان نصب یک بازرس برای سهولت انجام پروژه کارفرما در محل حضور خواهد داشت.

نکات مهم در زمینه نصب تاورکرین xcmg

نصب تاورکرین xcmg بسیار مهم و قابل توجه بوده و تحت شرایط خاص انجام می‌گیرد. در ادامه به برخی نکات مهم در نصب تاور کرین اشاره شده است.

  • پیش از نصب این دستگاه، نیاز به تهیه روش و دستورالعمل مونتاژ است. این دستورالعمل توسط تیم مونتاژ حاضر در پروژه‌های عمرانی تهیه شده و توسط سرپرست مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
  • پیش از نصب دستگاه نیاز باید محیط مورد نظر به شکل کامل حصارکشی شده و از عبور و مرور افراد متفرقه جلوگیری شود.
  • نصب و مونتاژ تاور کرین توسط یک جرثقیل سالم و با کمک اپراتور باتجربه انجام می‌شود.
  • فونداسیون نصب باید پیش از عملیات مونتاژ به تائید بخش فنی کارگاه و همچنین نماینده HSE رسیده باشد.
  • پیش از نصب دستگاه باید تمامی قطعات بررسی شده و سلامت آن‌ها تأیید شود.
  • نصب تاورکرین باید در روز آفتابی و بدون باد انجام گیرد. شرایط نامساعد ‌آب و هوایی مانع از نصب این دستگاه خواهد شد.
  • نصب چراغ چشمک زن در بالای تاج و انتهای فلش برای ایمنی بیشتر ضروری است. همچنین نصب و مونتاژ این دستگاه تنها در روز انجام شده و برای مونتاژ آن به نور کافی در روز نیاز است. در غیر اینصورت و با تاریک شدن هوا، عملیات نصب متوقف خواهد شد.
  • تیم نصاب در هنگام نصب باید از لباس کار مناسب، کفش ایمنی، دستکش و دیگر تجهیزات از قبیل کمربند و عینک استفاده کند.

نتیجه‌گیری

در این مطلب تلاش شد تا اطلاعاتی در زمینه تاور کرین، ویژگی‌ها و مزایای آن و همچنین طریقه نصب تاورکرین xcmg ارائه شود. این نوع جرثقیل پس از نصب به سرویس و نگهداری مناسب نیاز داشته و کنترل آن نیز باید توسط اپراتور باتجربه و دارای گواهینامه انجام گیرد. کاربرد وسیع این دستگاه باعث شده تا انواع تاور کرین در بازار موجود بوده و در قابلیت‌هایی چون میزان وزن قابل حمل با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.