تاور کرین

هر آنچه که باید در مورد اجاره تاورکرین xcmg بدانید

اجاره تاورکرین xcmg

هر آنچه که باید در مورد اجاره تاورکرین xcmg بدانید

تاورکرین Tower Crane یا اصطلاحاً جرثقیل برجی یک اهرم تعادلی غول پیکر است که می‌تواند بار را در سه جهت و به اندازه 360 درجه جا به جا کند. تاور کرین‌ها جزو رایج‌ترین ابزارها و ماشین آلات ساخت و ساز محسوب می‌شوند. مطابق گفته بسیاری از مهندسان و افراد باتجربه در حوزه ساخت و ساز، استفاده از تاورکرین در پروژه‌های ساختمان سازی منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل تاورکرین‌ها، ویژگی‌ها، انواع و فرآیند اجاره تاورکرین xcmg بپردازیم.

تاورکرین

تاورکرین نوعی جرثقیل است که از آن برای بالا بردن مصالح، تجهیزات و اجسام سنگین در پروژه‌های ساختمان سازی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که تولید و استفاده از تاورکرین از حدود نیم قرن پیش اغاز شده است. با گذشته زمان مهندسان و سایر افراد فعال در حوزه ساختمان سازی و برج سازی، متوجه شدند که استفاده از جرثقیل‌های تاورکرین علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند و پیشبرد پروژه‌ها در کاهش هزینه‌ها نیز موثر هستند. از این رو امروزه از تاورکرین‌ها نه تنها برای برج سازی بلکه برای ساختمان‌هایی با ارتفاع بسیار کمتر نیز استفاده می‌شود.

توجه کنید که کاربرد تاورکرین‌ها تنها محدود به پروژه‌های ساختمان سازی نیست. عموماً تاورکرین‌‌ها به عنوان دستگاه‌ها و تجهیزات موثر، برای ساخت پل‌ها، مخازن بلند بتنی و فلزی در پالایشگاه‌های نفت، پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌های برق و همچنین در صنایع فولاد به شمار می‌آیند.

انواع تاورکرین

تاورکرین‌ها متناسب با کارایی که دارند به سه دسته‌ مختلف تقسیم می‌شوند، علاوه بر این تاورکرین‌ها از نظر فرآیند نصب به دو دسته تقسیم می‌شوند، در این بخش به معرفی انواع تاورکرین می‌پردازیم.

1.     تاورکرین‌های ثابت

تاورکرین ثابت، بر روی زمین نصب می‌شود و عموماً از آن‌ها برای ساخت ساختمان‌هایی با ارتفاع معمولی استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که این نوع تاورکرین را نمی‌توان جابجا کرد و یا ارتفاع آن را افزایش داد.

  1. تاورکرین‌های متحرک

تاورکرین متحرک پیشرفته‌تر و دارای قابلیت‌های بیشتری نسبت به تاورکرین‌های ثابت است. این نوع تاورکرین به بوم تلسکوپی هیدرولیکی متصل به پلتفرم مجهز بوده و از این رو تجهیزات بیشتری نیز برای عملکردهای مختلف دارد. نکته حائز اهمیت در مورد تاورکرین‌های متحرک این است که به سه بخش تاورکرین جاده‌ای، ریلی و شناور تقسیم می‌شوند.

3.     تاورکرین‌های بالا رونده

یکی از قابلیت‌های مهم تاورکرین‌های بالارونده این است که می‌توان ارتفاع آن را متناسب با ارتفاع ساختمان افزایش داد. نکته مهم در مبحث اجاره تاورکرین xcmg که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که از این نوع تاورکرین به طور گسترده در صنایع پل سازی، برج سازی و ساخت آسمان خراش‌ها استفاده می‌شود. بهتر است بدانید که قابلیت ویژه‌ی این تاورکرین‌های بالا رونده، پوشش گسترده محور z است.

دسته بندی تاورکرین‌ از نظر نصب

  • تاورکرین خود نصب شونده
  • تاور کرین کمک نصب شونده

نکته بسیار مهم در مورد تاورکرین‌ها که باید به آن توجه داشته باشید این است که تاورکرین‌ها در ظرفیت‌های ۳ ،۴ ،۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۶ ، ۲۰ ، ۲۴ ، ۳۲ ، ۴۸ ، ۵۰ ، ۶۴ و حتی ۲۴۰ تنی نیز طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. با این حال به طور معمول ساختمان سازان از تاورکرین‌هایی با ظرفیت ۳ الی ۲۰ تن استفاده می‌کنند.

ساختار و اجزای تاورکرین‌ها

تاور کرین‌ها در واقع سیستم‌هایی هستند که از تعدادی زیر واحد و یا اصطلاحاً زیر سیستم تشکیل شده‌اند که برای انجام یک هدف یکسان و مشترک با هم در تعامل هستند. نکته بسیار مهمی که در مورد تاورکرین‌ها وجود دارد، سیستم عامل‌های بسیار ویژه‌ی آن‌ها است. این سیستم عامل به گونه‌ای طراحی شده است که هر قطعه تاورکرین برای بهبود کارایی کل سیستم، عملکرد خاص خود را داشته که هماهنگ با فعالیت سایر اجزا است، به این ترتیب ایمنی لازم در زمان انجام کار نیز فراهم خواهد ‌شد. همه مدل‌های طراحی و تولید شده تاورکرین دارای تعدادی اجزای کلیدی هستند که از نظر ساختاری نیز اجزای ثابتی دارند. در ادامه این بخش از مبحث اجاره تاورکرین xcmg به معرفی اجزای مختلف تاورکرین‌ها می‌پردازیم.

  1. پایه پد بتن.
  2. بدنه دستگاه.
  3. موتور دستگاه.
  4. چرخ دنده‌های انفجاری تعبیه شده در دستگاه.
  5. موتور تعبیه شده در قسمت بالایی دنده‌های انفجاری که خود شامل سه بخش:
  • بازوی کار یا چرخش افقی که وظیفه حمل بار را بر عهده دارد.
  • یک چرخ دستی که بار را به داخل و خارج تاورکرین انتقال می‌دهد.
  • بازوی کوتاه‌تر که موتور تاورکرین، الکترونیک‌ها و همچنین وزنه‌های بتنی بر آن تعبیه شده‌اند.
  1. پایه متصل، کابین اپراتور و مجموعه قلاب‌ها.
  2. پایه، دکل و جیب.
  3. صفحه گردان، وزنه‌های تعادلی، فلش و کنفلش.

توجه داشته باشید که جنس کابین اپراتور از شیشه است و به منظور افزایش دید اپراتور از داخل کابین دارای پنجره‌های بزرگی نیز است. این پنجره‌ها کمک می‌کنند تا اپراتور بتواند در شعاع ۳۶۰ درجه از طریق اهرم‌های مختلف حرکت کابین را کنترل کند. تابلو کنترل فرمان در کابین نصب شده است و به این ترتیب اپراتور می‌تواند شاخص‌های مختلف را تحت نظارت خود داشته باشد.

انواع برندهای تاور کرین

برندهای بسیار زیادی در حوزه طراحی و تولید تاورکرین‌ها فعال هستند. در ادامه به معرفی تعدادی از برترین برندهای جهان می‌پردازیم.

  1. تاورکرین Cargotec
  2. تاورکرین Kon Crane
  3. تاورکرین Manitowoc
  4. تاورکرین Potain
  5. تاورکرین Liebherr
  6. تاورکرین Zoomlion
  7. تاورکرین Comansa
  8. تاورکرین Richier & B-P-R
  9. تاورکرین Yangmao
  10. تاورکرین Raimondi
  11. تاورکرین Peiner
  12. تاورکرین Xcmg

معرفی و اجاره تاورکرین xcmg

در سال 1943 میلادی شرکت تاورکرین xcmg  فعالیت خود را در زمینه طراحی، ساخت و تولید ماشین آلات مرتبط با راهسازی در چین آغاز کرد. امروزه این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین و بانفوذترین تولید کننده‌های تاورکرین و دیگر محصولات این حوزه، رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده است.

مشخصات فنی تاوركرين xcmg

  • ارتفاع لحظه بلند کردن بار ۱۵۰۰۰ متر است.
  • در مبحث اجاره تاورکرین xcmg، حداکثر ارتفاع بالابری تاورکرین است که در این نوع تاورکرین در حالت متصل به زمین برابر با 400 متر است.
  • حداکثر وزنی که تاورکرین می‌تواند بالا ببرد برابر با، 600 تن است.
  • ارتفاع بلند کردن بار توسط تاورکرین از زمین در حالت مستقل برابر با ۹۲.۵ متر است.
  • حداکثر سرعت بلند کردن بار در تاورکرین‌های xcmg برابر با ۳۱ متر در هر دقیقه است.
  • تاورکرین‌های xcmg وزنی معادل با ۴۰۰۰ تن دارند و جزو سنگين‌ترين تاوركرين‌های جهان محسوب می‌شوند.

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، استفاده از تاورکرین‌ها در پروژه‌های ساختمان سازی یک امر رایج و معمول است. از این رو بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه ابزار و ماشین آلات سنگین، اقدام به اجاره انواع ماشین آلات حوزه ساختمان سازی مانند ماشین بتن ریزی و یا اجاره تاورکرین به صورت روزانه و ماهانه می‌کنند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

یک نظر در “هر آنچه که باید در مورد اجاره تاورکرین xcmg بدانید

  1. ادمین کرین یاب گفت:

    مطلب مفید بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.